Předkládaná bakalářská práce se věnuje populárně-naučnému časopisu 21. století. Cílem práce je popsat fungování redakce a mediální rutiny, které redaktoři využívají při každodenní práci. K dosažení cíle používáme kvalitativní metodu, konkrétněji polostrukturované rozhovory. V rámci výzkumu byly provedeny rozhovory se šéfredaktorem a třemi redaktory 21. století. Základem teoretického rámce jsou koncepty mediální organizace a mediálních rutin, ze kterých ve výzkumném oddílu vycházíme.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with popular-scientific magazine 21.century. The aim of the thesis is to describe functioning of the editorial board and the media routines used by editors in their everyday work. To reach the aim we use qualitative method, specifically semi-structured interviews. Within the framework of research were executed interviews with chief editor and three editors of 21.century.The basis of the thesis are concepts of media organization and media routines that are used in the research part.
Klíčová slova
Časopis 21. století, vědecká žurnalistika, mediální rutiny, mediální organizace, měsíčník
Klíčová slova v angličtině
Magazine 21. century, science journalism, media routines, media organization, monthly
Rozsah průvodní práce
63 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předkládaná bakalářská práce se věnuje populárně-naučnému časopisu 21. století. Cílem práce je popsat fungování redakce a mediální rutiny, které redaktoři využívají při každodenní práci. K dosažení cíle používáme kvalitativní metodu, konkrétněji polostrukturované rozhovory. V rámci výzkumu byly provedeny rozhovory se šéfredaktorem a třemi redaktory 21. století. Základem teoretického rámce jsou koncepty mediální organizace a mediálních rutin, ze kterých ve výzkumném oddílu vycházíme.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with popular-scientific magazine 21.century. The aim of the thesis is to describe functioning of the editorial board and the media routines used by editors in their everyday work. To reach the aim we use qualitative method, specifically semi-structured interviews. Within the framework of research were executed interviews with chief editor and three editors of 21.century.The basis of the thesis are concepts of media organization and media routines that are used in the research part.
Klíčová slova
Časopis 21. století, vědecká žurnalistika, mediální rutiny, mediální organizace, měsíčník
Klíčová slova v angličtině
Magazine 21. century, science journalism, media routines, media organization, monthly
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zaznamenat fungování redakce měsíčníku 21. století. Práce bude zaměřena na specifika vědecké žurnalistiky, jaké jsou zdroje informací, jakým způsobem jsou vybírána a zpracovávána témata, jak často chodí redaktoři do terénu, jak probíhá spolupráce s vědci a externisty, a jak jsou vybraná vědecká témata popularizována pro širší veřejnost čtenářů. Pozornost bude věnována i organizaci redakční práce.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zaznamenat fungování redakce měsíčníku 21. století. Práce bude zaměřena na specifika vědecké žurnalistiky, jaké jsou zdroje informací, jakým způsobem jsou vybírána a zpracovávána témata, jak často chodí redaktoři do terénu, jak probíhá spolupráce s vědci a externisty, a jak jsou vybraná vědecká témata popularizována pro širší veřejnost čtenářů. Pozornost bude věnována i organizaci redakční práce.
Seznam doporučené literatury
a)HENDL, Jan. Metody získávání dat. In: Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2016, ISBN 978-80-262-0982-9.SEDLÁKOVÁ, Renáta. Základní techniky sběru dat. In: Výzkum médií : nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada, 2014, ISBN 978-80-247-3568-9BUCCHI, Massimiano. Public Understanding of Science. vol. 5, issue 4, DOI: 10.1088/0963-6625/5/4/005. b)KENNEDY, Donald a Geneva OVERHOLSER. Science and the Media. Cambridge: American Academy of Arts and Sciences, 2010. ISBN 0-87724-087-6. BUCCHI, Massimiano. Public Understanding of Science. vol. 5, issue 4, DOI: 10.1088/0963-6625/5/4/005. ŠEVČÍK, Juraj, Michal SMOLKA a Pavel VYSLOUŽIL. Manuál popularizace a medializace vědy. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2009, c ISBN 978-80-244-2248-0.ČADA, Karel, 2006. Věda jako věc veřejná: vědní politiky a média. Praha: Sociologický ústav AV ČR. ISBN 80-733-0099-0. c) TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, ISBN 978-807-3676-834 ČUŘÍK, Jaroslav a kolektiv. Nové trendy v médiích. Brno: Masarykova Univerzita, 2012, ISBN 978-80-210-5825-5 h
Seznam doporučené literatury
a)HENDL, Jan. Metody získávání dat. In: Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2016, ISBN 978-80-262-0982-9.SEDLÁKOVÁ, Renáta. Základní techniky sběru dat. In: Výzkum médií : nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada, 2014, ISBN 978-80-247-3568-9BUCCHI, Massimiano. Public Understanding of Science. vol. 5, issue 4, DOI: 10.1088/0963-6625/5/4/005. b)KENNEDY, Donald a Geneva OVERHOLSER. Science and the Media. Cambridge: American Academy of Arts and Sciences, 2010. ISBN 0-87724-087-6. BUCCHI, Massimiano. Public Understanding of Science. vol. 5, issue 4, DOI: 10.1088/0963-6625/5/4/005. ŠEVČÍK, Juraj, Michal SMOLKA a Pavel VYSLOUŽIL. Manuál popularizace a medializace vědy. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2009, c ISBN 978-80-244-2248-0.ČADA, Karel, 2006. Věda jako věc veřejná: vědní politiky a média. Praha: Sociologický ústav AV ČR. ISBN 80-733-0099-0. c) TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, ISBN 978-807-3676-834 ČUŘÍK, Jaroslav a kolektiv. Nové trendy v médiích. Brno: Masarykova Univerzita, 2012, ISBN 978-80-210-5825-5 h
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou práci a uspokojivě reagovala na podněty a dotazy z posudků a ze strany komise.