Cílem práce je zjistit povědomí odpovědných pedagogických pracovníků o systémech a principech integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do hodin tělesné výchovy. Dále zjištění povědomí odpovědných pedagogických pracovníků o systémech a principech začleňování případně uvolňování a alternativě vyučování žáků v hodinách tělesné výchovy na běžných základních školách. Analýzy se zúčastnilo celkem 16 pedagogů prvního a druhé stupně. Výzkumné otázky byly zodpovězeny pomocí rozhovorového listu. Analýza vlastních kompetencí by mohla odhalit i případné bariéry při integraci z hlediska pedagogů, kteří mohou mít obavy z nedostatku vlastní nezkušenosti případně neznalosti zákonů a vyhlášek. Tato práce je zaměřena na analýzu vlastních kompetencí učitelů TV, I. a II. stupně na zařazení dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do školní TV v oblasti mikroregionu Králíky a přilehlém okolí. Výsledek práce je vyhodnocen procentuálně z podkladů rozhovorových listů.
Anotace v angličtině
The aim of the work is to ascertain the awareness of responsible teaching staff about the systems and principles of integrating pupils with special educational needs into physical education hours. Furthermore, the identification of responsible teaching staff about the systems and principles of inclusion of the release and alternative teaching of pupils in physical education classes in normal primary schools. A total of 16 from first and second degree educators attended the analysis. Research questions have been answered using the interview sheet. The analysis of own competences could also reveal possible barriers to integration from the point of view of educators, who may be concerned about their own lack of experience or ignorance of laws and decrees. This thesis focuses on the analysis of the own competences of teachers of TV, I. AND II. To the inclusion of children with special educational needs in the school TV in the area of the Microregion Kraliky and the surrounding area. The result of the thesis is evaluated percentage of the handouts of the interview sheets.
Klíčová slova
kompetence, pedagog, speciální vzdělávací potřeby, tělesná výchova
Klíčová slova v angličtině
competitions, teacher, special needs, physical education
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce je zjistit povědomí odpovědných pedagogických pracovníků o systémech a principech integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do hodin tělesné výchovy. Dále zjištění povědomí odpovědných pedagogických pracovníků o systémech a principech začleňování případně uvolňování a alternativě vyučování žáků v hodinách tělesné výchovy na běžných základních školách. Analýzy se zúčastnilo celkem 16 pedagogů prvního a druhé stupně. Výzkumné otázky byly zodpovězeny pomocí rozhovorového listu. Analýza vlastních kompetencí by mohla odhalit i případné bariéry při integraci z hlediska pedagogů, kteří mohou mít obavy z nedostatku vlastní nezkušenosti případně neznalosti zákonů a vyhlášek. Tato práce je zaměřena na analýzu vlastních kompetencí učitelů TV, I. a II. stupně na zařazení dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do školní TV v oblasti mikroregionu Králíky a přilehlém okolí. Výsledek práce je vyhodnocen procentuálně z podkladů rozhovorových listů.
Anotace v angličtině
The aim of the work is to ascertain the awareness of responsible teaching staff about the systems and principles of integrating pupils with special educational needs into physical education hours. Furthermore, the identification of responsible teaching staff about the systems and principles of inclusion of the release and alternative teaching of pupils in physical education classes in normal primary schools. A total of 16 from first and second degree educators attended the analysis. Research questions have been answered using the interview sheet. The analysis of own competences could also reveal possible barriers to integration from the point of view of educators, who may be concerned about their own lack of experience or ignorance of laws and decrees. This thesis focuses on the analysis of the own competences of teachers of TV, I. AND II. To the inclusion of children with special educational needs in the school TV in the area of the Microregion Kraliky and the surrounding area. The result of the thesis is evaluated percentage of the handouts of the interview sheets.
Klíčová slova
kompetence, pedagog, speciální vzdělávací potřeby, tělesná výchova
Klíčová slova v angličtině
competitions, teacher, special needs, physical education