Bakalářská práce předkládá případovou studii ukázněné kapitálové fundraisingové kampaně "Major Donor Campaign", realizované nestátní neziskovou organizací Domov Sue Ryder, z. ú., poskytující sociální služby. Práce je složena z literární rešerše a praktické části. Literární rešerše je věnována stručnému vymezení pojmů dobročinnosti a filantropie, profesionálnímu fundraisingu se zaměřením na způsob práce s velkými dárci a představuje konkrétní metodu práce, kapitálovou fundraisingovou kampaň s velkými dárci. V praktické části práce je představena nestátní nezisková organizace, záměr fundraisingové kampaně a je řešena případová studie "Major Donor Campaign", realizovaná na podporu Centra pro důstojné stárnutí Sue Ryder. Práce může sloužit dalším nestátním neziskovým organizacím jako zdroj sdílených zkušeností v rámci rozvoje fundraisingových aktivit, směřujících k přípravě úspěšné fundraisingové kampaně anglosaského typu.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis presents a case study of the disciplined capital fundraising campaign "Major Donor Campaign", carried out by the non-governmental non-profit organization Domov Sue Ryder, z. ú. providing social services. The thesis consists of a literary research and a practical part. Literary research is focused on defining the concepts of charity and philantrophy, professional fundraising concentrated on the practice of working with major donors and on a specific method of work, major donor campaign. The practical part of the thesis introduces a non-governmental non-profit organization, intention of the fundraising campaign, and a case study on "Major Donor Campaign" accomplished in order to support the Center for Dignified Aging Sue Ryder, is being solved. The work can serve other non-governmental non-profit organizations as a source of shared knowledge in the field of fundraising activities development, aimed at preparation of successful Anglo-Saxon fundraising campaign.
Klíčová slova
fundraising, fundraisingová kampaň, nestátní nezisková organizace, práce s velkými dárci, dárcovství, kapitálová fundraisingová kampaň
Klíčová slova v angličtině
fundraising, fundraising campaign, non-governmental non-profit organization, work with major donors, donorship, major donor campaign
Rozsah průvodní práce
70 s. (169 101 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce předkládá případovou studii ukázněné kapitálové fundraisingové kampaně "Major Donor Campaign", realizované nestátní neziskovou organizací Domov Sue Ryder, z. ú., poskytující sociální služby. Práce je složena z literární rešerše a praktické části. Literární rešerše je věnována stručnému vymezení pojmů dobročinnosti a filantropie, profesionálnímu fundraisingu se zaměřením na způsob práce s velkými dárci a představuje konkrétní metodu práce, kapitálovou fundraisingovou kampaň s velkými dárci. V praktické části práce je představena nestátní nezisková organizace, záměr fundraisingové kampaně a je řešena případová studie "Major Donor Campaign", realizovaná na podporu Centra pro důstojné stárnutí Sue Ryder. Práce může sloužit dalším nestátním neziskovým organizacím jako zdroj sdílených zkušeností v rámci rozvoje fundraisingových aktivit, směřujících k přípravě úspěšné fundraisingové kampaně anglosaského typu.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis presents a case study of the disciplined capital fundraising campaign "Major Donor Campaign", carried out by the non-governmental non-profit organization Domov Sue Ryder, z. ú. providing social services. The thesis consists of a literary research and a practical part. Literary research is focused on defining the concepts of charity and philantrophy, professional fundraising concentrated on the practice of working with major donors and on a specific method of work, major donor campaign. The practical part of the thesis introduces a non-governmental non-profit organization, intention of the fundraising campaign, and a case study on "Major Donor Campaign" accomplished in order to support the Center for Dignified Aging Sue Ryder, is being solved. The work can serve other non-governmental non-profit organizations as a source of shared knowledge in the field of fundraising activities development, aimed at preparation of successful Anglo-Saxon fundraising campaign.
