Kvalifikační práce se zabývá možnými vhodnými, ale i nevhodnými postupy při práci se žáky s ADHD na základní škole. Popisuje příčiny vzniku ADHD, projevy syndromu a výskyt v populaci. Hlavní částí práce je popis možných postupů při práci s těmito žáky ve výuce s důrazem na ty postupy, které fungují. Součástí kvalifikační práce jsou i dvě případové studie žáků s ADHD a malý dotazník pro učitele.
Anotace v angličtině
The qualification thesis deals with possible suitable but also inappropriate procedures for working with pupils with ADHD in primary school. It describes the causes of ADHD, symptoms of the syndrome and occurrence in the population. The main part of the work is a description of the possible procedures for working with these pupils in teaching with an emphasis on those procedures that work. The qualification thesis includes two case studies of pupils with ADHD and a small questionnaire for teachers.
Kvalifikační práce se zabývá možnými vhodnými, ale i nevhodnými postupy při práci se žáky s ADHD na základní škole. Popisuje příčiny vzniku ADHD, projevy syndromu a výskyt v populaci. Hlavní částí práce je popis možných postupů při práci s těmito žáky ve výuce s důrazem na ty postupy, které fungují. Součástí kvalifikační práce jsou i dvě případové studie žáků s ADHD a malý dotazník pro učitele.
Anotace v angličtině
The qualification thesis deals with possible suitable but also inappropriate procedures for working with pupils with ADHD in primary school. It describes the causes of ADHD, symptoms of the syndrome and occurrence in the population. The main part of the work is a description of the possible procedures for working with these pupils in teaching with an emphasis on those procedures that work. The qualification thesis includes two case studies of pupils with ADHD and a small questionnaire for teachers.
Studium odborné literatury.
Vymezení pojmů týkajících se ADHD.
Příčiny a projevy ADHD u žáků na základní škole.
Přístupy učitelů k žákům s diagnózou ADHD.
Výzkumné šetření v rámci školy.
Shrnutí, interpretace výsledků.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení pojmů týkajících se ADHD.
Příčiny a projevy ADHD u žáků na základní škole.
Přístupy učitelů k žákům s diagnózou ADHD.
Výzkumné šetření v rámci školy.
Shrnutí, interpretace výsledků.
Seznam doporučené literatury
Hallowell, E. M., Ratey, J. J. Poruchy pozornosti v dětství a dospělosti. Praha: Návrat domů, 2007. ISBN 978-80-7255-154-5.
Munden, A., Arcelus, J. Poruchy pozornosti a hyperaktivita. 1. vyd. Praha: Portál 2002. ISBN 978-80-7367-430-4.
Helus, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-888-0.
Jucovičová, D., Žáčková, H. Metody práce s dětmi s LMD (ADHD, ADD) především pro rodiče a vychovatele. Praha: D + H, 2007. ISBN 80-903579-1-1.
Jucovičová, D., Žáčková, H. Relaxace nejen pro děti s LMD. Praha: D + H, 2000.
Kantor, J. Muzikoterapie. In Müller, O. Terapie ve speciální pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2005. ISBN 80-244-1075-3.
Matějček, Z. Po dobrém nebo po zlém? Portál: Praha 2000. ISBN: 80-7178-486-9.
Seznam doporučené literatury
Hallowell, E. M., Ratey, J. J. Poruchy pozornosti v dětství a dospělosti. Praha: Návrat domů, 2007. ISBN 978-80-7255-154-5.
Munden, A., Arcelus, J. Poruchy pozornosti a hyperaktivita. 1. vyd. Praha: Portál 2002. ISBN 978-80-7367-430-4.
Helus, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-888-0.
Jucovičová, D., Žáčková, H. Metody práce s dětmi s LMD (ADHD, ADD) především pro rodiče a vychovatele. Praha: D + H, 2007. ISBN 80-903579-1-1.
Jucovičová, D., Žáčková, H. Relaxace nejen pro děti s LMD. Praha: D + H, 2000.
Kantor, J. Muzikoterapie. In Müller, O. Terapie ve speciální pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2005. ISBN 80-244-1075-3.
Matějček, Z. Po dobrém nebo po zlém? Portál: Praha 2000. ISBN: 80-7178-486-9.