Tato diplomová práce se zabývá přítomností asistenta pedagoga ve vyučovacím procesu. Práce se zabývá historií, diagnózou a popisem Aspergerova syndromu. Dále rozdílnými přístupy k dětem s Aspergerovým syndromem oproti přístupu ke zdravým dětem. Také se zaměřuje na asistenta pedagoga, jaké jsou jeho kompetence, osobnost, pracovní náplň a vzdělání. Cílem praktické části je zjistit, jakým způsobem je ovlivněn vyučovací proces, jestliže je u žáka s Aspergerovým syndromem přítomen asistent pedagoga.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on the presence of the teaching assistant in the education process. The diploma thesis focuses on the history of the Asperger syndrome, diagnosis and description of Asperger's syndrome, different approaches to children with Asperger's syndrome compared to approaches to healthy children. The diploma thesis focuses on the teaching assistant, what are their competencies, personalitys, job descriptions and education. The practical part investigates, if the educational process is affected by the presence of teaching assistant that is at student with Asperger's syndrome.
Tato diplomová práce se zabývá přítomností asistenta pedagoga ve vyučovacím procesu. Práce se zabývá historií, diagnózou a popisem Aspergerova syndromu. Dále rozdílnými přístupy k dětem s Aspergerovým syndromem oproti přístupu ke zdravým dětem. Také se zaměřuje na asistenta pedagoga, jaké jsou jeho kompetence, osobnost, pracovní náplň a vzdělání. Cílem praktické části je zjistit, jakým způsobem je ovlivněn vyučovací proces, jestliže je u žáka s Aspergerovým syndromem přítomen asistent pedagoga.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on the presence of the teaching assistant in the education process. The diploma thesis focuses on the history of the Asperger syndrome, diagnosis and description of Asperger's syndrome, different approaches to children with Asperger's syndrome compared to approaches to healthy children. The diploma thesis focuses on the teaching assistant, what are their competencies, personalitys, job descriptions and education. The practical part investigates, if the educational process is affected by the presence of teaching assistant that is at student with Asperger's syndrome.
Téma mé kvalifikační práce se vztahuje na problematiku začlenění zdravotně postižených dětí do školní družiny. Cílem práce je popsat a objasnit, jaké metody při začlenění dětí jsou nejefektivnější, a s jakými metodami se setkáváme.
Zásady pro vypracování
Téma mé kvalifikační práce se vztahuje na problematiku začlenění zdravotně postižených dětí do školní družiny. Cílem práce je popsat a objasnit, jaké metody při začlenění dětí jsou nejefektivnější, a s jakými metodami se setkáváme.
Seznam doporučené literatury
KALEJA, Martin a Taťána GÖBELOVÁ. Inkluzivní vzdělávání žáků mladšího školního věku se speciálními vzdělávacími potřebami. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7464-674-4.
ZILCHER, Ladislav a Zdeněk SVOBODA. Inkluzivní vzdělávání: efektivní vzdělávání všech žáků. Praha: Grada, 2019. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-271-0789-6.
HÁJEK, Bedřich a Jiřina PÁVKOVÁ. Školní družina. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-900-2.
Seznam doporučené literatury
KALEJA, Martin a Taťána GÖBELOVÁ. Inkluzivní vzdělávání žáků mladšího školního věku se speciálními vzdělávacími potřebami. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7464-674-4.
ZILCHER, Ladislav a Zdeněk SVOBODA. Inkluzivní vzdělávání: efektivní vzdělávání všech žáků. Praha: Grada, 2019. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-271-0789-6.
HÁJEK, Bedřich a Jiřina PÁVKOVÁ. Školní družina. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-900-2.