- All mandatory fields for this Thesis are filled in.
Main topic
Práce se zabývá problematikou adaptace konkrétního dítěte / chlapce, který přestoupil z jiné školy.
Chlapec má několik diagnóz; vyrůstá pouze s matkou a do konkrétního města se přestěhoval z jiného města, z jiné školy. Před nástupem do naší školy byl hospitalizován v Psychiatrické nemocnici, následně mu byl doporučen asistent pedagoga.
Práce je rozdělena do dvou částí. V první je popsáno, jak pracuje asistent pedagoga, jaké jsou jeho kompetence, jak pracuje s konkrétním dítětem, ke kterému je přidělen, jakou roli má ve třídě, kde se učí dítě s asistencí. Tato část bude vycházet z dostupné literatury.
Druhá část bude konkrétní, bude vycházet z pozorování asistenta, jeho vlastních zkušeností a dovedností; současně zde bude pro další vývoj použito materiálů z konkrétní Pedagogicko psychologické poradny.
Všechny údaje a všechna osobní data budou začerněna tak, aby nedošlo ke zneužití osobních údajů.
Main topic in English
The thesis deals with the issue of integration of one concrete child / boy who changed the school. Several disorders have been diagnosed; he grows up only with his mother and he moved to the city from the different one. Before the start in our school, he was hospitalized in the mental institution, thereafter, he had to be taught by special educator assistant.
This thesis is divided into two parts. The first one describes the way the educator assistant works his purview, how he deals with the concrete child he has been assigned to, what his presence and his role means for the class he works in etc. This part is based on the available literature resources.
The target of the second part ispractical,and it is based on the observation of the assistant, his/her own experiences and skills; in this part, the materials from the Educational and psych
Title according to student
ADAPTACE KONKRÉTNÍHO ŽÁKA SE SVP A SPU
VE VYMEZENÉM OBDOBÍ PO ZMĚNĚ ŠKOLY
English title as given by the student
ADAPTING A SPECIFIC PUPPER WITH A GMP AND SPU
IN THE DEFINED PERIOD AFTER SCHOOL CHANGE
Práce se zabývá problematikou adaptace a současně integrace. Je rozdělena do tří částí. V první části je pojmenovaná problematika spojená s adaptací a integrací uváděná v odborné literatuře, ve druhé části jsou problémy specifikované u konkrétního chlapce. Ve třetí části jsou zmíněné problémy konkrétního chlapce, které jsou spojeny s jeho diagnózou. Chlapec je žákem 4. až 7. třídy základní školy; je zaznamenáván na základě dostupné dokumentace vývoj.
Annotation in English
The thesisdeals with the topic of adaption as well as integration. It is divided into three parts. The first part defines the issue of adaption and integration presented in specialized literature, in the second part we focuse on described problems based on one concrete individual. The third part mentions the issue of this person related to his diagnosis. The individual is student of 4th and 7th grade of primary school. His development is described on the grounds of available documentation.
adaption, integration, school, development, assistant of the pedagogue
Length of the covering note
40 s.
Language
CZ
Annotation
Práce se zabývá problematikou adaptace a současně integrace. Je rozdělena do tří částí. V první části je pojmenovaná problematika spojená s adaptací a integrací uváděná v odborné literatuře, ve druhé části jsou problémy specifikované u konkrétního chlapce. Ve třetí části jsou zmíněné problémy konkrétního chlapce, které jsou spojeny s jeho diagnózou. Chlapec je žákem 4. až 7. třídy základní školy; je zaznamenáván na základě dostupné dokumentace vývoj.
Annotation in English
The thesisdeals with the topic of adaption as well as integration. It is divided into three parts. The first part defines the issue of adaption and integration presented in specialized literature, in the second part we focuse on described problems based on one concrete individual. The third part mentions the issue of this person related to his diagnosis. The individual is student of 4th and 7th grade of primary school. His development is described on the grounds of available documentation.
adaption, integration, school, development, assistant of the pedagogue
Research Plan
Práce bude rozdělena do dvou základních částí. V první části bude vypracován s pomocí odborné literatury přehled problémů spojených s inkluzí. Dále pak porovnání některých problémů uváděných odbornou literaturou s konkrétním případem žáka. V další části bude popsáno, jaké problémy se vyskytly u konkrétního žáka spojených s adaptací; jaký byl jejich výskyt a vývoj a jaké se postupně staly změny během 4 let školní docházky konkrétního chlapce. Budou popsána úskalí, která se postupně projevovala u rodiče, učitele/ů, asistenta pedagoga vzhledem k tomu, co je uváděno v odborné literatuře. Vše bude vzájemně porovnáno a popsáno.
