Diplomová práce se zaměřuje na vliv motivačních prvků na průběh výuky v hodinách anglického jazyka na 2.stupni základních škol v České republice. Teoretická část
uvádí principy řízení výuky, přípravy hodiny a začlenění motivačních elementů do výuky. Výzkumné otázky jsou zaměřeny na používání motivačních prvků ve výuce anglického jazyka a na jejich vliv na žáky. Výstupy výzkumu jsou uvedeny a analyzovány v závěru práce.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis is to evaluate the effects of motivational elements on the course of English language learning at lower secondary schools in the Czech Republic. The theoretical part briefly introduces the elements of classroom management, lesson planning and motivation. The research questions are targeted at using motivational elements in English language lessons and their effect on the learners. The outcomes of the research are analysed in the conclusion.
Klíčová slova
Řízené třídy, plán hodiny, motivace, motivační prvky, učitelé, žáci, 2.stupeň, anglický jazyk
Diplomová práce se zaměřuje na vliv motivačních prvků na průběh výuky v hodinách anglického jazyka na 2.stupni základních škol v České republice. Teoretická část
uvádí principy řízení výuky, přípravy hodiny a začlenění motivačních elementů do výuky. Výzkumné otázky jsou zaměřeny na používání motivačních prvků ve výuce anglického jazyka a na jejich vliv na žáky. Výstupy výzkumu jsou uvedeny a analyzovány v závěru práce.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis is to evaluate the effects of motivational elements on the course of English language learning at lower secondary schools in the Czech Republic. The theoretical part briefly introduces the elements of classroom management, lesson planning and motivation. The research questions are targeted at using motivational elements in English language lessons and their effect on the learners. The outcomes of the research are analysed in the conclusion.
Klíčová slova
Řízené třídy, plán hodiny, motivace, motivační prvky, učitelé, žáci, 2.stupeň, anglický jazyk
Osobní konzultace práce s vedoucím práce, studium příslušné literatury, zpracování teoretických poznatků, zpracování praktické části práce, zhodnocení, závěry.
Zásady pro vypracování
Osobní konzultace práce s vedoucím práce, studium příslušné literatury, zpracování teoretických poznatků, zpracování praktické části práce, zhodnocení, závěry.
Seznam doporučené literatury
BECK, Robert C. Motivation: theories and principles. 5th ed. Upper Saddle River, N.J.: Pearson/Prentice Hall, c2004. ISBN 0-13-111445-x.
LOGAN, Frank A. a William C. GORDON. Fundamentals of learning and motivation. 3rd ed. Dubuque, Iowa: W.C. Brown Co. Publishers, c1981. ISBN 0-697-06634-7.
PINTRICH, Paul R. a Dale H. SCHUNK. Motivation in education: theory, research, and applications. Englewood Cliffs, N.J.: Merrill, c1996. ISBN 0-02-395621-6.
PITTMAN, Thane S. Achievement and motivation: a social-developmental perspective. New York: Cambridge University Press, 1992. ISBN 0-521-32220-0.
RIVERS, Wilga M., ed. Interactive language teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 1996. Cambridge language teaching library. ISBN 052131108x.
SCRIVENER, Jim. Learning teaching: a guidebook for English language teachers. Oxford: Macmillan Heinemann, 1998. English language teaching. ISBN 0435240897.
SCRIVENER, Jim. Learning teaching: the essential guide to English language teaching. 3rd ed. Oxford: Macmillan, 2011. Macmillan books for teachers. ISBN 9780230729841.
UNDERWOOD, Mary. Effective class management: a practical approach. London: Longman, 1991. Longman keys to language teaching. ISBN 0582746221.
Seznam doporučené literatury
BECK, Robert C. Motivation: theories and principles. 5th ed. Upper Saddle River, N.J.: Pearson/Prentice Hall, c2004. ISBN 0-13-111445-x.
LOGAN, Frank A. a William C. GORDON. Fundamentals of learning and motivation. 3rd ed. Dubuque, Iowa: W.C. Brown Co. Publishers, c1981. ISBN 0-697-06634-7.
PINTRICH, Paul R. a Dale H. SCHUNK. Motivation in education: theory, research, and applications. Englewood Cliffs, N.J.: Merrill, c1996. ISBN 0-02-395621-6.
PITTMAN, Thane S. Achievement and motivation: a social-developmental perspective. New York: Cambridge University Press, 1992. ISBN 0-521-32220-0.
RIVERS, Wilga M., ed. Interactive language teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 1996. Cambridge language teaching library. ISBN 052131108x.
SCRIVENER, Jim. Learning teaching: a guidebook for English language teachers. Oxford: Macmillan Heinemann, 1998. English language teaching. ISBN 0435240897.
SCRIVENER, Jim. Learning teaching: the essential guide to English language teaching. 3rd ed. Oxford: Macmillan, 2011. Macmillan books for teachers. ISBN 9780230729841.
UNDERWOOD, Mary. Effective class management: a practical approach. London: Longman, 1991. Longman keys to language teaching. ISBN 0582746221.