Tato práce se zabývá zpravodajskými a publicistickými pořady dvou českých televizních institucí, veřejnoprávní České televize a komerční TV Barrandov. Cílem autorky je analýza formátů a následná komparace. Práce analyzuje šest pořadů žánrově a na základě odborné literatury a jednotlivých pořadů autorka komparuje společné a rozdílné formátové prvky pořadů obou televizí. Práce analyzuje prostředí televizního studia, postavy moderátorů, stopáž pořadu, úvodní a závěrečné titulkové sekvence, použití infografiky a tvorbu audiovizuálního materiálu a jeho následné použití.
Anotace v angličtině
This thesis deals with news and journalistic programs of two Czech television institutions, the public institution Česká Televize and the commercial TV Barrandov. The aim is the analysis of formats and their subsequent comparison. The work analyzes six television programs, divided by genre, supported by appropriate and adequate literary sources along with individual specific programs. The author compares the similarities and differences in format elements of the programs of both institutions. The work analyzes the physical environment of their television studios, the presentation of the moderators, the televised footage, the opening and final subtitle sequences, the use of infographics and the creation of audiovisual material and its subsequent use.
Klíčová slova
Analýza, formát, zpravodajství, publicistika
Klíčová slova v angličtině
Analysis, Format, News, Journalism
Rozsah průvodní práce
80 s. (120 908 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá zpravodajskými a publicistickými pořady dvou českých televizních institucí, veřejnoprávní České televize a komerční TV Barrandov. Cílem autorky je analýza formátů a následná komparace. Práce analyzuje šest pořadů žánrově a na základě odborné literatury a jednotlivých pořadů autorka komparuje společné a rozdílné formátové prvky pořadů obou televizí. Práce analyzuje prostředí televizního studia, postavy moderátorů, stopáž pořadu, úvodní a závěrečné titulkové sekvence, použití infografiky a tvorbu audiovizuálního materiálu a jeho následné použití.
Anotace v angličtině
This thesis deals with news and journalistic programs of two Czech television institutions, the public institution Česká Televize and the commercial TV Barrandov. The aim is the analysis of formats and their subsequent comparison. The work analyzes six television programs, divided by genre, supported by appropriate and adequate literary sources along with individual specific programs. The author compares the similarities and differences in format elements of the programs of both institutions. The work analyzes the physical environment of their television studios, the presentation of the moderators, the televised footage, the opening and final subtitle sequences, the use of infographics and the creation of audiovisual material and its subsequent use.
Klíčová slova
Analýza, formát, zpravodajství, publicistika
Klíčová slova v angličtině
Analysis, Format, News, Journalism
Zásady pro vypracování
Autorka se bude nejprve v teoretické části zabývat veřejnoprávní televizí České republiky, a to historií státního a veřejnoprávního vysílání, financováním, legislativou spojenou s veřejnoprávními médii, vnitřními předpisy - kodexy. V praktické části bude diplomantka komparovat pořady zpravodajství a publicistiky dvou stanic, České televize a komerční stanice TV Barrandov. Cílem práce je analyzovat rozdíly ve vysílaných zpravodajských a publicistických pořadech těchto zcela odlišných institucích.
Zásady pro vypracování
Autorka se bude nejprve v teoretické části zabývat veřejnoprávní televizí České republiky, a to historií státního a veřejnoprávního vysílání, financováním, legislativou spojenou s veřejnoprávními médii, vnitřními předpisy - kodexy. V praktické části bude diplomantka komparovat pořady zpravodajství a publicistiky dvou stanic, České televize a komerční stanice TV Barrandov. Cílem práce je analyzovat rozdíly ve vysílaných zpravodajských a publicistických pořadech těchto zcela odlišných institucích.
Seznam doporučené literatury
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Média a společnost. Vyd. 2. Praha: Portál, 2003, 208
s. ISBN 978-80-7367-287-4
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Masová média. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 416 s.
ISBN 978-80-7367-466-3
Zákon č. 483/1991 Sb., o České televizi
Zákon č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání
Seznam doporučené literatury
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Média a společnost. Vyd. 2. Praha: Portál, 2003, 208
s. ISBN 978-80-7367-287-4
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Masová média. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 416 s.
ISBN 978-80-7367-466-3
Zákon č. 483/1991 Sb., o České televizi
Zákon č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomantka představila cíl a metodologii své práce. Zvláštní pozornost věnovala jednotlivým analyzovaným kategoriím. Diplomantka se vyjadřovala precizně. Otázka vědoucí práce byla zodpovězena uspokojivě. Otázka oponentky byla zodpovězena uspokojivě. Diplomantka byla otevřená kritice a poznámkám komise. Práce byla obhájena velmi dobře.
Práce byla zkontrolována v Theses, není plagiátem.