Bakalářská práce se zaměřuje na využití zážitkové pedagogiky v současném školském systému a na vzájemné možnosti, ve spojení se speciální pedagogikou předškolního věku s cílem podpořit programy u dětí s autismem. Práce je čistě teoretická a představuje celkový souhrn vývoje a praktické teorie české zážitkové pedagogiky, reflektuje současné možnosti ve všech oblastech a hledá reálnou cestu, pro speciální pedagogiku a děti s autismem.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the use of exeriential learning in the present Czech school systém and its connection with special education in supportive programmes for children with autism. The thesis is theoretical and its aim is to present the historical development and theory of experiential learning in the Czech enviroment. The thesis reflects different possibilities and looks for the right approach in special education for working with children with autism.
Outdoor education, preschool, special education needs, autism, experiental education.
Rozsah průvodní práce
46 s. (70 155 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na využití zážitkové pedagogiky v současném školském systému a na vzájemné možnosti, ve spojení se speciální pedagogikou předškolního věku s cílem podpořit programy u dětí s autismem. Práce je čistě teoretická a představuje celkový souhrn vývoje a praktické teorie české zážitkové pedagogiky, reflektuje současné možnosti ve všech oblastech a hledá reálnou cestu, pro speciální pedagogiku a děti s autismem.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the use of exeriential learning in the present Czech school systém and its connection with special education in supportive programmes for children with autism. The thesis is theoretical and its aim is to present the historical development and theory of experiential learning in the Czech enviroment. The thesis reflects different possibilities and looks for the right approach in special education for working with children with autism.
Outdoor education, preschool, special education needs, autism, experiental education.
Zásady pro vypracování
1. Sběr literatury
2. Stanovení cíle bakalářské práce
3. Zpracování teoretických východisek
4. Volba metod v praktické části práce
5. Zpracování praktické části
6. Hodnocení teorie
Zásady pro vypracování
1. Sběr literatury
2. Stanovení cíle bakalářské práce
3. Zpracování teoretických východisek
4. Volba metod v praktické části práce
5. Zpracování praktické části
6. Hodnocení teorie
Seznam doporučené literatury
JIRÁSEK, Ivo. Zážitková pedagogika: teorie holistické výchovy (v přírodě a volném čase). Praha: Portál, 2019. Gymnasion. ISBN 978-80-262-1485-4.
GINTEL, Allan, JIRÁSEK, Ivo, ed. Zážitková pedagogika a výchova v přírodě: cesty vedou dál. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. Gymnasion. ISBN 978-80-244-3359-2.
SLEJŠKOVÁ, Lucie. Škola zážitkem: zážitková pedagogika při výuce klíčových kompetencí a hodnocení žáků. Praha: Prázdninová škola Lipnice, 2011. ISBN 978-80-260-1046-3.
ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta, ed. Zážitková pedagogika a možnosti jejího využití při práci s vybranými cílovými skupinami. Praha: Vysoká škola tělesné výchovy a sportu Palestra, 2013. ISBN 978-80-87723-07-4.
BEYER, Jannik a Lone GAMMELTOFT. Autismus a hra: příprava herních aktivit pro děti s autismem. Praha: Portál, 2006. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 80-7367-157-3.
Seznam doporučené literatury
JIRÁSEK, Ivo. Zážitková pedagogika: teorie holistické výchovy (v přírodě a volném čase). Praha: Portál, 2019. Gymnasion. ISBN 978-80-262-1485-4.
GINTEL, Allan, JIRÁSEK, Ivo, ed. Zážitková pedagogika a výchova v přírodě: cesty vedou dál. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. Gymnasion. ISBN 978-80-244-3359-2.
SLEJŠKOVÁ, Lucie. Škola zážitkem: zážitková pedagogika při výuce klíčových kompetencí a hodnocení žáků. Praha: Prázdninová škola Lipnice, 2011. ISBN 978-80-260-1046-3.
ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta, ed. Zážitková pedagogika a možnosti jejího využití při práci s vybranými cílovými skupinami. Praha: Vysoká škola tělesné výchovy a sportu Palestra, 2013. ISBN 978-80-87723-07-4.
BEYER, Jannik a Lone GAMMELTOFT. Autismus a hra: příprava herních aktivit pro děti s autismem. Praha: Portál, 2006. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 80-7367-157-3.