Magisterská diplomová práce se bude zaměřovat na jev, který se prostřednictvím internetu na celosvětové webové platformě YouTube stal v českém prostředí fenoménem. Jedná se o fenomén tzv. youtuberů, tedy tvůrců audiovizuálního obsahu zveřejňovaného na platformě YouTube. Práce se konkrétně zaměří na tzv. beauty vlogery čili video blogery věnující se videím, v nichž kladou důraz na krásu, péči o tělo, vlasy, pleť a další. Cílem diplomové práce bude přinést poznatky o pravidelných příjemcích tzv. beauty vlogů. Dílčím cílem, jenž v důsledku napomůže hlavnímu cíli, bude odhalit, proč a z jakých důvodů vybraní konzumenti beauty videa sledují, tedy jaké jsou jejich motivace, co to daným jedincům přináší či jaké požitky z toho mají. Autorka diplomové práce využije koncept teorie užití a uspokojení.
Annotation in English
This master's thesis will be focused on a phenomenon that has become an internet phenomenon in the Czech environment through via the global web platform YouTube. It is a phenomenon of so-called Youtubers, who are the creators of audiovisual content on YouTube. The thesis will be specifically aimed at so-called beauty vloggers or video bloggers who are making videos that put a lot of emphasis on beauty, body care, hair, skin and more. The aim is to bring more knowledge about regular recipients of these beauty vlogs. Another goal, that will ultimately help the main goal, will be to determine why and for what reasons the selected consumers watch this content, meaning what is their motivation, what do these videos give them and what they enjoy about them. The author of this thesis will use the concept of theory of uses and gratification.
Keywords
YouTube, platforma, youtuber, vlog, beauty vlog, vloger, internet
Keywords in English
YouTube, platform, youtuber, vlog, beauty vlogs, vlogger, internet
Length of the covering note
121 s. (257 198 znaků).
Language
CZ
Annotation
Magisterská diplomová práce se bude zaměřovat na jev, který se prostřednictvím internetu na celosvětové webové platformě YouTube stal v českém prostředí fenoménem. Jedná se o fenomén tzv. youtuberů, tedy tvůrců audiovizuálního obsahu zveřejňovaného na platformě YouTube. Práce se konkrétně zaměří na tzv. beauty vlogery čili video blogery věnující se videím, v nichž kladou důraz na krásu, péči o tělo, vlasy, pleť a další. Cílem diplomové práce bude přinést poznatky o pravidelných příjemcích tzv. beauty vlogů. Dílčím cílem, jenž v důsledku napomůže hlavnímu cíli, bude odhalit, proč a z jakých důvodů vybraní konzumenti beauty videa sledují, tedy jaké jsou jejich motivace, co to daným jedincům přináší či jaké požitky z toho mají. Autorka diplomové práce využije koncept teorie užití a uspokojení.
Annotation in English
This master's thesis will be focused on a phenomenon that has become an internet phenomenon in the Czech environment through via the global web platform YouTube. It is a phenomenon of so-called Youtubers, who are the creators of audiovisual content on YouTube. The thesis will be specifically aimed at so-called beauty vloggers or video bloggers who are making videos that put a lot of emphasis on beauty, body care, hair, skin and more. The aim is to bring more knowledge about regular recipients of these beauty vlogs. Another goal, that will ultimately help the main goal, will be to determine why and for what reasons the selected consumers watch this content, meaning what is their motivation, what do these videos give them and what they enjoy about them. The author of this thesis will use the concept of theory of uses and gratification.
Keywords
YouTube, platforma, youtuber, vlog, beauty vlog, vloger, internet
Keywords in English
YouTube, platform, youtuber, vlog, beauty vlogs, vlogger, internet
Research Plan
Diplomová práce se bude zaměřovat na populární jev, který se prostřednictvím internetu na celosvětové webové platformě YouTube stal v českém prostředí fenoménem. Dnes a denně "boří" rekordy sledovanosti. Jedná se o fenomén tzv. youtuberů, tedy tvůrců audiovizuálního obsahu zveřejňovaného na platformě YouTube. Práce se konkrétně zaměří na tzv. beauty vlogery čili video blogery věnující se videím, v nichž kladou důraz na krásu, péči o tělo, vlasy, pleť a další.
Cílem diplomové práce bude přinést poznatky o pravidelných příjemcích tzv. beauty vlogů. Výzkum bude probíhat kvalitativní formou, prostřednictvím hloubkových rozhovorů, jejichž cílem bude detailně popsat konzumenty beauty videí.
