- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Přílohy volně vložené
Hlavní téma
Hovory s TGM jako specifická podoba adaptace literárního díla.
Tématem práce je analýza narativních a stylistických postupů ve snímku Jakuba Červenky Hovory s TGM a následná komparace původně literárního díla (1936) a audiovizuální adaptace (2018).
Hlavní téma v angličtině
Talks with TGM as a specific form of adaptation of a literary work.
Název dle studenta
Neoformalistická analýza snímku Hovory s TGM (2018)
Název dle studenta v angličtině
Neoformalist analysis of the movie Talks with TGM (2018)
Cílem a předmětem této práce bylo provést neoformalistickou analýzu snímku Hovory s TGM českého režiséra a producenta Jakuba Červenky a rozklíčovat dílo za účelem nalezení dominanty filmu, která potvrzuje funkční podřazenost stylistických a formálních prostředků dialogické naraci. Při vypracování samotné analýzy jsem primárně vycházel z textu Kristin Thompsonové - Neoformalistická analýza, jeden přístup, mnoho metod. Ústředním tématem snímku je konverzační střet dvou, na skutečných reáliích založených, postav Masaryka a Čapka. Právě okolo tohoto setkání je rámcově vystavěna narativní konstrukce, kterou autoři prezentují skrze dialog čítající mnoho témat. Zřetelná dialogičnost prostupuje celým dílem, jejíž výstavbu aktivně podporuje realistické vyobrazení a konstrukce minimalistické mizanscény, kompozičně motivovaná kamera citelně posilující orientaci v časoprostoru a kontinuální střihová skladba pracující s principem střídání záběrů a protizáběrů příhodně evokující střídavou povahu dialogu a rytmus.
Anotace v angličtině
The aim and subject of the work was to perform a neoformalist analysis of the film Talks with TGM by czech director and producer Jakub Červenka and to decipher the work in order to find the dominant of the film, which confirms the functional subordination of stylistic and formal aspects to dialogical narration. When writing the analysis I primarily relied on Kristin Thompson's text - Neoformalist analysis, one approach, many methods. The mainl theme of the film is the dialogical confrontain of two, based on real characters Masaryk and Čapek. Around this encounter a narrative structured is constructed, which authors demonstrate through a dialogue that contains many topics. Dialogue pervadees the whole work, active construction is supported by realistic depictions and construction of minimalist mise-en-sc?ne, a compositionally motivated camera significantly enhance orientation in space and time and continuous editing operates with the principle of shots and counter-shots which evokes alternating nature of dialogue and rhythm.
Klíčová slova
Neoformalistická filmová analýza, Hovory s TGM, Jakub Červenka, dialogičnost, kontinuální styl
Klíčová slova v angličtině
Neoformalist film analysis, Talks with TGM, Jakub Červenka, dialogue, continuity style
Rozsah průvodní práce
49 s. (83 235 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem a předmětem této práce bylo provést neoformalistickou analýzu snímku Hovory s TGM českého režiséra a producenta Jakuba Červenky a rozklíčovat dílo za účelem nalezení dominanty filmu, která potvrzuje funkční podřazenost stylistických a formálních prostředků dialogické naraci. Při vypracování samotné analýzy jsem primárně vycházel z textu Kristin Thompsonové - Neoformalistická analýza, jeden přístup, mnoho metod. Ústředním tématem snímku je konverzační střet dvou, na skutečných reáliích založených, postav Masaryka a Čapka. Právě okolo tohoto setkání je rámcově vystavěna narativní konstrukce, kterou autoři prezentují skrze dialog čítající mnoho témat. Zřetelná dialogičnost prostupuje celým dílem, jejíž výstavbu aktivně podporuje realistické vyobrazení a konstrukce minimalistické mizanscény, kompozičně motivovaná kamera citelně posilující orientaci v časoprostoru a kontinuální střihová skladba pracující s principem střídání záběrů a protizáběrů příhodně evokující střídavou povahu dialogu a rytmus.
