Tato kvalifikační práce se zabývá využitím anglického jazyka v praxi u žáků a absolventů Bezpečnostně právní akademie Ostrava, střední škola, s. r. o. a dále požadavky personalistů v ostravském regionu na úroveň dovedností v anglickém jazyce při nástupu absolventa střední odborné školy do praxe a při výběrovém řízení. Teoretická část práce je věnována legislativnímu ukotvení anglického jazyka ve výuce na středních odborných školách, jazykovému vzdělávání na výše uvedené škole a postavením absolventů na českém trhu práce. Výzkumná část práce zkoumá, zda se žáci školy považují za dostatečně připravené pro nástup do zaměstnání, kde je potřeba komunikovat v anglickém jazyce.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the use of English language in practice for pupils and graduates of Bezpečnostně právní akademie Ostrava, střední škola, s. r. o. and also with the requirements of human resources specialists in the region of Ostrava for the level of English language skills at the beginning of the employment and during a selection procedure. The theoretical part of the thesis deals with the legislative anchoring of the English language in teaching at secondary vocational schools, language education at the above-mentioned school and the position of graduates on the Czech labour market. The research part of the thesis examines whether the pupils of the school consider themselves sufficiently prepared for starting work, where it is necessary to communicate in English.
Klíčová slova
Anglický jazyk, vzdělávání na středních odborných školách, komunikační dovednosti, absolvent, praxe, tematický plán
Klíčová slova v angličtině
English language, education at secondary vocational schools, communication skills, graduate, professional experience, thematic plan
Rozsah průvodní práce
63
Jazyk
CZ
Anotace
Tato kvalifikační práce se zabývá využitím anglického jazyka v praxi u žáků a absolventů Bezpečnostně právní akademie Ostrava, střední škola, s. r. o. a dále požadavky personalistů v ostravském regionu na úroveň dovedností v anglickém jazyce při nástupu absolventa střední odborné školy do praxe a při výběrovém řízení. Teoretická část práce je věnována legislativnímu ukotvení anglického jazyka ve výuce na středních odborných školách, jazykovému vzdělávání na výše uvedené škole a postavením absolventů na českém trhu práce. Výzkumná část práce zkoumá, zda se žáci školy považují za dostatečně připravené pro nástup do zaměstnání, kde je potřeba komunikovat v anglickém jazyce.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the use of English language in practice for pupils and graduates of Bezpečnostně právní akademie Ostrava, střední škola, s. r. o. and also with the requirements of human resources specialists in the region of Ostrava for the level of English language skills at the beginning of the employment and during a selection procedure. The theoretical part of the thesis deals with the legislative anchoring of the English language in teaching at secondary vocational schools, language education at the above-mentioned school and the position of graduates on the Czech labour market. The research part of the thesis examines whether the pupils of the school consider themselves sufficiently prepared for starting work, where it is necessary to communicate in English.
Klíčová slova
Anglický jazyk, vzdělávání na středních odborných školách, komunikační dovednosti, absolvent, praxe, tematický plán
Klíčová slova v angličtině
English language, education at secondary vocational schools, communication skills, graduate, professional experience, thematic plan
Zásady pro vypracování
1. Definování cíle práce
2. Teoretická východiska - požadovaná úroveň pro absolventy dle SERR, odborná angličtina ve výuce, hodinové dotace, aj.
3. Dotazníková šetření (firmy v regionu, Bezpečnostně právní akademie Ostrava, s. r. o.)
4. Zpracování a vyhodnocení výsledků
Zásady pro vypracování
1. Definování cíle práce
2. Teoretická východiska - požadovaná úroveň pro absolventy dle SERR, odborná angličtina ve výuce, hodinové dotace, aj.
3. Dotazníková šetření (firmy v regionu, Bezpečnostně právní akademie Ostrava, s. r. o.)
4. Zpracování a vyhodnocení výsledků
Seznam doporučené literatury
1. Zákon č. 561/2004 Sb.
2. BOYLE, Charles, Ileana CHERSAN a Karen RICHARDSON. Campaign: English for law enforcement. London: Macmillan, 2009. ISBN 978-0-2307-3258-2.
3. Cizí jazyk [online]. [cit. 1.9.2018]. Dostupné z http://www.novamaturita.cz/cizi-jazyk-1404033644.html
Seznam doporučené literatury
1. Zákon č. 561/2004 Sb.
2. BOYLE, Charles, Ileana CHERSAN a Karen RICHARDSON. Campaign: English for law enforcement. London: Macmillan, 2009. ISBN 978-0-2307-3258-2.
3. Cizí jazyk [online]. [cit. 1.9.2018]. Dostupné z http://www.novamaturita.cz/cizi-jazyk-1404033644.html