Dílčím cílem, jež v důsledku napomůže hlavnímu cíli, bude odhalit, proč a z jakých důvodů vybraní konzumenti beauty videa sledují, tedy jaké jsou jejich motivace, co to daným jedincům přináší či jaké požitky z toho mají.
Autorka diplomové práce využije koncept teorie užití a uspokojení. Dle tohoto přístupu bude vyobrazeno, proč a za jakým účelem dotázaní respondenti využívají zmíněnou platformu YouTube k uspokojení svých tužeb a přání.
Research Plan
Diplomová práce se bude zaměřovat na populární jev, který se prostřednictvím internetu na celosvětové webové platformě YouTube stal v českém prostředí fenoménem. Dnes a denně "boří" rekordy sledovanosti. Jedná se o fenomén tzv. youtuberů, tedy tvůrců audiovizuálního obsahu zveřejňovaného na platformě YouTube. Práce se konkrétně zaměří na tzv. beauty vlogery čili video blogery věnující se videím, v nichž kladou důraz na krásu, péči o tělo, vlasy, pleť a další.
Cílem diplomové práce bude přinést poznatky o pravidelných příjemcích tzv. beauty vlogů. Výzkum bude probíhat kvalitativní formou, prostřednictvím hloubkových rozhovorů, jejichž cílem bude detailně popsat konzumenty beauty videí.
Dílčím cílem, jež v důsledku napomůže hlavnímu cíli, bude odhalit, proč a z jakých důvodů vybraní konzumenti beauty videa sledují, tedy jaké jsou jejich motivace, co to daným jedincům přináší či jaké požitky z toho mají.
Autorka diplomové práce využije koncept teorie užití a uspokojení. Dle tohoto přístupu bude vyobrazeno, proč a za jakým účelem dotázaní respondenti využívají zmíněnou platformu YouTube k uspokojení svých tužeb a přání.
Recommended resources
ARMSTRONGOVÁ, Cory L.; MCADAMSOVÁ, Melinda J. Blogging the Time Away? Young Adults' Motivations for Blog Use. Atlantic Journal of Communication [online]. 2011, roč. 19, č. 2, s. 113-128. Dostupné z: www: .
BOS, Nienke, 2014. Mediated Female Beauty in Dutch Beauty Blogs. Viatutas Magnus University.
BISHOP, Sofie. #YouTuberAnxiety: Anxiety as Emotional Labour and Masquerade in Beauty Vlogs". In: Youth mediations and affective relations. Toronto : York University, 2018. ISBN 978-3-319-98970-9.
DING, Weifang et al. Effects of Beauty Vloggers´eWOm and Sponsored Advertising on Weibo. In: Social Commerce: Consumer Behaviour in Online Environments. Manchester : University of Manchester, 2019. ISBN 978-3-030-03616-4.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
KATZ, Elihu, Jay G. BLUMLER a Michael GUREVITCH. Uses and Gratifications Research. The Public Opinion Quarterly [online]. 1974, 37 (4): 509 - 523.Dostupné z: http://www.jstor.org/stable/2747854?seq=1#page_scan_tab_contents.
KROLL, Kalle, 2015. Why do beauty bloggers recommend and influence?. Copenhagen, 2015. Diplomová. Copenhagen Business School. Vedoucí práce Michael Avital.
LANGE, Patricia G. Kids on YouTube: Technical Identities and Digital Literacies, Walnut Creek, CA: Left Coast Press, 272 pp.
MCQUAIL, D. Audience Analysis. London: SAGE, 1997. ISBN: 978-07-619-1002-2.
PETERSEN, Keisy K. YouTube Beauty Vlogs: How Social Media Blurs Social Boundaries. Ohio : Ohio State University, 2018.
RODGERS, Rachel F., McLEAN, Sian, A., PAXTON, Susan J., 2015. Developmental Psychology, Vol 51(5), May 2015, 706-713.
SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada, 2014. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3568-9.
SELLERSOVÁ, Jessica. I Love Anthropologie! Applying Uses and Gratifications Theory to Corporate Social Media and Personal Style Blogs. Capstone Paper, University of Minnesota. Strategic Communication [online]. 106 s. Dostupné z www: .
SHAO, Guosong. Understanding the appeal of user-generated media: a uses and gratification perspective. Internet Research [online]. 2009, roč. 19, č. 1, s. 7-25. Dostupné z www: .