Cílem práce je evidovat problémy adaptace konkrétního žáka se SVP a SPU ve vymezeném období po změně školy; současně evidovat problémy ostatních účastníků - rodiče, učitele, asistenta spojené s adaptací sledovaného konkrétního žáka.
Research Plan
Práce bude rozdělena do dvou základních částí. V první části bude vypracován s pomocí odborné literatury přehled problémů spojených s inkluzí. Dále pak porovnání některých problémů uváděných odbornou literaturou s konkrétním případem žáka. V další části bude popsáno, jaké problémy se vyskytly u konkrétního žáka spojených s adaptací; jaký byl jejich výskyt a vývoj a jaké se postupně staly změny během 4 let školní docházky konkrétního chlapce. Budou popsána úskalí, která se postupně projevovala u rodiče, učitele/ů, asistenta pedagoga vzhledem k tomu, co je uváděno v odborné literatuře. Vše bude vzájemně porovnáno a popsáno.
Cílem práce je evidovat problémy adaptace konkrétního žáka se SVP a SPU ve vymezeném období po změně školy; současně evidovat problémy ostatních účastníků - rodiče, učitele, asistenta spojené s adaptací sledovaného konkrétního žáka.
Recommended resources
MUSILOVÁ, M. 2003. Případová studie jako součást pedagogické praxe. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. 42 s. ISBN 80-244-0749-3
LECHTA, V. (ed.). 2016. Inkluzivní pedagogika. 1.vyd. Praha: Portál. 600 s. ISBN 978-80-1123-5
HÁJKOVÁ, V., I. STRNADOVÁ. 2010. Inkluzivní vzdělávání. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, a.s. 224 s. ISBN 978-80-247-3070-7
RIEF, S., L. STAŇKOVÁ. 2010. Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole. 4.vyd. Praha: Portál. 251 s. ISBN 978-80-7367-728-2
MEDINA, J. 2011. Pravidla mozku dítěte. 1.vyd. Brno: Computer Press. 224 s. ISBN 978-80-251-3619-5
MICHALOVÁ, Z. 2007. Sondy do problematiky specifických poruch chování. 1.vyd. Havlíčkův Brod: Tobiáš. 207 s. ISBN 978-80-7311-075-8
KENDÍKOVÁ, J. 2017. Asistent pedagoga. 1.vyd. Praha: Raabe. 106 s. ISBN 978-80-7496-349-0
KENDÍKOVÁ, J. 2016. Vademecum asistenta pedagoga. 1.vyd. Praha: Pasparta. 126 s. ISBN 978-80-88163-12-1
Dokumenty Pedagogicko-psychologické poradny
Recommended resources
MUSILOVÁ, M. 2003. Případová studie jako součást pedagogické praxe. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. 42 s. ISBN 80-244-0749-3
LECHTA, V. (ed.). 2016. Inkluzivní pedagogika. 1.vyd. Praha: Portál. 600 s. ISBN 978-80-1123-5
HÁJKOVÁ, V., I. STRNADOVÁ. 2010. Inkluzivní vzdělávání. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, a.s. 224 s. ISBN 978-80-247-3070-7
RIEF, S., L. STAŇKOVÁ. 2010. Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole. 4.vyd. Praha: Portál. 251 s. ISBN 978-80-7367-728-2
MEDINA, J. 2011. Pravidla mozku dítěte. 1.vyd. Brno: Computer Press. 224 s. ISBN 978-80-251-3619-5
MICHALOVÁ, Z. 2007. Sondy do problematiky specifických poruch chování. 1.vyd. Havlíčkův Brod: Tobiáš. 207 s. ISBN 978-80-7311-075-8
KENDÍKOVÁ, J. 2017. Asistent pedagoga. 1.vyd. Praha: Raabe. 106 s. ISBN 978-80-7496-349-0
KENDÍKOVÁ, J. 2016. Vademecum asistenta pedagoga. 1.vyd. Praha: Pasparta. 126 s. ISBN 978-80-88163-12-1
Dokumenty Pedagogicko-psychologické poradny