Informace o kvalifikační práci Analýza a komparace kurikulárních dokumentů pro hudební výchovu v primárním vzdělávání v České republice a Tennessee, USA
Diplomová práce se věnuje analýze a komparaci kurikulárních dokumentů pro hudební výchovu v primárním vzdělávání v České republice a Tennessee, Spojené státy americké. Diplomová práce je rozdělena do tří částí. První část se věnuje analýze vzdělávacího systému ve Spojených státech amerických. Druhou část práce tvoří analýza amerického kurikula se zaměřením na hudební výchovu na 1. stupni základní školy, součástí je komparace s aktuální verzí Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání se zaměřením na hudební výchovu na 1. stupni základní školy. Třetí část se věnuje specifikům hudební výchovy užité v praxi.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on the analysis and comparison of curricular documents for music education at elementary schools in the Czech Republic and Tennessee, The United States of America. The thesis is divided into three parts. The first part deals with a description of the education system in the USA. The second part comprises the analysis of the education system in the USA focused on music education at elementary school, part of the comparison with RVP ZV focused on music education at elementary school. The third pard is devoted to the specifics of the music education.
Klíčová slova
Vzdělávací systém, Spojené státy americké, Česká republika, kutikulární dokument, hudební výchova
Klíčová slova v angličtině
Education system, the United States od America, the Czech Republic, curriculum document, music education
Rozsah průvodní práce
88 stran
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se věnuje analýze a komparaci kurikulárních dokumentů pro hudební výchovu v primárním vzdělávání v České republice a Tennessee, Spojené státy americké. Diplomová práce je rozdělena do tří částí. První část se věnuje analýze vzdělávacího systému ve Spojených státech amerických. Druhou část práce tvoří analýza amerického kurikula se zaměřením na hudební výchovu na 1. stupni základní školy, součástí je komparace s aktuální verzí Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání se zaměřením na hudební výchovu na 1. stupni základní školy. Třetí část se věnuje specifikům hudební výchovy užité v praxi.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on the analysis and comparison of curricular documents for music education at elementary schools in the Czech Republic and Tennessee, The United States of America. The thesis is divided into three parts. The first part deals with a description of the education system in the USA. The second part comprises the analysis of the education system in the USA focused on music education at elementary school, part of the comparison with RVP ZV focused on music education at elementary school. The third pard is devoted to the specifics of the music education.
Klíčová slova
Vzdělávací systém, Spojené státy americké, Česká republika, kutikulární dokument, hudební výchova
Klíčová slova v angličtině
Education system, the United States od America, the Czech Republic, curriculum document, music education
Zásady pro vypracování
Teoretická část
vymezení pojmů - hudební výchova, hudební pedagogika, hudební didaktika
historické rozdíly - vývoj školství
český rámcový vzdělávací program - analýza dokumentu, poté zaměření na HV
vzdělávací systém ve Spojených státech amerických
rámcový vzdělávací program v Tennessee - analýza dokumentů, poté zaměření na HV
komparace kurikulárních dokumentů
specifika hudební výchovy v primárním vzdělávání v Tennessee, USA
specifika hudební výchovy v primárním vzdělávání v České republice
Praktická část
specifika hudební výchovy v prim. vzdělávání v Tennessee užité v praxi
specifika hudební výchovy v prim. vzdělávání v České republice užité v praxi
Zásady pro vypracování
Teoretická část
vymezení pojmů - hudební výchova, hudební pedagogika, hudební didaktika
historické rozdíly - vývoj školství
český rámcový vzdělávací program - analýza dokumentu, poté zaměření na HV
vzdělávací systém ve Spojených státech amerických
rámcový vzdělávací program v Tennessee - analýza dokumentů, poté zaměření na HV
komparace kurikulárních dokumentů
specifika hudební výchovy v primárním vzdělávání v Tennessee, USA
specifika hudební výchovy v primárním vzdělávání v České republice
Praktická část
specifika hudební výchovy v prim. vzdělávání v Tennessee užité v praxi
specifika hudební výchovy v prim. vzdělávání v České republice užité v praxi
Seznam doporučené literatury
Tennessee department of education [online]. Nashville, Tennessee [cit. 2020-01-12]. Dostupné z: https://www.tn.gov/education.html
WHITE, John David. Guidelines for college teaching of music theory. Metuchen, N.J.: Scarecrow Press, 1981. ISBN 08-108-1456-0.
CAMPBELL, Patricia Shehan a Carol SCOTT-KASSNER. Music in childhood: from preschool through the elementary grades. London: Prentice Hall International, c1995. ISBN 00-287-0552-1.
LEVÝ, Jiří. Umění překladu. 4., upr. vyd. Praha: Apostrof, 2012. ISBN 978-80-87561-15-7.
SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1821-7.
PRŮCHA, Jan. Vzdělávací systémy v zahraničí: encyklopedický přehled školství v 30 zemích Evropy, v Japonsku, Kanadě, USA. Praha: Wolters Kluwer, 2017. ISBN 978-80-7552-845-2.
Seznam doporučené literatury
Tennessee department of education [online]. Nashville, Tennessee [cit. 2020-01-12]. Dostupné z: https://www.tn.gov/education.html
WHITE, John David. Guidelines for college teaching of music theory. Metuchen, N.J.: Scarecrow Press, 1981. ISBN 08-108-1456-0.
CAMPBELL, Patricia Shehan a Carol SCOTT-KASSNER. Music in childhood: from preschool through the elementary grades. London: Prentice Hall International, c1995. ISBN 00-287-0552-1.
LEVÝ, Jiří. Umění překladu. 4., upr. vyd. Praha: Apostrof, 2012. ISBN 978-80-87561-15-7.
SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1821-7.
PRŮCHA, Jan. Vzdělávací systémy v zahraničí: encyklopedický přehled školství v 30 zemích Evropy, v Japonsku, Kanadě, USA. Praha: Wolters Kluwer, 2017. ISBN 978-80-7552-845-2.