Předmětem této práce je analýza estetických strategií a narativních postupů první sezóny seriálu Atlanta (2016-) americké kabelové sítě FX, za jehož vznikem stojí Donald Glover a jeho kreativní tým. V rámci studia narativních strategií je na dílo nahlíženo jako na narativně komplexní. V jednotlivých kapitolách jsou analyzovány hlavní prvky komplexity, které dílo vykazuje, s ohledem na autorský kontext tvorby Donalda Glovera a Hira Muraie. Pozornost je věnována i seriálovému soundtracku, který hraje podstatnou roli vzhledem k narativu i reálnému prostředí, ve kterém se seriál odehrává. Poslední část práce je věnovaná případové studii epizodického dílu, na kterém jsou doloženy všechny zkoumané prvky narativní komplexity.
Anotace v angličtině
The subject of this thesis is the analysis of aesthetic and narrative strategies in the first season of Atlanta (2016-) which first aired on the American pay channel FX and is created by Donald Glover and his creative team. This show is viewed as narratively complex and throughout each chapter, the main elements of this narrative mode are analyzed. The show's soundtrack is examined in relation to the television narrative as well as the real-life location where the show takes place. In the last part, I demonstrate all the analyzed phenomena and narrative strategies in a case study of one episode.
Klíčová slova
Atlanta, Donald Glover, Hiro Murai, FX, narativní komplexita
Klíčová slova v angličtině
Atlanta, Donald Glover, Hiro Murai, FX, Narrative Complexity
Rozsah průvodní práce
52 s. (83 229 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem této práce je analýza estetických strategií a narativních postupů první sezóny seriálu Atlanta (2016-) americké kabelové sítě FX, za jehož vznikem stojí Donald Glover a jeho kreativní tým. V rámci studia narativních strategií je na dílo nahlíženo jako na narativně komplexní. V jednotlivých kapitolách jsou analyzovány hlavní prvky komplexity, které dílo vykazuje, s ohledem na autorský kontext tvorby Donalda Glovera a Hira Muraie. Pozornost je věnována i seriálovému soundtracku, který hraje podstatnou roli vzhledem k narativu i reálnému prostředí, ve kterém se seriál odehrává. Poslední část práce je věnovaná případové studii epizodického dílu, na kterém jsou doloženy všechny zkoumané prvky narativní komplexity.
Anotace v angličtině
The subject of this thesis is the analysis of aesthetic and narrative strategies in the first season of Atlanta (2016-) which first aired on the American pay channel FX and is created by Donald Glover and his creative team. This show is viewed as narratively complex and throughout each chapter, the main elements of this narrative mode are analyzed. The show's soundtrack is examined in relation to the television narrative as well as the real-life location where the show takes place. In the last part, I demonstrate all the analyzed phenomena and narrative strategies in a case study of one episode.
Klíčová slova
Atlanta, Donald Glover, Hiro Murai, FX, narativní komplexita
Klíčová slova v angličtině
Atlanta, Donald Glover, Hiro Murai, FX, Narrative Complexity
Zásady pro vypracování
Tato bakalářská práce se zaměří na narativní postupy a estetické strategie první sezóny seriálu Atlanta (2016-), za jehož vznikem stojí Donald Glover a jeho kreativní tým. Speciální pozornost bude věnována intermediálním postupům i intertextuálním strategiím ve vztahu k divácké recepci a žánrovým očekáváním. Teoretický rámec práce tvoří kombinace konceptu seriálové narace včetně narativní komplexity Jasona Mittela (2015), principy neoformalistické analýzy Kristin Thompson (1988) a výzkum televizní estetiky v pojetí Jeremyho Butlera (2009). Na základě analýz jednotlivých dílů bude cílem práce poukázat na dominantní roli multižánrové hudby na seriálový narativ a vysvětlit specifické způsoby tvorby fikčního světa, jimiž se Atlanta podílí na posouvání hranic konvencí televizního vyprávění.