SOUKUP, Paul. A., S.J. (2014). Looking at, with and through YouTube. Communication Research Trends, Vol. 33. Dostupné z: https://darcynablog.files.wordpress.com/2014/11/youtube_schol.pdf
STRANGELOVE, Michael. 2010. Watching YouTube: Extraordinary Videos by Ordinary People.Toronto: University of Toronto Press.
SNICKARS, Pelle a Patrick VONDERAU. The YouTube Reader.2009. Stockholm: National Library of Sweden. ISBN: 978-9-188468-11-6.
WHITING, A. a D. WILLIAMS. 2013. "Why people use social media: a uses and gratifications approach." Qualitative Market Research: An International Journal [online] 16(4) 362-369. Dostupné z: http://dx.doi.org/10.1108/QMR-06-2013-0041.
WOLF, Naomi. Mýtus krásy. Bratislava: Aspekt, 2000. ISBN 80-85549-15-8.
Recommended resources
ARMSTRONGOVÁ, Cory L.; MCADAMSOVÁ, Melinda J. Blogging the Time Away? Young Adults' Motivations for Blog Use. Atlantic Journal of Communication [online]. 2011, roč. 19, č. 2, s. 113-128. Dostupné z: www: .
BOS, Nienke, 2014. Mediated Female Beauty in Dutch Beauty Blogs. Viatutas Magnus University.
BISHOP, Sofie. #YouTuberAnxiety: Anxiety as Emotional Labour and Masquerade in Beauty Vlogs". In: Youth mediations and affective relations. Toronto : York University, 2018. ISBN 978-3-319-98970-9.
DING, Weifang et al. Effects of Beauty Vloggers´eWOm and Sponsored Advertising on Weibo. In: Social Commerce: Consumer Behaviour in Online Environments. Manchester : University of Manchester, 2019. ISBN 978-3-030-03616-4.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
KATZ, Elihu, Jay G. BLUMLER a Michael GUREVITCH. Uses and Gratifications Research. The Public Opinion Quarterly [online]. 1974, 37 (4): 509 - 523.Dostupné z: http://www.jstor.org/stable/2747854?seq=1#page_scan_tab_contents.
KROLL, Kalle, 2015. Why do beauty bloggers recommend and influence?. Copenhagen, 2015. Diplomová. Copenhagen Business School. Vedoucí práce Michael Avital.
LANGE, Patricia G. Kids on YouTube: Technical Identities and Digital Literacies, Walnut Creek, CA: Left Coast Press, 272 pp.
MCQUAIL, D. Audience Analysis. London: SAGE, 1997. ISBN: 978-07-619-1002-2.
PETERSEN, Keisy K. YouTube Beauty Vlogs: How Social Media Blurs Social Boundaries. Ohio : Ohio State University, 2018.
RODGERS, Rachel F., McLEAN, Sian, A., PAXTON, Susan J., 2015. Developmental Psychology, Vol 51(5), May 2015, 706-713.
SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada, 2014. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3568-9.
SELLERSOVÁ, Jessica. I Love Anthropologie! Applying Uses and Gratifications Theory to Corporate Social Media and Personal Style Blogs. Capstone Paper, University of Minnesota. Strategic Communication [online]. 106 s. Dostupné z www: .
SHAO, Guosong. Understanding the appeal of user-generated media: a uses and gratification perspective. Internet Research [online]. 2009, roč. 19, č. 1, s. 7-25. Dostupné z www: .
SOUKUP, Paul. A., S.J. (2014). Looking at, with and through YouTube. Communication Research Trends, Vol. 33. Dostupné z: https://darcynablog.files.wordpress.com/2014/11/youtube_schol.pdf
STRANGELOVE, Michael. 2010. Watching YouTube: Extraordinary Videos by Ordinary People.Toronto: University of Toronto Press.
SNICKARS, Pelle a Patrick VONDERAU. The YouTube Reader.2009. Stockholm: National Library of Sweden. ISBN: 978-9-188468-11-6.
WHITING, A. a D. WILLIAMS. 2013. "Why people use social media: a uses and gratifications approach." Qualitative Market Research: An International Journal [online] 16(4) 362-369. Dostupné z: http://dx.doi.org/10.1108/QMR-06-2013-0041.
WOLF, Naomi. Mýtus krásy. Bratislava: Aspekt, 2000. ISBN 80-85549-15-8.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Diplomantka prezentovala svou práci a uspokojivě reagovala na dotazy z posudků a ze strany komise.