Bakalářská práce se ve své teoretické části zaměří na postupný vývoj Environmentální výchovy a osvěty v České republice s důrazem na jejich výukové metody. Dále se v práci představí konkrétní Ekocentrum PALETA v Pardubicích a s tím spojeny pobočky v Chrudimi a Oucmanicích. V práci pak budou popsány jednotlivé ekovýchovné výukové programy a projekty, jimiž se daná ekocentra zabývají. Cílem práce je popsat Environmentální výchovu a osvětu v České republice na příkladu konkrétního ekocentra Paleta v Pardubickém kraji a představit tak konkrétní aktivity daného ekocentra a jeho hodnoty.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis will focus in its theoretical part on the gradual development of Environmental Education and edification in the Czech Republic with an emphasis on their teaching methods. Furthermore, the specific ecology center PALETA in Pardubice will be presented at the thesis along with connected branches in Chrudim and Oucmanice. The thesis will then describe the individual eco-educational learning programmes and projects that the ecology centers deal with. The aim of the thesis is to describe Environmental education and edification in the Czech Republic on the example of a particular ecology center Paleta in the region of Pardubice and thus present the specific activities of the ecology center and its value.
Environmental education, teaching methods, teaching directions, ecology center
Rozsah průvodní práce
47 s. (75 219 znaků bez mezer)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se ve své teoretické části zaměří na postupný vývoj Environmentální výchovy a osvěty v České republice s důrazem na jejich výukové metody. Dále se v práci představí konkrétní Ekocentrum PALETA v Pardubicích a s tím spojeny pobočky v Chrudimi a Oucmanicích. V práci pak budou popsány jednotlivé ekovýchovné výukové programy a projekty, jimiž se daná ekocentra zabývají. Cílem práce je popsat Environmentální výchovu a osvětu v České republice na příkladu konkrétního ekocentra Paleta v Pardubickém kraji a představit tak konkrétní aktivity daného ekocentra a jeho hodnoty.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis will focus in its theoretical part on the gradual development of Environmental Education and edification in the Czech Republic with an emphasis on their teaching methods. Furthermore, the specific ecology center PALETA in Pardubice will be presented at the thesis along with connected branches in Chrudim and Oucmanice. The thesis will then describe the individual eco-educational learning programmes and projects that the ecology centers deal with. The aim of the thesis is to describe Environmental education and edification in the Czech Republic on the example of a particular ecology center Paleta in the region of Pardubice and thus present the specific activities of the ecology center and its value.
Environmental education, teaching methods, teaching directions, ecology center
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se ve své teoretické části zaměří na postupný vývoj Environmentální výchovy a osvěty v České republice s důrazem na jejich výukové metody. Dále se v práci představí konkrétní ekocentrum Paleta v Pardubicích a s tím spojeny pobočky v Chrudimi a Oucmanicích. V práci pak budou popsány jednotlivé ekovýchovné výukové programy a projekty, jimiž se daná ekocentra zabývají. Cílem práce je popsat Environmentální výchovu a osvětu v České republice na příkladu konkrétního ekocentra Paleta v Pardubickém kraji a představit tak konkrétní aktivity daného ekocentra a jeho hodnoty.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se ve své teoretické části zaměří na postupný vývoj Environmentální výchovy a osvěty v České republice s důrazem na jejich výukové metody. Dále se v práci představí konkrétní ekocentrum Paleta v Pardubicích a s tím spojeny pobočky v Chrudimi a Oucmanicích. V práci pak budou popsány jednotlivé ekovýchovné výukové programy a projekty, jimiž se daná ekocentra zabývají. Cílem práce je popsat Environmentální výchovu a osvětu v České republice na příkladu konkrétního ekocentra Paleta v Pardubickém kraji a představit tak konkrétní aktivity daného ekocentra a jeho hodnoty.