Anotace v angličtině
The aim and subject of the work was to perform a neoformalist analysis of the film Talks with TGM by czech director and producer Jakub Červenka and to decipher the work in order to find the dominant of the film, which confirms the functional subordination of stylistic and formal aspects to dialogical narration. When writing the analysis I primarily relied on Kristin Thompson's text - Neoformalist analysis, one approach, many methods. The mainl theme of the film is the dialogical confrontain of two, based on real characters Masaryk and Čapek. Around this encounter a narrative structured is constructed, which authors demonstrate through a dialogue that contains many topics. Dialogue pervadees the whole work, active construction is supported by realistic depictions and construction of minimalist mise-en-sc?ne, a compositionally motivated camera significantly enhance orientation in space and time and continuous editing operates with the principle of shots and counter-shots which evokes alternating nature of dialogue and rhythm.
Klíčová slova
Neoformalistická filmová analýza, Hovory s TGM, Jakub Červenka, dialogičnost, kontinuální styl
Klíčová slova v angličtině
Neoformalist film analysis, Talks with TGM, Jakub Červenka, dialogue, continuity style
Zásady pro vypracování
Cílem práce bude rozklíčovat základní postupy narace a užití stylistických a formálních prostředků a jejich funkčnost v rámci adaptování literárního díla Hovory s T. G. Masarykem. Jako dominanta analýzy bylo zvoleno užití technických prostředků a stylu jako je konstrukce mizanscény a uspořádání a vývoj střihové skladby filmu, který funkčně doplňuje narativní složku filmu.
Základním metodologickým přístupem však bude především strukturovaná analýza narativních a stylistických složek snímku doplněna komparací s literární předlohou. Podkladově pak budu vycházet z rámců odborné literatury Rozbor filmu od Radomíra D. Kokeše a Umění filmu od Kristin Thompsonové a Davida Bordwella.
Zásady pro vypracování
Cílem práce bude rozklíčovat základní postupy narace a užití stylistických a formálních prostředků a jejich funkčnost v rámci adaptování literárního díla Hovory s T. G. Masarykem. Jako dominanta analýzy bylo zvoleno užití technických prostředků a stylu jako je konstrukce mizanscény a uspořádání a vývoj střihové skladby filmu, který funkčně doplňuje narativní složku filmu.
Základním metodologickým přístupem však bude především strukturovaná analýza narativních a stylistických složek snímku doplněna komparací s literární předlohou. Podkladově pak budu vycházet z rámců odborné literatury Rozbor filmu od Radomíra D. Kokeše a Umění filmu od Kristin Thompsonové a Davida Bordwella.
Seznam doporučené literatury
KOKEŠ, Radomír D. Rozbor filmu. Brno: Masarykova univerzita Brno, 2015. ISBN 978-80-210-7756-0.
BORDWELL, David a Kristin THOMPSONOVÁ. Umění filmu: Úvod do studia formy a stylu. Dotisk 1. vydání. Praha: Akademie múzických umění, 2018. ISBN 978-80-7331-217-6.
Seznam doporučené literatury
KOKEŠ, Radomír D. Rozbor filmu. Brno: Masarykova univerzita Brno, 2015. ISBN 978-80-210-7756-0.
BORDWELL, David a Kristin THOMPSONOVÁ. Umění filmu: Úvod do studia formy a stylu. Dotisk 1. vydání. Praha: Akademie múzických umění, 2018. ISBN 978-80-7331-217-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil předmět, cíle, metodologii a hlavní závěry své bakalářské práce. V rozpravě reagoval uspokojivým způsobem na otázky komise a výhrady v posudcích. Komise se shodla na snížení hodnocení z důvodu nižší jazykové úrovně BP.
Práce byla zkontrolována systémem Theses. Obhájená práce není plagiát.
Student odevzdal 1 výtisk BP.