Přehledová bakalářská práce předkládá sumarizaci aktuálně dohledaných poznatků o faktorech klinického výukového prostředí. Jejím hlavním cílem bylo předložit dohledané publikované poznatky o faktorech, které ovlivňují hodnocení klinického výukového prostředí studenů. Dílčí cíle se zaměřují na faktory, které ovlivňují spokojenost studentů s klinickým výukovým prostředím a na faktory týkající se všeobecné sestry, která vede studenta při odborné praxi. Práce byla zpracována metodou praxe založená na důkazech v ošetřovatelství. Rešeršní činnost proběhla pomocí elektronických databází: EBSCO, PUBMED, MEDVIK. Poznatky byly dohledány v českých i zahraničních recenzovaných periodicích. Faktory, které ovlivňují hodnocení klinického výukového prostředí jsou: délka praxe, atmosféra na oddělení, ročník studia, přijetí do týmu, styl vedení vedoucího oddělení, typ oddělení a metoda supervize. Nejvýznamnějším faktorem je pak vztah mezi studentem a jeho mentorem.
Anotace v angličtině
The review bachelor thesis is a summary of the results of the studies focused about factors of the clinical learning enviroment. Her important views were presented by monitored public information on the factors that infuence of the assessment of the clinical learning enviroment of the wells. Partial objectives focus on the factors that infuence students satisfaction with the clinical learning enviroment and factors aggecting nurses who guide students in practice. The work was elaborated by methodology of evidence based practice in nursing. Published knowledge was found in the databases of EBSC, PUBMED and MEDVIK. The findings were monitored in Czech and foreign reviewed periodicals. The factors that infuence the assessment of the clinical learning enviroment are: length of practice, atmosphere at the department, year of study, admission to the team, leaderhisp style of the deparartment manager, type of department and method of supervision. The most important factor isn the relationship between the student and his mentor.
Klíčová slova
Klinické výukové prostředí, hodnocení, spokojenost, faktory sestra, student
Přehledová bakalářská práce předkládá sumarizaci aktuálně dohledaných poznatků o faktorech klinického výukového prostředí. Jejím hlavním cílem bylo předložit dohledané publikované poznatky o faktorech, které ovlivňují hodnocení klinického výukového prostředí studenů. Dílčí cíle se zaměřují na faktory, které ovlivňují spokojenost studentů s klinickým výukovým prostředím a na faktory týkající se všeobecné sestry, která vede studenta při odborné praxi. Práce byla zpracována metodou praxe založená na důkazech v ošetřovatelství. Rešeršní činnost proběhla pomocí elektronických databází: EBSCO, PUBMED, MEDVIK. Poznatky byly dohledány v českých i zahraničních recenzovaných periodicích. Faktory, které ovlivňují hodnocení klinického výukového prostředí jsou: délka praxe, atmosféra na oddělení, ročník studia, přijetí do týmu, styl vedení vedoucího oddělení, typ oddělení a metoda supervize. Nejvýznamnějším faktorem je pak vztah mezi studentem a jeho mentorem.
Anotace v angličtině
The review bachelor thesis is a summary of the results of the studies focused about factors of the clinical learning enviroment. Her important views were presented by monitored public information on the factors that infuence of the assessment of the clinical learning enviroment of the wells. Partial objectives focus on the factors that infuence students satisfaction with the clinical learning enviroment and factors aggecting nurses who guide students in practice. The work was elaborated by methodology of evidence based practice in nursing. Published knowledge was found in the databases of EBSC, PUBMED and MEDVIK. The findings were monitored in Czech and foreign reviewed periodicals. The factors that infuence the assessment of the clinical learning enviroment are: length of practice, atmosphere at the department, year of study, admission to the team, leaderhisp style of the deparartment manager, type of department and method of supervision. The most important factor isn the relationship between the student and his mentor.
Klíčová slova
Klinické výukové prostředí, hodnocení, spokojenost, faktory sestra, student
6. Tvorba ostatních částí struktury bakalářské práce
7. Kompletizace bakalářské práce
8. Finální úprava bakalářské práce
9. Odevzdání bakalářské práce
Zásady pro vypracování
1. Volba tématu bakalářské práce
2. Studium vstupní literatury
3. Formulace cíle bakalářské práce a dílčích cílů
4. Provedení rešeršní činnosti
5. Tvorba přehledu publikovaných poznatků
6. Tvorba ostatních částí struktury bakalářské práce
7. Kompletizace bakalářské práce
8. Finální úprava bakalářské práce
9. Odevzdání bakalářské práce
Seznam doporučené literatury
GURKOVÁ, Elena a Renáta ZELENÍKOVÁ. Klinické prostředí v přípravě sester: organizace, strategie, hodnocení. Praha: Grada Publishing, 2017. Sestra (Grada). ISBN 978-80-271-0583-0 SKŘIVÁNKOVÁ, E. Klinické praxe ošetřovatelství reflexe studentů [online]. 2012, 3(2). ISSN 1804-2740. Dostupné z: http://periodika.osu.cz/osetrovatelstviaporodniasistence/dok/2012- 02/3_skrivankova.pdf POKORNÁ, A., KRETHOVÁ, D. Supervize odborné praxe - názory a zkušenosti studentů. In Sborník 2. Mezinárodní konference ošetřovatelství Pracovníků vzdělávajících nelékařské zdravotnické povolání. 1. vyd. Brno: NCO NZO, 2008. ISBN 978 -80 -7013 -469 -6 HUDÁČKOVÁ, A.: Student ošetřovatelství na praxi-co od nás potřebuje? In Sb. Nové trendy v ošetřovatelství VI., Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, 2007. 445 s. ISBN 978-80-7040-992-3
Seznam doporučené literatury
GURKOVÁ, Elena a Renáta ZELENÍKOVÁ. Klinické prostředí v přípravě sester: organizace, strategie, hodnocení. Praha: Grada Publishing, 2017. Sestra (Grada). ISBN 978-80-271-0583-0 SKŘIVÁNKOVÁ, E. Klinické praxe ošetřovatelství reflexe studentů [online]. 2012, 3(2). ISSN 1804-2740. Dostupné z: http://periodika.osu.cz/osetrovatelstviaporodniasistence/dok/2012- 02/3_skrivankova.pdf POKORNÁ, A., KRETHOVÁ, D. Supervize odborné praxe - názory a zkušenosti studentů. In Sborník 2. Mezinárodní konference ošetřovatelství Pracovníků vzdělávajících nelékařské zdravotnické povolání. 1. vyd. Brno: NCO NZO, 2008. ISBN 978 -80 -7013 -469 -6 HUDÁČKOVÁ, A.: Student ošetřovatelství na praxi-co od nás potřebuje? In Sb. Nové trendy v ošetřovatelství VI., Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, 2007. 445 s. ISBN 978-80-7040-992-3
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Název práce: Praxe založená na důkazech - faktory ovlivňující hodnocení klinického výukového prostředí
Student prezentoval svou práci a závěry z ní vyplývající.
Odpověděl na otázky vedoucího a oponenta práce:
Kolik zdrojů bylo využito pro práci? Které faktory jsou, podle Vašich zkušeností studenta, nejdůležitější při hodnocení klinického výukového prostředí?
V textu práce se vyskytuje pojem supervize. Vysvětlete jeho význam ve vztahu ke klinickému výukovému protředí.