Bakalářská práce se zabývá analýzou časoprostorového chování studentů na Univerzitě v Granadě. V první části práce je zhodnocena dostupná literatura k této tematice a následné rozhodnutí o způsobu konání praktického šetření. Druhá část práce se zaměřuje na Univerzitu v Granadě jako celek, zmiňuje programy mobility pro zahraniční studenty či možnosti jejich ubytování. Třetím výstupem je vyhodnocení a interpretace dotazníkového šetření a v poslední části práce se nachází závěrečné shrnutí dosažených výsledků.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the analysis of the spatiotemporal behaviour of students at the University of Granada. In the first part of the thesis, the available literature on this topic is evaluated and the subsequent decision on how to conduct the practical investigation is made. The second part of the thesis focuses on the University of Granada as a whole, mentioning mobility programmes for international students or their accommodation options. The third output is the evaluation and interpretation of the questionnaire survey and the last part of the thesis contains the final summary of the results obtained.
Klíčová slova
časoprostorové chování, univerzitní život, zahraniční studenti, Granada
Klíčová slova v angličtině
spatio-temporal behaviour, university life, international students, Granada
Rozsah průvodní práce
82 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá analýzou časoprostorového chování studentů na Univerzitě v Granadě. V první části práce je zhodnocena dostupná literatura k této tematice a následné rozhodnutí o způsobu konání praktického šetření. Druhá část práce se zaměřuje na Univerzitu v Granadě jako celek, zmiňuje programy mobility pro zahraniční studenty či možnosti jejich ubytování. Třetím výstupem je vyhodnocení a interpretace dotazníkového šetření a v poslední části práce se nachází závěrečné shrnutí dosažených výsledků.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the analysis of the spatiotemporal behaviour of students at the University of Granada. In the first part of the thesis, the available literature on this topic is evaluated and the subsequent decision on how to conduct the practical investigation is made. The second part of the thesis focuses on the University of Granada as a whole, mentioning mobility programmes for international students or their accommodation options. The third output is the evaluation and interpretation of the questionnaire survey and the last part of the thesis contains the final summary of the results obtained.
Klíčová slova
časoprostorové chování, univerzitní život, zahraniční studenti, Granada
Klíčová slova v angličtině
spatio-temporal behaviour, university life, international students, Granada
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je analyzovat časoprostorové chování studentů během akademického roku na příkladu Univerzity v Granadě. Bude zkoumána struktura využití času a pohyb v prostoru u domácích studentů i u studentů na zahraničních pobytech, a to formou dotazníku. Následně bude provedeno vzájemné srovnání obou skupin studentů.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je analyzovat časoprostorové chování studentů během akademického roku na příkladu Univerzity v Granadě. Bude zkoumána struktura využití času a pohyb v prostoru u domácích studentů i u studentů na zahraničních pobytech, a to formou dotazníku. Následně bude provedeno vzájemné srovnání obou skupin studentů.
Seznam doporučené literatury
Benatuil, D., Laurito, J. (2010): La adaptación cultural en estudiantes extranjeros. Psicodebate 10, 119-134. DOI 10.18682/pd.v10i0.392.
Delmelle, E. M., Delmelle, E. C. (2012): Exploring spatio-temporal commuting patterns in a university environment. Transport Policy 21, 1-9.
Erminani-Ghasrodashti, R., Paydar, M., Hamidi, S. (2018): University-related travel behavior: Young adults? decision-making in Iran. Sustainable Cities and Society 43, 495-508.
Guirao, B., Ampudia, M., Molina, R., García-Valdecasas, J. (2018): Student behaviour towards Free-Floating Carsharing: First evidences of the experience in Madrid. Transportation Research Procedia 33, 243-250.
Reig Ferrer, A., Cabrero García, J., Ferrer Cascales, R. I., Richart Martínez, M. (2003): La calidad de vida y el estado de salud de los estudiantes universitarios. Universidad de Alicante.
Rodríguez Espinar, S. (2015). Los estudiantes universitarios de hoy: Una visión multinivel. REDU - Revista de Docencia Universitaria, Número monográfico dedicado a Los nuevos estudiantes universitarios, 13(2), 91-124.
Tsokaktsidu, D. (2010): Identificación de las dificultades de los estudiantes de intercambio y de los profesores en las clases de traducción. Puentes 9, 29-36.
Seznam doporučené literatury
Benatuil, D., Laurito, J. (2010): La adaptación cultural en estudiantes extranjeros. Psicodebate 10, 119-134. DOI 10.18682/pd.v10i0.392.
Delmelle, E. M., Delmelle, E. C. (2012): Exploring spatio-temporal commuting patterns in a university environment. Transport Policy 21, 1-9.
Erminani-Ghasrodashti, R., Paydar, M., Hamidi, S. (2018): University-related travel behavior: Young adults? decision-making in Iran. Sustainable Cities and Society 43, 495-508.
Guirao, B., Ampudia, M., Molina, R., García-Valdecasas, J. (2018): Student behaviour towards Free-Floating Carsharing: First evidences of the experience in Madrid. Transportation Research Procedia 33, 243-250.
Reig Ferrer, A., Cabrero García, J., Ferrer Cascales, R. I., Richart Martínez, M. (2003): La calidad de vida y el estado de salud de los estudiantes universitarios. Universidad de Alicante.
Rodríguez Espinar, S. (2015). Los estudiantes universitarios de hoy: Una visión multinivel. REDU - Revista de Docencia Universitaria, Número monográfico dedicado a Los nuevos estudiantes universitarios, 13(2), 91-124.
Tsokaktsidu, D. (2010): Identificación de las dificultades de los estudiantes de intercambio y de los profesores en las clases de traducción. Puentes 9, 29-36.
Přílohy volně vložené
6 dotazníků na 1 DVD-ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student v úvodu své prezentace představil komisi hlavní cíle své práce a použitou metodologii. Jednou z metod bylo použití dotazníkového šetření, které v krátkosti popsal. Další část své obhajoby věnoval hlavním výsledkům své práce a na konci shrnul nejvýznamnější závěry.
V reakci na posudky vedoucího a oponenta práce se student zaměřil na:
- možnost vyhodnotit ze získaných dat časoprostorové chování studentů - podle studenta ne, pokud se ponechají tři definované skupiny; případně větší vazby a souvislosti v rozdělení do menších skupin, dle národnosti, věku, místa trvalého bydliště, pohlaví nebo studijního programu