Tato bakalářská práce se zabývá recepcí žánrů gospel/ rhythm and blues v Československu mezi roky 1960-1989 se zaměřením na osobnost Raye Charlese. V první části práce seznamuji čtenáře s žánry gospel/ rhythm and blues z hlediska historického a estetického a taktéž jim přibližuji soukromý i profesní život Raye Charlese. Druhá část práce popisuje recepci výše zmíněných žánru v Československu mezi roky 1960-1989 především z pohledu měsíčníku Melodie, který mi posloužil jako hlavní pramen
Anotace v angličtině
This Bachelor Thesis deals with the reception of gospel/ rhythm and blues genres in Czechoslovakia between 1960 and 1989, focusing on the personality of Ray Charles. The first part of work focuses on the genres gospel/ rhythm and blues from a historical and easthetic point of view. I also introduce them the personality of Ray Charles, his private and professional life. The second part of the Thesis describe the reception of the above-mentioned genres in Czechoslovakia between 1960 and 1989, chiefly from the perspective of the journal Melodie, which served as my principal source.
Klíčová slova
rhythm and blues, gospel, soul, recepce, Československo, Ray Charles, hudební žánr, americký, černošský, bělošský
Klíčová slova v angličtině
rhythm and blues, gospel, soul, Czechoslovakia, Ray Charles, musical genre, american, black, white
Rozsah průvodní práce
49 s. (80 275 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá recepcí žánrů gospel/ rhythm and blues v Československu mezi roky 1960-1989 se zaměřením na osobnost Raye Charlese. V první části práce seznamuji čtenáře s žánry gospel/ rhythm and blues z hlediska historického a estetického a taktéž jim přibližuji soukromý i profesní život Raye Charlese. Druhá část práce popisuje recepci výše zmíněných žánru v Československu mezi roky 1960-1989 především z pohledu měsíčníku Melodie, který mi posloužil jako hlavní pramen
Anotace v angličtině
This Bachelor Thesis deals with the reception of gospel/ rhythm and blues genres in Czechoslovakia between 1960 and 1989, focusing on the personality of Ray Charles. The first part of work focuses on the genres gospel/ rhythm and blues from a historical and easthetic point of view. I also introduce them the personality of Ray Charles, his private and professional life. The second part of the Thesis describe the reception of the above-mentioned genres in Czechoslovakia between 1960 and 1989, chiefly from the perspective of the journal Melodie, which served as my principal source.
Klíčová slova
rhythm and blues, gospel, soul, recepce, Československo, Ray Charles, hudební žánr, americký, černošský, bělošský
Klíčová slova v angličtině
rhythm and blues, gospel, soul, Czechoslovakia, Ray Charles, musical genre, american, black, white
Zásady pro vypracování
Tématem bakalářské práce je recepce žánrů gospel/rhythm and blues se zaměřením na Raye Charlese v ČSSR mezi lety 1960-1989. Cílem je zjistit, jakým způsobem se o těchto žánrech v daném období psalo, jak byly vnímané ze strany kritiky, hudebníků, publika, ale také ze strany státní kulturní politiky.
První část práce se věnuje obecnému seznámení s žánry gospel/rhythm and blues z hlediska historického a estetického, se zaměřením na osobnost Raye Charlese, na jeho život, hudební počátky a postupný vývoj kariéry.
Druhá část je věnována recepci zmíněných žánrů v ČSSR mezi lety 1960-1989. K podrobnému zkoumání této problematiky využiju jako pramen především odborně laděný měsíčník Melodie, který podrobně mapuje domácí a zahraniční hudbu a jazz, či odbornou literaturu uvedenou níže.
Zásady pro vypracování
Tématem bakalářské práce je recepce žánrů gospel/rhythm and blues se zaměřením na Raye Charlese v ČSSR mezi lety 1960-1989. Cílem je zjistit, jakým způsobem se o těchto žánrech v daném období psalo, jak byly vnímané ze strany kritiky, hudebníků, publika, ale také ze strany státní kulturní politiky.
První část práce se věnuje obecnému seznámení s žánry gospel/rhythm and blues z hlediska historického a estetického, se zaměřením na osobnost Raye Charlese, na jeho život, hudební počátky a postupný vývoj kariéry.
Druhá část je věnována recepci zmíněných žánrů v ČSSR mezi lety 1960-1989. K podrobnému zkoumání této problematiky využiju jako pramen především odborně laděný měsíčník Melodie, který podrobně mapuje domácí a zahraniční hudbu a jazz, či odbornou literaturu uvedenou níže.