Zásady pro vypracování
Tato bakalářská práce se zaměří na narativní postupy a estetické strategie první sezóny seriálu Atlanta (2016-), za jehož vznikem stojí Donald Glover a jeho kreativní tým. Speciální pozornost bude věnována intermediálním postupům i intertextuálním strategiím ve vztahu k divácké recepci a žánrovým očekáváním. Teoretický rámec práce tvoří kombinace konceptu seriálové narace včetně narativní komplexity Jasona Mittela (2015), principy neoformalistické analýzy Kristin Thompson (1988) a výzkum televizní estetiky v pojetí Jeremyho Butlera (2009). Na základě analýz jednotlivých dílů bude cílem práce poukázat na dominantní roli multižánrové hudby na seriálový narativ a vysvětlit specifické způsoby tvorby fikčního světa, jimiž se Atlanta podílí na posouvání hranic konvencí televizního vyprávění.
Seznam doporučené literatury
BUTLER, Jeremy G. Television style. New York: Routledge, 2010. ISBN 9780415965125. JURGENSEN, John. How Donald Glover's 'Atlanta' Breaks TV's Rules. THE WALL STREET JOURNAL [online]. 2018, [cit. 2019-05-13]. Dostupné z: https://www.wsj.com/articles/how-atlanta-breaks-tvs-rules-1525872029 KOKEŠ, Radomír D. Světy na pokračování: rozbor možností seriálového vyprávění. Praha: Filip Tomáš-Akropolis, 2016. ISBN 978-80-7470-146-7. MILLS, Peter. 'Everybody's on Top of the Pops': Popular Music on Television. In Media and Popular Music, 54-64. Edinburgh: Edinburgh University Press, 2012. http://www.jstor.org/stable/10.3366/j.ctt1g09vxn.7 MITTELL, Jason. Complex TV: the poetics of contemporary television storytelling. New York: New York University Press, 2015. ISBN 9780814769607. MITTEL, Jason."Beginnings."In Complex TV: The Poetics of Contemporary Television Storytelling, 55-85. New York; London: NYU Press, 2015. http://www.jstor.org/stable/j.ctt15r3zwk.6 RODMAN, Ronald W. Tuning in: American Narrative Television Music. New York: Oxford University Press, 2010. ISBN 9780195340242 THOMPSON, Kristin. Neoformalistická filmová analýza: jeden přístup mnoho metod. 1998. Iluminace, roč. 10, č. 1.
Seznam doporučené literatury
BUTLER, Jeremy G. Television style. New York: Routledge, 2010. ISBN 9780415965125. JURGENSEN, John. How Donald Glover's 'Atlanta' Breaks TV's Rules. THE WALL STREET JOURNAL [online]. 2018, [cit. 2019-05-13]. Dostupné z: https://www.wsj.com/articles/how-atlanta-breaks-tvs-rules-1525872029 KOKEŠ, Radomír D. Světy na pokračování: rozbor možností seriálového vyprávění. Praha: Filip Tomáš-Akropolis, 2016. ISBN 978-80-7470-146-7. MILLS, Peter. 'Everybody's on Top of the Pops': Popular Music on Television. In Media and Popular Music, 54-64. Edinburgh: Edinburgh University Press, 2012. http://www.jstor.org/stable/10.3366/j.ctt1g09vxn.7 MITTELL, Jason. Complex TV: the poetics of contemporary television storytelling. New York: New York University Press, 2015. ISBN 9780814769607. MITTEL, Jason."Beginnings."In Complex TV: The Poetics of Contemporary Television Storytelling, 55-85. New York; London: NYU Press, 2015. http://www.jstor.org/stable/j.ctt15r3zwk.6 RODMAN, Ronald W. Tuning in: American Narrative Television Music. New York: Oxford University Press, 2010. ISBN 9780195340242 THOMPSON, Kristin. Neoformalistická filmová analýza: jeden přístup mnoho metod. 1998. Iluminace, roč. 10, č. 1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomantka představila téma práce. Obhajoba byla spíše čtěna než obhajována. Dodatečně byla představena metoda analýzy práce. Závěry byly představeny velmi povrchně. Otázky vedoucího a oponenta byly zodpovězeny částečně.
Práce byla zkontrolována v systému Theses. Není plagiátem.