Bakalářská práce se zabývá formálním vzděláváním dospělých na střední škole a jejím cílem je popsat přípravu učitelů pro formální vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu jinou než denní formou na střední odborné škole. Teoretická část vymezuje kategorizaci vzdělávání a učitele ve vzdělávání dospělých. Empirická část odpovídá na otázku: Jak jsou střední škola pro nelékařský zdravotnický personál a učitelé připraveni pro výuku dospělých žáků ve večerní formě výuky? K odpovědi byly využity metody analýza dokumentů, pozorování a rozhovory. Výsledky studie popisují, jak jsou střední škola a učitelé připraveni pro výuku dospělých žáků ve večerní formě výuky na konkrétní střední škole.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with formal adult education at high school and it´s goal is to describe preparation of teachers for formal education of non-medical staff at high school in different form than the day one. The theoretical part defines categorization of education and teachers at adult education. For empirical part had been used methods like observation, document analysis and interviews. The research results describe state of further teachers education at specific high school.
Klíčová slova
Formální vzdělávání dospělých, večerní forma výuky, vzdělávání učitelů, střední škola
Klíčová slova v angličtině
Formal adult education, adult evening school, teacher's education, high school
Rozsah průvodní práce
60 s. (70 259 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá formálním vzděláváním dospělých na střední škole a jejím cílem je popsat přípravu učitelů pro formální vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu jinou než denní formou na střední odborné škole. Teoretická část vymezuje kategorizaci vzdělávání a učitele ve vzdělávání dospělých. Empirická část odpovídá na otázku: Jak jsou střední škola pro nelékařský zdravotnický personál a učitelé připraveni pro výuku dospělých žáků ve večerní formě výuky? K odpovědi byly využity metody analýza dokumentů, pozorování a rozhovory. Výsledky studie popisují, jak jsou střední škola a učitelé připraveni pro výuku dospělých žáků ve večerní formě výuky na konkrétní střední škole.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with formal adult education at high school and it´s goal is to describe preparation of teachers for formal education of non-medical staff at high school in different form than the day one. The theoretical part defines categorization of education and teachers at adult education. For empirical part had been used methods like observation, document analysis and interviews. The research results describe state of further teachers education at specific high school.
Klíčová slova
Formální vzdělávání dospělých, večerní forma výuky, vzdělávání učitelů, střední škola
Klíčová slova v angličtině
Formal adult education, adult evening school, teacher's education, high school
Zásady pro vypracování
A) Cíl práce: Formální vzdělávání zdravotnického nelékařského personálu jinou než denní formou na středních odborných školách.
B) Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění): Cílem je zjistit, jak a zdali vůbec je pedagogický sbor připraven k vyučování studentů. Učitelé na středních školách vstupují do vzdělávání dospělých s kompetencemi zaměřenými na klasické formální vzdělávání.
C) Návrh postupu řešení:
1.Vyhledání zdrojů
2.Volba metody
3.Zpracování
4.Případová studie
5.Finalizace práce
D) Harmonogram práce:
pracovní verze osnovy práce - nejpozději do: 1.5.2019
hotová práce k poslední konzultaci - nejpozději do: 20.2.2020
odevzdání definitivní verze práce - nejpozději do: 20.3.2020
Zásady pro vypracování
A) Cíl práce: Formální vzdělávání zdravotnického nelékařského personálu jinou než denní formou na středních odborných školách.
B) Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění): Cílem je zjistit, jak a zdali vůbec je pedagogický sbor připraven k vyučování studentů. Učitelé na středních školách vstupují do vzdělávání dospělých s kompetencemi zaměřenými na klasické formální vzdělávání.
C) Návrh postupu řešení:
1.Vyhledání zdrojů
2.Volba metody
3.Zpracování
4.Případová studie
5.Finalizace práce
D) Harmonogram práce:
pracovní verze osnovy práce - nejpozději do: 1.5.2019
hotová práce k poslední konzultaci - nejpozději do: 20.2.2020
odevzdání definitivní verze práce - nejpozději do: 20.3.2020
Seznam doporučené literatury
MŠMT (2018). Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání: Praktická sestra.
Skácelová, P. & Vojtěch, J. (2011). Dálkové studium ve středním odborném vzdělávání: - cíle, očekávání a názory účastníků studia. Praha.
ČESKO Zákon č. 201/2017 Sb. Ze dne 8. června 2017, kterým se mění zákon č. 96/2004 Sb., o podmínkách získávání a uznávání způsobilosti k výkonu nelékařských zdravotnických povolání. In: Sbírka zákony. Praha. Dostupné z: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2017-201
Seznam doporučené literatury
MŠMT (2018). Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání: Praktická sestra.
Skácelová, P. & Vojtěch, J. (2011). Dálkové studium ve středním odborném vzdělávání: - cíle, očekávání a názory účastníků studia. Praha.
ČESKO Zákon č. 201/2017 Sb. Ze dne 8. června 2017, kterým se mění zákon č. 96/2004 Sb., o podmínkách získávání a uznávání způsobilosti k výkonu nelékařských zdravotnických povolání. In: Sbírka zákony. Praha. Dostupné z: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2017-201