Cílem této bakalářské práce bylo porovnání testu MLS Subtestu 3 od Vienna test systému s ostatními testy jemné motoriky u dětí. Testy byly vybírány na základě rešerše literatury podle vybraných parametrů. Byly vybrány testy MABC-2, BOT-2, IDS a Orientační test dynamické praxe. Komparace byla provedena pomocí srovnávacích tabulek, které byly doplněny podrobnějším textem. Na základě tohoto porovnání byly určeny specifika, klady a zápory MLS Subtestu 3 v rámci ostatních diagnostických nástrojů jemné motoriky u dětí. Bylo zjištěno, že MLS Subtest 3 je jedinečný ve své softwarové realizaci a hodnotí vysoký počet dimenzí jemné motoriky. Zápory byly vysoká cena testu a nedostatečné údaje o standardizaci.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis was to compare the MLS Subtest 3 test from the Vienna test system with other tests of fine motor skills of children. The tests were chosen on the basis of a literature research according to selected parameters. For this bachelor thesis were selected tests MABC-2, BOT-2, IDS and Orientation test of dynamic practice. The comparation was made using comparison tables, which were supplemented by more detailed text. Based on this comparation, the specifics, pros and cons of MLS Subtest 3 were determined within other diagnostic tools of fine motor skills of children. MLS Subtest 3 was found to be unique in software implementation and it also evaluates a large number of dimensions of fine motor skills. The disadvantages were the high cost of the test and insufficient data on standardization.
Klíčová slova
Jemná motorika, hodnocení motoriky, motorický test, Vienna test systém, Motorický výkonová série, školní věk
Klíčová slova v angličtině
Fine motor skills, evaluation of motor skills, motor test, Vienna test system, Motor performance series, school age
Rozsah průvodní práce
56 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce bylo porovnání testu MLS Subtestu 3 od Vienna test systému s ostatními testy jemné motoriky u dětí. Testy byly vybírány na základě rešerše literatury podle vybraných parametrů. Byly vybrány testy MABC-2, BOT-2, IDS a Orientační test dynamické praxe. Komparace byla provedena pomocí srovnávacích tabulek, které byly doplněny podrobnějším textem. Na základě tohoto porovnání byly určeny specifika, klady a zápory MLS Subtestu 3 v rámci ostatních diagnostických nástrojů jemné motoriky u dětí. Bylo zjištěno, že MLS Subtest 3 je jedinečný ve své softwarové realizaci a hodnotí vysoký počet dimenzí jemné motoriky. Zápory byly vysoká cena testu a nedostatečné údaje o standardizaci.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis was to compare the MLS Subtest 3 test from the Vienna test system with other tests of fine motor skills of children. The tests were chosen on the basis of a literature research according to selected parameters. For this bachelor thesis were selected tests MABC-2, BOT-2, IDS and Orientation test of dynamic practice. The comparation was made using comparison tables, which were supplemented by more detailed text. Based on this comparation, the specifics, pros and cons of MLS Subtest 3 were determined within other diagnostic tools of fine motor skills of children. MLS Subtest 3 was found to be unique in software implementation and it also evaluates a large number of dimensions of fine motor skills. The disadvantages were the high cost of the test and insufficient data on standardization.
Klíčová slova
Jemná motorika, hodnocení motoriky, motorický test, Vienna test systém, Motorický výkonová série, školní věk
Klíčová slova v angličtině
Fine motor skills, evaluation of motor skills, motor test, Vienna test system, Motor performance series, school age