Diplomová práce se zabývá problematikou komunikace mezi rodinou a školou v podmínkách distanční výuky na prvním stupni ZŠ v období pandemie koronaviru. V rámci distančního vzdělávání představuje výuka žáků na prvním stupni ZŠ nejtěžší úkol, protože v tomto věku ještě nejsou děti schopné dlouhodobého soustředění a samostatné práce ve větším rozsahu. Proto právě u výuky těchto dětí je zásadním faktorem komunikace mezi rodiči a učiteli, která je nezbytným předpokladem kvalitní náhrady prezenční výuky.
Cílem práce je popsat situaci v oblasti výuky na prvním stupni ZŠ během pandemie a definovat význam komunikace rodičů a učitelů.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the communication between parents and teachers in the conditions of the distance education in the elementary school during the period of the coronavirus pandemic. Within the distance education the education of the elementary school pupils represents the most difficult task, because at this age the children are not capable of a long-term concentration and individual work. For this reason, the communication between parents and teachers represents a necessary condition of a good compensation for the attendance education.
The aim of this thesis is to conduct a survey in the sphere of the elementary education during the corona pandemic and to define the importance of the communication between parents and teachers.
Klíčová slova
komunikace, distanční výuka, rodič a učitel, pandemie, 1. stupeň ZŠ
Klíčová slova v angličtině
communication, distance learning, teacher and parent, pandemic, elementary school
Rozsah průvodní práce
82 s. (129 784 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou komunikace mezi rodinou a školou v podmínkách distanční výuky na prvním stupni ZŠ v období pandemie koronaviru. V rámci distančního vzdělávání představuje výuka žáků na prvním stupni ZŠ nejtěžší úkol, protože v tomto věku ještě nejsou děti schopné dlouhodobého soustředění a samostatné práce ve větším rozsahu. Proto právě u výuky těchto dětí je zásadním faktorem komunikace mezi rodiči a učiteli, která je nezbytným předpokladem kvalitní náhrady prezenční výuky.
Cílem práce je popsat situaci v oblasti výuky na prvním stupni ZŠ během pandemie a definovat význam komunikace rodičů a učitelů.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the communication between parents and teachers in the conditions of the distance education in the elementary school during the period of the coronavirus pandemic. Within the distance education the education of the elementary school pupils represents the most difficult task, because at this age the children are not capable of a long-term concentration and individual work. For this reason, the communication between parents and teachers represents a necessary condition of a good compensation for the attendance education.
The aim of this thesis is to conduct a survey in the sphere of the elementary education during the corona pandemic and to define the importance of the communication between parents and teachers.
Klíčová slova
komunikace, distanční výuka, rodič a učitel, pandemie, 1. stupeň ZŠ
Klíčová slova v angličtině
communication, distance learning, teacher and parent, pandemic, elementary school
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury
Vypracování teoretické části DP
Vypracování praktické části DP
Tři konzultace s vedoucím práce podle stanoveného harmonogramu
Samostatnost při zpracování tématu DP
Kompletace diplomové práce
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury
Vypracování teoretické části DP
Vypracování praktické části DP
Tři konzultace s vedoucím práce podle stanoveného harmonogramu
Samostatnost při zpracování tématu DP
Kompletace diplomové práce
Seznam doporučené literatury
RABUŠICOVÁ, Milada. Škola a (versus) rodina. V Brně: Masarykova univerzita, 2004. ISBN 80-210-3598-6.
ČAPEK, Robert. Učitel a rodič: spolupráce, třídní schůzka, komunikace. Praha: Grada, 2013. Pedagogika. ISBN 978-80-247-4640-1.
POHNĚTALOVÁ, Yveta. Vztahy školy a rodiny: případové studie. Hradec Králové: Gaudeamus, 2015. Recenzované monografie. ISBN 978-80-7435-626-1.
FIALOVÁ, Ivana a Danuše MATÝSKOVÁ. Klima na školách. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2007. ISBN 978-80-7368-420-4. FIELD, Evelyn M. Jak se bránit šikaně: praktický rádce pro děti, rodiče i učitele. V Praze: Ikar, 2009. ISBN 978-80-249-1176-2.
HENDL, Jan a Jiří REMR. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
SKUTIL, Martin. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-778-7.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1369-4.
Seznam doporučené literatury
RABUŠICOVÁ, Milada. Škola a (versus) rodina. V Brně: Masarykova univerzita, 2004. ISBN 80-210-3598-6.
ČAPEK, Robert. Učitel a rodič: spolupráce, třídní schůzka, komunikace. Praha: Grada, 2013. Pedagogika. ISBN 978-80-247-4640-1.
POHNĚTALOVÁ, Yveta. Vztahy školy a rodiny: případové studie. Hradec Králové: Gaudeamus, 2015. Recenzované monografie. ISBN 978-80-7435-626-1.
FIALOVÁ, Ivana a Danuše MATÝSKOVÁ. Klima na školách. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2007. ISBN 978-80-7368-420-4. FIELD, Evelyn M. Jak se bránit šikaně: praktický rádce pro děti, rodiče i učitele. V Praze: Ikar, 2009. ISBN 978-80-249-1176-2.
HENDL, Jan a Jiří REMR. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
SKUTIL, Martin. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-778-7.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1369-4.