Klíčová slova
fundraising, fundraisingová kampaň, nestátní nezisková organizace, práce s velkými dárci, dárcovství, kapitálová fundraisingová kampaň
Klíčová slova v angličtině
fundraising, fundraising campaign, non-governmental non-profit organization, work with major donors, donorship, major donor campaign
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Analýza, reflexe a hodnocení realizované fundraisingové kampaně na podporu vzniku Centra pro důstojné stárnutí Sue Ryder, založeného za účelem vybudování sítě case manažerů sociálních služeb pro seniory v obcích s rozšířenou působností.
Metoda zpracování: 1. Teoretická část: zpracování kritické rešerše odborné literatury. 2. Případová studie.
Relevance se studovaným oborem: Organizace poskytující sociální služby zaujímají mezi nevládními neziskovými organizacemi důležité postavení, přičemž jejich přínos je celospolečenský. Fundraising představuje systematické získávání finančních i nefinančních zdrojů, které tyto organizace potřebují k realizaci svého poslání. Správná fundraisingová strategie může zajistit takovým organizacím udržitelnou finanční stabilitu.
Bakalářská práce bude průběžně konzultována s vedoucí práce, formou e-mailové komunikace a v průběhu osobních setkání dle potřeby.
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Analýza, reflexe a hodnocení realizované fundraisingové kampaně na podporu vzniku Centra pro důstojné stárnutí Sue Ryder, založeného za účelem vybudování sítě case manažerů sociálních služeb pro seniory v obcích s rozšířenou působností.
Metoda zpracování: 1. Teoretická část: zpracování kritické rešerše odborné literatury. 2. Případová studie.
Relevance se studovaným oborem: Organizace poskytující sociální služby zaujímají mezi nevládními neziskovými organizacemi důležité postavení, přičemž jejich přínos je celospolečenský. Fundraising představuje systematické získávání finančních i nefinančních zdrojů, které tyto organizace potřebují k realizaci svého poslání. Správná fundraisingová strategie může zajistit takovým organizacím udržitelnou finanční stabilitu.
Bakalářská práce bude průběžně konzultována s vedoucí práce, formou e-mailové komunikace a v průběhu osobních setkání dle potřeby.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 2011. ISBN 978-80-87500-01-9.
BOUKAL, Petr. Fundraising pro neziskové organizace. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4487-2.
JONES, David. Společensky odpovědné chování se firmám vyplácí. Praha: Management Press, 2014. ISBN 978-80-7261-269-7.
LEDVINOVÁ, Jana. Profesionální fundraising: jak se osvobodit od finanční závislosti. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2013. ISBN 978-80-7331-294-7.
REKTOŘÍK, Jaroslav. Organizace neziskového sektoru: základy ekonomiky, teorie a řízení. 3., aktualiz. vyd. Praha: Ekopress, 2010. ISBN 978-80-86929-54-5.
SKOVAJSA, Marek. Občanský sektor: organizovaná občanská společnost v České republice. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-681-0.
ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. Public relations, fundraising a lobbing: pro neziskové organizace. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4040-9.
ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. Úspěšná nezisková organizace. 3., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0249-5.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 2011. ISBN 978-80-87500-01-9.
BOUKAL, Petr. Fundraising pro neziskové organizace. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4487-2.
JONES, David. Společensky odpovědné chování se firmám vyplácí. Praha: Management Press, 2014. ISBN 978-80-7261-269-7.
LEDVINOVÁ, Jana. Profesionální fundraising: jak se osvobodit od finanční závislosti. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2013. ISBN 978-80-7331-294-7.
REKTOŘÍK, Jaroslav. Organizace neziskového sektoru: základy ekonomiky, teorie a řízení. 3., aktualiz. vyd. Praha: Ekopress, 2010. ISBN 978-80-86929-54-5.
SKOVAJSA, Marek. Občanský sektor: organizovaná občanská společnost v České republice. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-681-0.
ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. Public relations, fundraising a lobbing: pro neziskové organizace. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4040-9.
ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. Úspěšná nezisková organizace. 3., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0249-5.