Diplomová práce je zaměřena na rozvoj hudební kreativity žáků na vybrané základní umělecké škole. Cílem této diplomové práce je vytvoření výukových materiálů pro distanční formu vzdělávání žáků, jež budou moci využívat pedagogové v předmětu hudební nauky na ZUŠ a které povedou k rozvoji tvořivých dovedností žáků. Teoretická část práce se zabývá vymezením základních pojmů, procesem tvořivosti v rámci výuky hudební nauky na ZUŠ a činnostmi zaměřenými na rozvoj tvořivosti žáků ZUŠ. Praktická část se zabývá výzkumem realizovaným na vybrané základní umělecké škole, jeho metodologií a dále přípravou, realizací a zhodnocením hudebně tvořivých aktivit.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on the development of music creativity of pupils at selected music school. The aim of this diploma thesis is to create materials for the distance form of education, which can be used by teachers in the subject of music education at the music school and which lead to the development of pupils' creative skills. The theoretical part of the thesis deals with the definition of key concepts, the process of creativity in the teaching of music education at music schools and activities focused on the development of the creativity of music school pupils. The practical part deals with research carried out at a selected music school, its methodology and the preparation, implementation and evaluation of musical creative activities.
Klíčová slova
hudební tvořivost žáků, rozvoj hudební kreativity žáků, základní umělecká škola, hudebně tvořivé činnosti
Klíčová slova v angličtině
pupils' music creativity, development of pupils' music creativity, music school, music creative activities
Rozsah průvodní práce
101 s. (171 126 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na rozvoj hudební kreativity žáků na vybrané základní umělecké škole. Cílem této diplomové práce je vytvoření výukových materiálů pro distanční formu vzdělávání žáků, jež budou moci využívat pedagogové v předmětu hudební nauky na ZUŠ a které povedou k rozvoji tvořivých dovedností žáků. Teoretická část práce se zabývá vymezením základních pojmů, procesem tvořivosti v rámci výuky hudební nauky na ZUŠ a činnostmi zaměřenými na rozvoj tvořivosti žáků ZUŠ. Praktická část se zabývá výzkumem realizovaným na vybrané základní umělecké škole, jeho metodologií a dále přípravou, realizací a zhodnocením hudebně tvořivých aktivit.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on the development of music creativity of pupils at selected music school. The aim of this diploma thesis is to create materials for the distance form of education, which can be used by teachers in the subject of music education at the music school and which lead to the development of pupils' creative skills. The theoretical part of the thesis deals with the definition of key concepts, the process of creativity in the teaching of music education at music schools and activities focused on the development of the creativity of music school pupils. The practical part deals with research carried out at a selected music school, its methodology and the preparation, implementation and evaluation of musical creative activities.
Klíčová slova
hudební tvořivost žáků, rozvoj hudební kreativity žáků, základní umělecká škola, hudebně tvořivé činnosti
Klíčová slova v angličtině
pupils' music creativity, development of pupils' music creativity, music school, music creative activities
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury - zaměření na hudební rozvoj žáka.
Struktura práce:
- část teoretická: odborná terminologie, citace domácí a zahraniční literatury
- část praktická: tvorba pracovních listů zaměřených na vybrané jevy hudební nauky pro cílovou skupinu žáků mladšího školního věku.
Metodologie Diplomové práce.
Pravidelné konzultace s vedoucím práce.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury - zaměření na hudební rozvoj žáka.
Struktura práce:
- část teoretická: odborná terminologie, citace domácí a zahraniční literatury
- část praktická: tvorba pracovních listů zaměřených na vybrané jevy hudební nauky pro cílovou skupinu žáků mladšího školního věku.
Metodologie Diplomové práce.
Pravidelné konzultace s vedoucím práce.
Seznam doporučené literatury
BEAN, Reynold. Jak rozvíjet tvořivost dítěte. 1. vyd. Praha: Portál, 1995. 86 s. ISBN 80-7178-035-9.
CMÍRAL, Adolf. Hudební didaktika v duchu zásad Jana Amose Komenského. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1958. 219, [1] s. Příručky pro vysoké školy.
DANIEL, Ladislav. Metodika hudební výchovy. Vyd. 3., dopl. Ostrava: Montanex, 2010. 95 s. ISBN 978-80-7225-329-6.
D'ANDREA, Floriana. Rozvíjíme hudební vnímání a vyjadřování: hry a cvičení pro děti od 5 do 10 let. 1. vyd. Praha: Portál, 1998. 84 s. ISBN 80-7178-232-7.
FERNANDA, Hellen, PISKE, Ribeiro, STOLTZ, Tania, MACHADO Jarci. Creative Education for Gifted Children. Brazil: Federal University of Parana, Curitiba, 2014
HURNÍK, Ilja. Česká Orffova škola. sv. 1, Začátky [hudebnina].]. 2. vyd. Praha, 1982. 99 s.
LIŠKOVÁ, Marie. Hudební výchova pro 1. stupeň základní školy: metodický průvodce. 1. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2007. 103 s. ISBN 978-80-7235-345-3
Seznam doporučené literatury
BEAN, Reynold. Jak rozvíjet tvořivost dítěte. 1. vyd. Praha: Portál, 1995. 86 s. ISBN 80-7178-035-9.
CMÍRAL, Adolf. Hudební didaktika v duchu zásad Jana Amose Komenského. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1958. 219, [1] s. Příručky pro vysoké školy.
DANIEL, Ladislav. Metodika hudební výchovy. Vyd. 3., dopl. Ostrava: Montanex, 2010. 95 s. ISBN 978-80-7225-329-6.
D'ANDREA, Floriana. Rozvíjíme hudební vnímání a vyjadřování: hry a cvičení pro děti od 5 do 10 let. 1. vyd. Praha: Portál, 1998. 84 s. ISBN 80-7178-232-7.
FERNANDA, Hellen, PISKE, Ribeiro, STOLTZ, Tania, MACHADO Jarci. Creative Education for Gifted Children. Brazil: Federal University of Parana, Curitiba, 2014
HURNÍK, Ilja. Česká Orffova škola. sv. 1, Začátky [hudebnina].]. 2. vyd. Praha, 1982. 99 s.
LIŠKOVÁ, Marie. Hudební výchova pro 1. stupeň základní školy: metodický průvodce. 1. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2007. 103 s. ISBN 978-80-7235-345-3