Bakalářská práce pojednává o deficitech dílčích funkcí u dívek a chlapců v předškolním věku. Teoretická část obsahuje popis předškolního věku, rozdíl mezi dívkami a chlapci, popis pojmu deficity dílčích funkcí, jejich klasifikace a etiologie. Praktická část je pojata jako kvalitativní výzkumné šetření. Formou metody Brigitte Sindelar jsou získávány konkrétní výsledky, které jsou dále analyzovány směrem k deficitům dílčích funkcí u dívek a chlapců.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the deficits of sub-functions of girls and boys in preschool age. The theoretical part contains a description of preschool age, the difference between girls and boys, a description of the concept of sub-function deficits, their classification and etiology. The practical part is drawn up a qualitative research survey. According to the Brigitte Sindelar method specific results which are further analyzed towards the deficits of sub-functions in girls and boys are obtained.
Klíčová slova
Deficity dílčích funkcí, předškolní věk, rozdíly mezi dívkami a chlapci, metoda Brigitte sindelar
Klíčová slova v angličtině
Deficits of sub-functions, preschool age, differences between girls and boys, Brigitte Sindelar method
Rozsah průvodní práce
67
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o deficitech dílčích funkcí u dívek a chlapců v předškolním věku. Teoretická část obsahuje popis předškolního věku, rozdíl mezi dívkami a chlapci, popis pojmu deficity dílčích funkcí, jejich klasifikace a etiologie. Praktická část je pojata jako kvalitativní výzkumné šetření. Formou metody Brigitte Sindelar jsou získávány konkrétní výsledky, které jsou dále analyzovány směrem k deficitům dílčích funkcí u dívek a chlapců.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the deficits of sub-functions of girls and boys in preschool age. The theoretical part contains a description of preschool age, the difference between girls and boys, a description of the concept of sub-function deficits, their classification and etiology. The practical part is drawn up a qualitative research survey. According to the Brigitte Sindelar method specific results which are further analyzed towards the deficits of sub-functions in girls and boys are obtained.
Klíčová slova
Deficity dílčích funkcí, předškolní věk, rozdíly mezi dívkami a chlapci, metoda Brigitte sindelar
Klíčová slova v angličtině
Deficits of sub-functions, preschool age, differences between girls and boys, Brigitte Sindelar method
Zásady pro vypracování
Konzultace obsahu s vedoucím práce
Rešerše odborných zdrojů k tématu práce
Teoretická část práce
Konzultace s vedoucím práce o obsahové stránce praktické části práce
Vypracovat praktickou část práce a učinit závěry a doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
Konzultace obsahu s vedoucím práce
Rešerše odborných zdrojů k tématu práce
Teoretická část práce
Konzultace s vedoucím práce o obsahové stránce praktické části práce
Vypracovat praktickou část práce a učinit závěry a doporučení pro praxi
Seznam doporučené literatury
SINDELAR, Brigitte. Předcházíme poruchám učení: soubor cvičení pro děti v předškolním roce a v první třídě. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-736-1.
POKORNÁ, Věra. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-570-9.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I. Dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.
JUCOVIČOVÁ, Drahomíra a Hana ŽÁČKOVÁ. Reedukce specifických poruch učení u dětí. Praha: Portál, 2008. Speciální pedagogika. ISBN 978-80-7367-474-8.
ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-800-7.
KUCHARSKÁ, Anna. Specifické poruchy učení a chování. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-244-0.