Tato bakalářská práce se zabývá vzděláváním v sociální práci a zkoumáním přínosu vzdělávání pro studenty kombinovaného studia v jejich praxi. Jejím cílem je podat vhled do hodnocení přínosu studia samotnými studenty kombinované formy studia a to průběžně během tří let studia. Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na vymezení forem a požadavků studia sociální práce v České republice. Empirická část se skládá z kvalitativního výzkumu, jehož cílem je zjistit hodnocení přínosu studia a celkový pohled studentů na studium sociální práce. V závěru jsou shrnuty hlavní přínosy a doporučení této bakalářské práce.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with education in social work and explores the benefits of education for students of distanced study in their practice. Its aim is to give an insight into the evaluation of the benefits of study by the students of the distanced form of study, continuously during three years of study. The theoretical part of the thesis is focused on defining the forms and requirements of social work studies in the Czech Republic. The empirical part consists of qualitative research, the aim of which is to determine the evaluation of the benefits of study and the overall view of students on the study of social work. The main contributions of this bachelor thesis are summarized in its conclusion.
Klíčová slova
vzdělávání, kombinované studium, přínos, požadavky, odborná praxe, sociální práce, profese
Klíčová slova v angličtině
education, distanced study, contribution, requirements, professional practice, social work, profession
Rozsah průvodní práce
39 s. (76 778 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá vzděláváním v sociální práci a zkoumáním přínosu vzdělávání pro studenty kombinovaného studia v jejich praxi. Jejím cílem je podat vhled do hodnocení přínosu studia samotnými studenty kombinované formy studia a to průběžně během tří let studia. Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na vymezení forem a požadavků studia sociální práce v České republice. Empirická část se skládá z kvalitativního výzkumu, jehož cílem je zjistit hodnocení přínosu studia a celkový pohled studentů na studium sociální práce. V závěru jsou shrnuty hlavní přínosy a doporučení této bakalářské práce.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with education in social work and explores the benefits of education for students of distanced study in their practice. Its aim is to give an insight into the evaluation of the benefits of study by the students of the distanced form of study, continuously during three years of study. The theoretical part of the thesis is focused on defining the forms and requirements of social work studies in the Czech Republic. The empirical part consists of qualitative research, the aim of which is to determine the evaluation of the benefits of study and the overall view of students on the study of social work. The main contributions of this bachelor thesis are summarized in its conclusion.
Klíčová slova
vzdělávání, kombinované studium, přínos, požadavky, odborná praxe, sociální práce, profese
Klíčová slova v angličtině
education, distanced study, contribution, requirements, professional practice, social work, profession
Zásady pro vypracování
Cíl: zjistit jak hodnotí studenti kombinovaného studia jeho přínos a využití pro jejich pracovní uplatnění.
Metoda zpracování: Kvalitativní výzkum, bude použita kombinace výzkumných technik: obsahové analýzy dokumentu a polostrukturovaného interview.
Relevance se studovaným programem: Získaní vhledu do hodnocení studia studenty na konkrétní škole a vyhodnocení přínosu studia pro profesní praxi sociálního pracovníka.
Zásady pro vypracování
Cíl: zjistit jak hodnotí studenti kombinovaného studia jeho přínos a využití pro jejich pracovní uplatnění.
Metoda zpracování: Kvalitativní výzkum, bude použita kombinace výzkumných technik: obsahové analýzy dokumentu a polostrukturovaného interview.
Relevance se studovaným programem: Získaní vhledu do hodnocení studia studenty na konkrétní škole a vyhodnocení přínosu studia pro profesní praxi sociálního pracovníka.
Seznam doporučené literatury
BALÁŽ R., Profesionalita sociálních pracovníků: známka kvality anebo procedurální berlička?, časopis Sociální práce/Sociálna práca 6/2017
GAVORA P., Sprievodca metodológiou kvalitatívneho výskumu, UK Bratislava 2007
DISMAN M., Jak se vyrábí sociologická znalost, Karolinum, Praha, 2002
HAVRDOVÁ Z., Kompetence v praxi sociální práce, Osmium, Praha, 1999
MATULAYOVÁ T. a SCHAVEL M., Vysokoškolské vzdelávanie sociálnych pracovníkov v kontexte štátnej sociálnej a vzdelávacej politiky Slovenskej republiky, Zborník príspevkov z Medzinárodnej vedeckej konferencie Výzvy a trendy vo vzdelávaní v sociálnej práci, Prešov, 2012
NAVRÁTILOVÁ J., Variabilita přístupů ke vzdělávání sociálních pracovníků, časopis Sociální práce/Sociálna práca 1/2011
NAVRÁTILOVÁ J. et NAVRÁTIL P., Vzdělávací diskurzy v sociální práci, Sociální pedagogika/Social Education, ročník 4 č.1, duben 2016
PUNOVÁ M., NAVRÁTILOVÁ J. a kol, Praktické vzdělávání v sociální práci optikou konceptu resilience, muniPRESS, Brno, 2014
ŠVAŘÍČEK R., ŠEĎOVÁ K. a spol., Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách, Portál, Praha, 2014
WEISS-GAL I. & WELBOURNE P., The professionalisation of social work: a cross-national exploration, International Journal of Social Welfare, 2008
ZAJACOVÁ M., Profesionální sociální pracovník v současné společnosti, časopis Sociální práce/Sociálna práca 3/2014,
Seznam doporučené literatury
BALÁŽ R., Profesionalita sociálních pracovníků: známka kvality anebo procedurální berlička?, časopis Sociální práce/Sociálna práca 6/2017
GAVORA P., Sprievodca metodológiou kvalitatívneho výskumu, UK Bratislava 2007
DISMAN M., Jak se vyrábí sociologická znalost, Karolinum, Praha, 2002
HAVRDOVÁ Z., Kompetence v praxi sociální práce, Osmium, Praha, 1999
MATULAYOVÁ T. a SCHAVEL M., Vysokoškolské vzdelávanie sociálnych pracovníkov v kontexte štátnej sociálnej a vzdelávacej politiky Slovenskej republiky, Zborník príspevkov z Medzinárodnej vedeckej konferencie Výzvy a trendy vo vzdelávaní v sociálnej práci, Prešov, 2012
NAVRÁTILOVÁ J., Variabilita přístupů ke vzdělávání sociálních pracovníků, časopis Sociální práce/Sociálna práca 1/2011
NAVRÁTILOVÁ J. et NAVRÁTIL P., Vzdělávací diskurzy v sociální práci, Sociální pedagogika/Social Education, ročník 4 č.1, duben 2016
PUNOVÁ M., NAVRÁTILOVÁ J. a kol, Praktické vzdělávání v sociální práci optikou konceptu resilience, muniPRESS, Brno, 2014
ŠVAŘÍČEK R., ŠEĎOVÁ K. a spol., Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách, Portál, Praha, 2014
WEISS-GAL I. & WELBOURNE P., The professionalisation of social work: a cross-national exploration, International Journal of Social Welfare, 2008
ZAJACOVÁ M., Profesionální sociální pracovník v současné společnosti, časopis Sociální práce/Sociálna práca 3/2014,