Cílem práce je prozkoumat možnosti využití a nasazení GIS/GIT v gamifikaci, konkrétně hrách či sociálních sítích založených na lokalizaci polohy na příkladech jako např. Geocaching, PokemonGO, Heya, PokerMapper, Foursquare apod. navrhne student koncept vlastní herní aplikace s podporou prostoru, cílené na zájemce/uchazeče o studium geoinformatiky. Hlavním cílem je prototyp gamifikační aplikace pro vhodné zařízení (smartphone, tablet) kombinující prostorová data/mapové podklady a gamifikaci atraktivní formou - popularizace oboru geoinformatiky. V teoretické části se student zaměří na využití technologií z GIS/GIT (GPS senzor, kompas, gyroskop, fotoaparát, apod.), možnosti určení polohy (hashtag, typy geolokace) a mapové aspekty (mapové podklady, tematické vrstvy, 2D vs. 3D projekce, mapová symbologie apod). Nedílnou součástí praktické části je volba vhodného nástroje pro vývoj (např. Whereigo).
Celá práce, tj. text včetně všech příloh, posteru, výstupů, zdrojových i vytvořených dat, map, programových kódů a databází, student odevzdá v digitální podobě na paměťovém nosiči (CD, DVD, SD karta, flash disk) s popisem (jméno, název, KGI, rok). Text práce s přílohami odevzdá ve dvou svázaných výtiscích na sekretariát katedry ve stanoveném termínu. O práci student vytvoří webovou stránku v souladu s pravidly dostupnými na stránkách katedry. Práce bude zpracována podle obecných zásad (Voženílek, 2002) a závazné šablony pro kvalifikační práce na KGI. Povinnou přílohou práce bude poster formátu A2.
Anotace v angličtině
The aim of the work is to explore the possibilities of using and deploying GIS / GIT in gamification, specifically games or social networks based on localization with examples such as Geocaching, PokemonGO, Heya, PokerMapper, Foursquare, etc. the student will design the concept of their own game application with the support of localization, targeted at the candidates/applicants for the study of geoinformatics. The main goal of the thesis is a prototype gamification application for a suitable device (smartphone, tablet) combining spatial data/map data and gamification in an attractive form - popularization of the field of geoinformatics. In the theoretical part, the student will focus on the use of GIS / GIT technologies (GPS sensor, compass, gyroscope, camera, etc.), positioning options (hashtag, types of geolocation) and map aspects (map materials, thematic layers, 2D vs. 3D projection, map symbology, etc.). An integral part of the practical part is the choice of a suitable tool for development (eg Whereigo).
The whole work, i.e. the text including all attachments, posters, outputs, source and created data, maps, program codes and databases, the student submits in digital form on a storage medium (CD, DVD, SD card, flash disk) with a description (name, title, KGI, year). The text of the thesis with appendices is submitted in two bound copies to the secretariat of the department within the set deadline. The student will create a website about the work in accordance with the rules available on the department's website. The work will be processed according to the general principles (Voženílek, 2002) and a binding template for qualification work at KGI. The obligatory appendix to the thesis will be an A2 poster.
Cílem práce je prozkoumat možnosti využití a nasazení GIS/GIT v gamifikaci, konkrétně hrách či sociálních sítích založených na lokalizaci polohy na příkladech jako např. Geocaching, PokemonGO, Heya, PokerMapper, Foursquare apod. navrhne student koncept vlastní herní aplikace s podporou prostoru, cílené na zájemce/uchazeče o studium geoinformatiky. Hlavním cílem je prototyp gamifikační aplikace pro vhodné zařízení (smartphone, tablet) kombinující prostorová data/mapové podklady a gamifikaci atraktivní formou - popularizace oboru geoinformatiky. V teoretické části se student zaměří na využití technologií z GIS/GIT (GPS senzor, kompas, gyroskop, fotoaparát, apod.), možnosti určení polohy (hashtag, typy geolokace) a mapové aspekty (mapové podklady, tematické vrstvy, 2D vs. 3D projekce, mapová symbologie apod). Nedílnou součástí praktické části je volba vhodného nástroje pro vývoj (např. Whereigo).
Celá práce, tj. text včetně všech příloh, posteru, výstupů, zdrojových i vytvořených dat, map, programových kódů a databází, student odevzdá v digitální podobě na paměťovém nosiči (CD, DVD, SD karta, flash disk) s popisem (jméno, název, KGI, rok). Text práce s přílohami odevzdá ve dvou svázaných výtiscích na sekretariát katedry ve stanoveném termínu. O práci student vytvoří webovou stránku v souladu s pravidly dostupnými na stránkách katedry. Práce bude zpracována podle obecných zásad (Voženílek, 2002) a závazné šablony pro kvalifikační práce na KGI. Povinnou přílohou práce bude poster formátu A2.
Anotace v angličtině
The aim of the work is to explore the possibilities of using and deploying GIS / GIT in gamification, specifically games or social networks based on localization with examples such as Geocaching, PokemonGO, Heya, PokerMapper, Foursquare, etc. the student will design the concept of their own game application with the support of localization, targeted at the candidates/applicants for the study of geoinformatics. The main goal of the thesis is a prototype gamification application for a suitable device (smartphone, tablet) combining spatial data/map data and gamification in an attractive form - popularization of the field of geoinformatics. In the theoretical part, the student will focus on the use of GIS / GIT technologies (GPS sensor, compass, gyroscope, camera, etc.), positioning options (hashtag, types of geolocation) and map aspects (map materials, thematic layers, 2D vs. 3D projection, map symbology, etc.). An integral part of the practical part is the choice of a suitable tool for development (eg Whereigo).
