Bakalářská práce Personalizace hnutí ANO 2011 na sociální síti Facebook se zabývá personalizací komunikace Hnutí ANO 2011 na sociální síti Facebook v období před volbami v roce 2017. Zaměřuje se na personalizaci komunikace lídra hnutí Andreje Babiše. Práce obsahuje dvě části - teoretickou a analytickou. V teoretické části je koncept personalizace popsán a vysvětlen. Představen je vývoj fenoménu, jeho typologie, projevy a dopady. Praktická část práce se zaměřuje na analýzu míry personalizace příspěvků sdílených na profilu A. Babiše na Facebooku. Analyzovány byly příspěvky sdílené A. Babišem po dobu dvou měsíců před volbami PSP ČR 2017.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis Personalisation of the ANO 2011 movement on Facebook deals with the personalisation of the ANO's communication on Facebook before the 2017 elections. It focuses on the personalization of communication of the leader of the movement Andrej Babiš. The thesis contains two parts - theoretical and analytical. In the theoretical part, the concept of personalization is described and explained. The evolution of the phenomenon, its typology, manifestations and impacts are presented. The practical part of the thesis focuses on the analysis of the degree of personalization of posts shared on A. Babiš's Facebook profile. The posts shared by A. Babiš two months before the 2017 elections of the Parliament of the Czech Republic were analysed.
Klíčová slova
personalizace, sociální sítě, hnutí ANO 2011, volební kampaň, PSP 2017
Klíčová slova v angličtině
personalisation, social networks, ANO 2011, election campaign, PSP 2017
Rozsah průvodní práce
42 s. 76 514
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce Personalizace hnutí ANO 2011 na sociální síti Facebook se zabývá personalizací komunikace Hnutí ANO 2011 na sociální síti Facebook v období před volbami v roce 2017. Zaměřuje se na personalizaci komunikace lídra hnutí Andreje Babiše. Práce obsahuje dvě části - teoretickou a analytickou. V teoretické části je koncept personalizace popsán a vysvětlen. Představen je vývoj fenoménu, jeho typologie, projevy a dopady. Praktická část práce se zaměřuje na analýzu míry personalizace příspěvků sdílených na profilu A. Babiše na Facebooku. Analyzovány byly příspěvky sdílené A. Babišem po dobu dvou měsíců před volbami PSP ČR 2017.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis Personalisation of the ANO 2011 movement on Facebook deals with the personalisation of the ANO's communication on Facebook before the 2017 elections. It focuses on the personalization of communication of the leader of the movement Andrej Babiš. The thesis contains two parts - theoretical and analytical. In the theoretical part, the concept of personalization is described and explained. The evolution of the phenomenon, its typology, manifestations and impacts are presented. The practical part of the thesis focuses on the analysis of the degree of personalization of posts shared on A. Babiš's Facebook profile. The posts shared by A. Babiš two months before the 2017 elections of the Parliament of the Czech Republic were analysed.
Klíčová slova
personalizace, sociální sítě, hnutí ANO 2011, volební kampaň, PSP 2017
Klíčová slova v angličtině
personalisation, social networks, ANO 2011, election campaign, PSP 2017
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analýza personalizace hnutí ANO a její projevy v průběhu volebních období. Jedná se o práci zaměřenou na míru personalizace hnutí ANO a její proměny. Komunikuje strana dostatečně své vize a jsou s nimi voliči obeznámeni, nebo se marketingové strategie a i samotní voliči soustředí spíše na osobnost lídra? Jedná se o případovou studii, ve které bude nejdříve teoreticky vymezen fenomén personalizace. Práce bude zkoumat a popisovat personalizaci v rámci hnutí ANO a její proměny. Personalizace se stává typickou pro českou politickou scénu a hnutí ANO se zdá být tohoto fenoménu významným příkladem. Proto bude práce zkoumat do jaké míry je strana ve skutečnosti personalizovaná a to především podle projevů personalizace v jednotlivých volebních obdobích. Znamená to, že bude určeno na kolik se strana zaměřuje na propagaci lídra versus propagaci ostatních kandidátů. Práce prozkoumá projevy personalizace strany v rámci sociálních sítí a kontaktní kapaně a odpoví na otázku, zda se marketingové strategie proměnily v souvislosti s kontroverzními kauzami lídra strany. Bude prozkoumána komunikace lídra a ostatních kandidátů na sociálních sítích. A bude prozkoumáno, zda se marketingové strategie hnutí zaměřují na osobnost lídra na úkor programu.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analýza personalizace hnutí ANO a její projevy v průběhu volebních období. Jedná se o práci zaměřenou na míru personalizace hnutí ANO a její proměny. Komunikuje strana dostatečně své vize a jsou s nimi voliči obeznámeni, nebo se marketingové strategie a i samotní voliči soustředí spíše na osobnost lídra? Jedná se o případovou studii, ve které bude nejdříve teoreticky vymezen fenomén personalizace. Práce bude zkoumat a popisovat personalizaci v rámci hnutí ANO a její proměny. Personalizace se stává typickou pro českou politickou scénu a hnutí ANO se zdá být tohoto fenoménu významným příkladem. Proto bude práce zkoumat do jaké míry je strana ve skutečnosti personalizovaná a to především podle projevů personalizace v jednotlivých volebních obdobích. Znamená to, že bude určeno na kolik se strana zaměřuje na propagaci lídra versus propagaci ostatních kandidátů. Práce prozkoumá projevy personalizace strany v rámci sociálních sítí a kontaktní kapaně a odpoví na otázku, zda se marketingové strategie proměnily v souvislosti s kontroverzními kauzami lídra strany. Bude prozkoumána komunikace lídra a ostatních kandidátů na sociálních sítích. A bude prozkoumáno, zda se marketingové strategie hnutí zaměřují na osobnost lídra na úkor programu.
Seznam doporučené literatury
Dalton, J. Russell, Hans-Dieter, Klingemann. 2007. The Oxford Handbook of Political Behavior. Oxford: Oxford University Press.
Bennett, W. Lance. 2012. The Personalization of Politics: Political Identity, Social Media, and Changing Patterns of Participation. Sage Journals.
Zpěváčková. Barbora. 2019. Ano si volí předsedu, Babiš nemá soupeře. Zeman zase nedostal pozvánku. Praha: Novinky.
Zpěváčková, Barbora. 2019. Ano znovu zvolilo Babiše předsedou. Sto procent tentokrát neměl. Praha: Novinky.
Mlejnek, Josef jr. 2018. Kostěj Babiš Nesmrtelný? Praha: Český rozhlas.
Voženílková, Marcela. 2018. Personalizace politiky v České republice. Brno: Muni press.
Seznam doporučené literatury
Dalton, J. Russell, Hans-Dieter, Klingemann. 2007. The Oxford Handbook of Political Behavior. Oxford: Oxford University Press.
Bennett, W. Lance. 2012. The Personalization of Politics: Political Identity, Social Media, and Changing Patterns of Participation. Sage Journals.
Zpěváčková. Barbora. 2019. Ano si volí předsedu, Babiš nemá soupeře. Zeman zase nedostal pozvánku. Praha: Novinky.
Zpěváčková, Barbora. 2019. Ano znovu zvolilo Babiše předsedou. Sto procent tentokrát neměl. Praha: Novinky.
Mlejnek, Josef jr. 2018. Kostěj Babiš Nesmrtelný? Praha: Český rozhlas.
Voženílková, Marcela. 2018. Personalizace politiky v České republice. Brno: Muni press.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka krátce představila svou práci a zodpověděla doplňující dotazy.
Práce prošla kontrolou v systému Theses a nejedná se o plagiát.