Seznam doporučené literatury
LESKOVCOVÁ, M., MATOUŠKOVÁ PRYLOVÁ, L., PALACKÁ, A. Environmentální výchova v České republice a v EU, systém environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií, 2012. 108 s. ISBN 978-80-87472-42-2. Dostupné z: https://granty.vsers.cz/evvo/wp-content/uploads/2010/11/EVVO-v-CR-a-EU.pdf?fbclid=IwAR0BqVr2ERqvR_JwLJD3wXwreN09MYi0vKWjNZnR7bh_lnEm2Sy7k-Phxhc,Ekocentrum Paleta [online]. [cit. 2019-04-23]. Dostupné z: http://www.paleta.cz/, CENIA [Česká informační agentura životního prostředí]. Nástin vývoje EVVO v letech 1918 až 1989 [online]. [cit. 2019-04-23]. Dostupné z: http://cenia.cz/web/www/web-pub2.nsf/pid⁄MZPMSFGSJ1VT⁄FILE/vyvoj_evvo_1918_89.pdf, Ministerstvo životního prostředí. Mzp [online]. [cit. 2019-04-23]. Dostupné z: https://www.mzp.cz/,Globe [online]. [cit. 2019-04-23]. Dostupné z: https://globe-czech.cz/cz, Na Zemi [online]. [cit. 2019-04-23]. Dostupné z: https://www.nazemi.cz/cs, ČINČERA, J. Environmentální výchova: od cílů k prostředkům. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-147-8., Petra ŠIMONOVÁ, Jan ČINČERA, Kateřina JANČAŘÍKOVÁ a Alena VOLFOVÁ. Ekologická a environmentální výchova. Plzeň: Fraus, 2013. ISBN 978-80-7238-452-5., BEČVÁŘOVÁ, I., SOLOSHYCH, I. A. Metodologie environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty. České Budějovice:Vysoká škola evropských a regionálních studií, 2012, 116 s. ISBN
978-80-87472-45-3.
Seznam doporučené literatury
LESKOVCOVÁ, M., MATOUŠKOVÁ PRYLOVÁ, L., PALACKÁ, A. Environmentální výchova v České republice a v EU, systém environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií, 2012. 108 s. ISBN 978-80-87472-42-2. Dostupné z: https://granty.vsers.cz/evvo/wp-content/uploads/2010/11/EVVO-v-CR-a-EU.pdf?fbclid=IwAR0BqVr2ERqvR_JwLJD3wXwreN09MYi0vKWjNZnR7bh_lnEm2Sy7k-Phxhc,Ekocentrum Paleta [online]. [cit. 2019-04-23]. Dostupné z: http://www.paleta.cz/, CENIA [Česká informační agentura životního prostředí]. Nástin vývoje EVVO v letech 1918 až 1989 [online]. [cit. 2019-04-23]. Dostupné z: http://cenia.cz/web/www/web-pub2.nsf/pid⁄MZPMSFGSJ1VT⁄FILE/vyvoj_evvo_1918_89.pdf, Ministerstvo životního prostředí. Mzp [online]. [cit. 2019-04-23]. Dostupné z: https://www.mzp.cz/,Globe [online]. [cit. 2019-04-23]. Dostupné z: https://globe-czech.cz/cz, Na Zemi [online]. [cit. 2019-04-23]. Dostupné z: https://www.nazemi.cz/cs, ČINČERA, J. Environmentální výchova: od cílů k prostředkům. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-147-8., Petra ŠIMONOVÁ, Jan ČINČERA, Kateřina JANČAŘÍKOVÁ a Alena VOLFOVÁ. Ekologická a environmentální výchova. Plzeň: Fraus, 2013. ISBN 978-80-7238-452-5., BEČVÁŘOVÁ, I., SOLOSHYCH, I. A. Metodologie environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty. České Budějovice:Vysoká škola evropských a regionálních studií, 2012, 116 s. ISBN
978-80-87472-45-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Tomáš Vencl prezentoval cíle, metody, pojmy a výsledky své bakalářské práce na téma Environmentální vzdělávání, výchova a osvěta v České republice na příkladu ekocentra Paleta Pardubice. Dále student představil strukturu práce - teoretikou a praktickou.
Po prezentaci byly přečteny posudky vedoucí práce a oponenta. Student na závěr své obhajoby reagoval na dotazy, které zazněly v posudcích a v následné diskusi.
Například:
Kdy se student poprvé setka s environmentální výchovou a jaký dojem na něho tento okamžik zanechal?
Proč si autor vybral zrovna ekocentrum Paleta?
Vidí autor EVVO jako důležitou složku ve vzdělávání na základních a středních školách?
Co je Natura Park?
Jaké jsou výstupy dané práce?