The whole work, i.e. the text including all attachments, posters, outputs, source and created data, maps, program codes and databases, the student submits in digital form on a storage medium (CD, DVD, SD card, flash disk) with a description (name, title, KGI, year). The text of the thesis with appendices is submitted in two bound copies to the secretariat of the department within the set deadline. The student will create a website about the work in accordance with the rules available on the department's website. The work will be processed according to the general principles (Voženílek, 2002) and a binding template for qualification work at KGI. The obligatory appendix to the thesis will be an A2 poster.
Cílem práce je prozkoumat možnosti využití a nasazení GIS/GIT v gamifikaci, konkrétně hrách či sociálních sítích založených na lokalizaci polohy Na příkladech jako např. Geocaching, PokemonGO, Heya, PokerMapper, Foursquare apod. navrhne student koncept vlastní herní aplikaci s podporou prostoru cílené na zájemce/uchazeče o studium geoinformatiky. Hlavním cílem je prototyp gamifikační aplikace pro vhodné zařízení (smartphone, tablet) kombinující prostorová data/mapové podklady a gamifikaci atraktivní formou - popularizace oboru geoinformatiky. V teoretické části se student zaměří na využití technologí z GIS/GIT (GPS senzor, kompas, gyroskop, fotoaparát, apod.), možnosti určení polohy (hashtag, typy geolokace) a mapové aspekty (mapové podklady, tematické vrstvy, 2D vs 3D projekce, mapová symbologie apod). Nedílnou součástí praktické části je volba vhodného nástroje pro vývoj (např. Whereigo).
Celá práce, tj. text včetně všech příloh, posteru, výstupů, zdrojových i vytvořených dat, map, programových kódů a databází, student odevzdá v digitální podobě na paměťovém nosiči (CD, DVD, SD karta, flash disk) s popisem (jméno, název, KGI, rok). Text práce s přílohami odevzdá ve dvou svázaných výtiscích na sekretariát katedry ve stanoveném termínu. O práci student vytvoří webovou stránku v souladu s pravidly dostupnými na stránkách katedry. Práce bude zpracována podle obecných zásad (Voženílek, 2002) a závazné šablony pro kvalifikační práce na KGI. Povinnou přílohou práce bude poster formátu A2.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je prozkoumat možnosti využití a nasazení GIS/GIT v gamifikaci, konkrétně hrách či sociálních sítích založených na lokalizaci polohy Na příkladech jako např. Geocaching, PokemonGO, Heya, PokerMapper, Foursquare apod. navrhne student koncept vlastní herní aplikaci s podporou prostoru cílené na zájemce/uchazeče o studium geoinformatiky. Hlavním cílem je prototyp gamifikační aplikace pro vhodné zařízení (smartphone, tablet) kombinující prostorová data/mapové podklady a gamifikaci atraktivní formou - popularizace oboru geoinformatiky. V teoretické části se student zaměří na využití technologí z GIS/GIT (GPS senzor, kompas, gyroskop, fotoaparát, apod.), možnosti určení polohy (hashtag, typy geolokace) a mapové aspekty (mapové podklady, tematické vrstvy, 2D vs 3D projekce, mapová symbologie apod). Nedílnou součástí praktické části je volba vhodného nástroje pro vývoj (např. Whereigo).
Celá práce, tj. text včetně všech příloh, posteru, výstupů, zdrojových i vytvořených dat, map, programových kódů a databází, student odevzdá v digitální podobě na paměťovém nosiči (CD, DVD, SD karta, flash disk) s popisem (jméno, název, KGI, rok). Text práce s přílohami odevzdá ve dvou svázaných výtiscích na sekretariát katedry ve stanoveném termínu. O práci student vytvoří webovou stránku v souladu s pravidly dostupnými na stránkách katedry. Práce bude zpracována podle obecných zásad (Voženílek, 2002) a závazné šablony pro kvalifikační práce na KGI. Povinnou přílohou práce bude poster formátu A2.
Seznam doporučené literatury
Colley A.,Thebault-Spieker J. (2017): The Geography of Pokémon GO: Beneficial and Problematic Effects on Places and Movement. DOI: 10.1145/3025453.3025495
Kraak M.J., Brown A.Web Cartography: Developments and Prospects, 2003
Longley, P. A. Goodchilda M. F et al (2017) Geografické informace: systémy a věda. 526 s. ISBN: 978-80-244-5008-7
Davis, M. (2017). Ingress in geography: Portals to academic success?. Journal of Geography, 116(2), 89-97.
Voženílek, V.: Diplomové práce z geoinformatiky. Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. 31 s.
Whereigo - dostupné online: http://www.wherigo.com/
Seznam doporučené literatury
Colley A.,Thebault-Spieker J. (2017): The Geography of Pokémon GO: Beneficial and Problematic Effects on Places and Movement. DOI: 10.1145/3025453.3025495
Kraak M.J., Brown A.Web Cartography: Developments and Prospects, 2003
Longley, P. A. Goodchilda M. F et al (2017) Geografické informace: systémy a věda. 526 s. ISBN: 978-80-244-5008-7
Davis, M. (2017). Ingress in geography: Portals to academic success?. Journal of Geography, 116(2), 89-97.
Voženílek, V.: Diplomové práce z geoinformatiky. Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. 31 s.
Whereigo - dostupné online: http://www.wherigo.com/
Přílohy volně vložené
1 Dokument (Seznam otázek kvízu),
1 Android aplikace PoznejUP,
1 poster (A2),
1 CD
Web
Přílohy vázané v práci
mapy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
V úvodu obhajoby student seznámil komisi s cíli, metodami a výsledky své bakalářské práce. Následně přednesli své posudky vedoucí práce a oponent. V diskusi byla řešena témata: