Bakalářská práce "Mediální obraz AČR ve vybraných českých denících v letech 2005-2018" se zabývá reflexí témat týkajících se Armády České republiky v pěti nejčtenějších českých denících. Snaží se postihnout vztah mezi tematickou agendou médií a veřejným míněním.
Cílem práce je zhodnotit mediální obraz AČR pomocí analýzy jednotlivých mediálních obsahů uveřejněných v českých tištěných denících. K získání přehledu nejčastěji zobrazovaných témat a jejich podoby je použita metoda kvantitativní obsahové analýzy.
Výsledky práce potvrzují její výchozí hypotézy a teoretická východiska. Zároveň poskytují materiál pro další výzkum v této oblasti.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis "The media image of the Czech Army Forces in selected Czech journals in the years 20052018" deals with a topic reflection concerning the Czech Army Forces in the five most-read journals in the Czech Republic. This thesis tries to affect the relations between the thematic media agenda and public opinion.
The aim of this thesis is to evaluate the media image of the Czech Army forces using analysis of individual media context published inprinted Czech journals. To obtain an overview of the most frequently displayed topics and its form method of quantitative content analysis is being used. The results of this thesis confirm its default hypotheses and theoretical starting points simultaneously giving the materiál for further research in this area
Klíčová slova
Armáda České republiky, mediální obraz, média, nastolování agendy, veřejné mínění
Klíčová slova v angličtině
agenda setting, Czech Army, media image, media, public opinion
Rozsah průvodní práce
88 s. (90 429 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce "Mediální obraz AČR ve vybraných českých denících v letech 2005-2018" se zabývá reflexí témat týkajících se Armády České republiky v pěti nejčtenějších českých denících. Snaží se postihnout vztah mezi tematickou agendou médií a veřejným míněním.
Cílem práce je zhodnotit mediální obraz AČR pomocí analýzy jednotlivých mediálních obsahů uveřejněných v českých tištěných denících. K získání přehledu nejčastěji zobrazovaných témat a jejich podoby je použita metoda kvantitativní obsahové analýzy.
Výsledky práce potvrzují její výchozí hypotézy a teoretická východiska. Zároveň poskytují materiál pro další výzkum v této oblasti.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis "The media image of the Czech Army Forces in selected Czech journals in the years 20052018" deals with a topic reflection concerning the Czech Army Forces in the five most-read journals in the Czech Republic. This thesis tries to affect the relations between the thematic media agenda and public opinion.
The aim of this thesis is to evaluate the media image of the Czech Army forces using analysis of individual media context published inprinted Czech journals. To obtain an overview of the most frequently displayed topics and its form method of quantitative content analysis is being used. The results of this thesis confirm its default hypotheses and theoretical starting points simultaneously giving the materiál for further research in this area
Klíčová slova
Armáda České republiky, mediální obraz, média, nastolování agendy, veřejné mínění
Klíčová slova v angličtině
agenda setting, Czech Army, media image, media, public opinion
Zásady pro vypracování
1. vypracování osnovy práce, sloužící pro další rozpracování a orientaci
2. teoreticko-kontextová kapitola: proč, co, jak; problematika "mediálního obrazu"
3. popis metodiky (kvantitativní analýza s přihlédnutím k vybraným tématům; hodnocení zpracování tematiky)
4. definice, popis, sestavení vzorku s možností zkušebního
5. vytvoření kódovací knihy
6. kódování vzorku pomocí kódovací knihy, možnost parciální prezentace výsledků (dle periodika, dle tématu), pokud bude nutné něco upřesnit; případně jako podklad pro diplomový seminář
7. celková analýza shromážděných dat
8. interpretace dat: mediální obraz Armády ČR
Zásady pro vypracování
1. vypracování osnovy práce, sloužící pro další rozpracování a orientaci
2. teoreticko-kontextová kapitola: proč, co, jak; problematika "mediálního obrazu"
3. popis metodiky (kvantitativní analýza s přihlédnutím k vybraným tématům; hodnocení zpracování tematiky)
4. definice, popis, sestavení vzorku s možností zkušebního
5. vytvoření kódovací knihy
6. kódování vzorku pomocí kódovací knihy, možnost parciální prezentace výsledků (dle periodika, dle tématu), pokud bude nutné něco upřesnit; případně jako podklad pro diplomový seminář
7. celková analýza shromážděných dat
8. interpretace dat: mediální obraz Armády ČR
Seznam doporučené literatury
MCQUAIL, D. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 2002. 447 s. ISBN 978-80-7367-338-3.
SEDLÁKOVÁ, R. Výzkum médií: nejvyužívanější metody a techniky. Praha: Grada 2015. 544 s. ISBN 978-80-247-3568-9.
TOMANDL, J. Jak účinně oslovit média. Média relations v podnikání, správě, kultuře i neziskovém sektoru. Brno: Computer Press, a.s, 2011. 296 s. ISBN 978-80-251-34573.
TRAMPOTA, T., VOJTĚCHOVSKÁ, M. Metody výzkumu médií. Praha: Portál s.r.o., 2010. 296 s. ISBN 978-80-7367-683-4.
ALTHEIDE, D. L. Media Logic and Political Communication. Political Communication [online]. 2004, 21(3): 293-296 [cit. 2015-12-31]. DOI: 10.1080/10584600490481307. ISSN 1058-4609. Dostupné z: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/10584600490481307
VĚRČÁK, V., GIRGAŠOVÁ, J., LIŠKAŘOVÁ, R. Media Relations není manipulace. Vyd. 1. Praha: Ekopress, 2004. ISBN 80-86119-43-2.
DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. 4., nezměn. vyd. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1966-8.
MCCOMBS, M. E. Agenda setting: nastolování agendy: masová média a veřejné mínění. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-591-2.
MCQUAIL, D. Žurnalistika a společnost. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2016. ISBN 978-80-246-3093-9.
URBAN, L., DUBSKÝ, J., MURDZA K. Masová komunikace a veřejné mínění. Praha: Grada, 2011. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3563-4.
SCHULZ, W., REIFOVÁ, I. Analýza obsahu mediálních sdělení. 3., nezměn. vyd. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1980-4.
MO. Bílá kniha o obraně. 2011, 167 s. Dostupné z: http://www.vlada.cz/assets/ppov/brs/dokumenty/bila_kniha_o_obrane.pdf
Seznam doporučené literatury
MCQUAIL, D. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 2002. 447 s. ISBN 978-80-7367-338-3.
SEDLÁKOVÁ, R. Výzkum médií: nejvyužívanější metody a techniky. Praha: Grada 2015. 544 s. ISBN 978-80-247-3568-9.
TOMANDL, J. Jak účinně oslovit média. Média relations v podnikání, správě, kultuře i neziskovém sektoru. Brno: Computer Press, a.s, 2011. 296 s. ISBN 978-80-251-34573.
TRAMPOTA, T., VOJTĚCHOVSKÁ, M. Metody výzkumu médií. Praha: Portál s.r.o., 2010. 296 s. ISBN 978-80-7367-683-4.
ALTHEIDE, D. L. Media Logic and Political Communication. Political Communication [online]. 2004, 21(3): 293-296 [cit. 2015-12-31]. DOI: 10.1080/10584600490481307. ISSN 1058-4609. Dostupné z: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/10584600490481307
VĚRČÁK, V., GIRGAŠOVÁ, J., LIŠKAŘOVÁ, R. Media Relations není manipulace. Vyd. 1. Praha: Ekopress, 2004. ISBN 80-86119-43-2.
DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. 4., nezměn. vyd. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1966-8.
MCCOMBS, M. E. Agenda setting: nastolování agendy: masová média a veřejné mínění. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-591-2.
MCQUAIL, D. Žurnalistika a společnost. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2016. ISBN 978-80-246-3093-9.
URBAN, L., DUBSKÝ, J., MURDZA K. Masová komunikace a veřejné mínění. Praha: Grada, 2011. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3563-4.
SCHULZ, W., REIFOVÁ, I. Analýza obsahu mediálních sdělení. 3., nezměn. vyd. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1980-4.
MO. Bílá kniha o obraně. 2011, 167 s. Dostupné z: http://www.vlada.cz/assets/ppov/brs/dokumenty/bila_kniha_o_obrane.pdf