Seznam doporučené literatury
zahraniční literatura:
CHARLES, Ray. Brother Ray: Ray Charles' Own Story. 3. Da Capo Press, 2004. ISBN 978-0306814310.
RITZ, David a Jerry WEXLER. Rhythm and the Blues: A Life in American Music. St Martins Pr, 1994. ISBN 978-0312113766.
LYDON, Michael. Ray Charles: člověk a hudba. Praha: Československý spisovatel, 2011. ISBN 978-80-87391-74-7.
česká literatura:
MATZNER, Antonín, Ivan POLEDŇÁK a Igor WASSERBERGER. Encyklopedie jazzu a moderní populární hudby. Vyd. 2., dopl. Praha, 1983.
MATZNER, Antonín, Ivan POLEDŇÁK a Igor WASSERBERGER. Encyklopedie jazzu a moderní populární hudby. Praha, 1986.
MATZNER, Antonín, Ivan POLEDŇÁK a Igor WASSERBERGER. Encyklopedie jazzu a moderní populární hudby. Praha, 1987.
MATZNER, Antonín, Ivan POLEDŇÁK a Igor WASSERBERGER. Encyklopedie jazzu a moderní populární hudby. Praha, 1990.
MATZNER, Antonín. Rhythm & Blues. Praha, 1985
KOUŘIL, Vladimír. Jazzová sekce v čase a nečase 1971-1987. Torst, 1999. ISBN 80-7215-095-2.
SRP, Karel. Výjimečné stavy - povolání Jazzová sekce. Pragma, 1994. ISBN 80-85213-49-4.
DORŮŽKA, Lubomír a Josef ŠKVORECKÝ. Tvář jazzu. SHV - Státní hudební vydavatelství, 1964. ISBN 02-002-64.
DORŮŽKA, Lubomír. Tvář moderního jazzu. Supraphon, 1970.
prameny:
Melodie: časopis, který hraje. Praha: Orbis, 1963-1989. ISSN 0025-8997.
Seznam doporučené literatury
zahraniční literatura:
CHARLES, Ray. Brother Ray: Ray Charles' Own Story. 3. Da Capo Press, 2004. ISBN 978-0306814310.
RITZ, David a Jerry WEXLER. Rhythm and the Blues: A Life in American Music. St Martins Pr, 1994. ISBN 978-0312113766.
LYDON, Michael. Ray Charles: člověk a hudba. Praha: Československý spisovatel, 2011. ISBN 978-80-87391-74-7.
česká literatura:
MATZNER, Antonín, Ivan POLEDŇÁK a Igor WASSERBERGER. Encyklopedie jazzu a moderní populární hudby. Vyd. 2., dopl. Praha, 1983.
MATZNER, Antonín, Ivan POLEDŇÁK a Igor WASSERBERGER. Encyklopedie jazzu a moderní populární hudby. Praha, 1986.
MATZNER, Antonín, Ivan POLEDŇÁK a Igor WASSERBERGER. Encyklopedie jazzu a moderní populární hudby. Praha, 1987.
MATZNER, Antonín, Ivan POLEDŇÁK a Igor WASSERBERGER. Encyklopedie jazzu a moderní populární hudby. Praha, 1990.
MATZNER, Antonín. Rhythm & Blues. Praha, 1985
KOUŘIL, Vladimír. Jazzová sekce v čase a nečase 1971-1987. Torst, 1999. ISBN 80-7215-095-2.
SRP, Karel. Výjimečné stavy - povolání Jazzová sekce. Pragma, 1994. ISBN 80-85213-49-4.
DORŮŽKA, Lubomír a Josef ŠKVORECKÝ. Tvář jazzu. SHV - Státní hudební vydavatelství, 1964. ISBN 02-002-64.
DORŮŽKA, Lubomír. Tvář moderního jazzu. Supraphon, 1970.
prameny:
Melodie: časopis, který hraje. Praha: Orbis, 1963-1989. ISSN 0025-8997.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma, metody a cíle práce. Poté reagovala na oponentské posudky. Studentka přijala všechny výtky vedoucího práce i oponenta. Práce neodpovídá standardům kladeným na bakalářskou práci. Chybí povinné kapitoly - stav bádání, představení metod v úvodu. Obsah práce neodpovídá tématu práce, musí být porozuměn. Je pořeba pracovat také se zahraniční iteraturou. Práce byla doporučená k přepracování, přestože má dva doporučující posudky.
Práce byla zkontrolována systémem Theses.cz a není plagiátem.