Bakalářská práce se věnuje analýze, interpretaci a využití knihy Bibiana píská na prsty, jejímž autorem je český spisovatel Ivan Binar.
První část práce se stručně věnuje osobnosti autora a jeho tvorbě. Následující část se zabývá konkrétně literárním dílem Bibiana píská na prsty, jeho analýzou a interpretací - zabývá se dějovou linií, autorským stylem, časem, prostorem a postavami. Poslední část stručně pojednává o čtenářské pregramotnosti, charakteristice předškolního věku a předškolního vzdělávání a především možnosti praktického využití knihy Bibiana píská na prsty v mateřské škole.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the analysis, interpretation and use of the book "Bibiana píská na prsty" by the Czech writer Ivan Binar.
The first part of the thesis briefly deals with the author's personality and his work. The next part deals specifically with the book "Bibiana píská na prsty", its analysis and interpretation - it deals with the plot line, author's style, time, space and characters. The last part briefly discusses reading literacy, the characteristics of preschool age and preschool education, and especially the possibility of practical use of the book "Bibiana píská na prsty" in kindergarten.
Klíčová slova
Ivan Binar, Bibiana píská na prsty, čtenářská pregramotnost, analýza textu, interpretace, dítě předškolního věku, mateřská škola
Klíčová slova v angličtině
Ivan Binar, Bibiana píská na prsty, reading literacy, text analysis, interpretation, preschool child, kindergarten
Rozsah průvodní práce
60 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se věnuje analýze, interpretaci a využití knihy Bibiana píská na prsty, jejímž autorem je český spisovatel Ivan Binar.
První část práce se stručně věnuje osobnosti autora a jeho tvorbě. Následující část se zabývá konkrétně literárním dílem Bibiana píská na prsty, jeho analýzou a interpretací - zabývá se dějovou linií, autorským stylem, časem, prostorem a postavami. Poslední část stručně pojednává o čtenářské pregramotnosti, charakteristice předškolního věku a předškolního vzdělávání a především možnosti praktického využití knihy Bibiana píská na prsty v mateřské škole.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the analysis, interpretation and use of the book "Bibiana píská na prsty" by the Czech writer Ivan Binar.
The first part of the thesis briefly deals with the author's personality and his work. The next part deals specifically with the book "Bibiana píská na prsty", its analysis and interpretation - it deals with the plot line, author's style, time, space and characters. The last part briefly discusses reading literacy, the characteristics of preschool age and preschool education, and especially the possibility of practical use of the book "Bibiana píská na prsty" in kindergarten.
Klíčová slova
Ivan Binar, Bibiana píská na prsty, čtenářská pregramotnost, analýza textu, interpretace, dítě předškolního věku, mateřská škola
Klíčová slova v angličtině
Ivan Binar, Bibiana píská na prsty, reading literacy, text analysis, interpretation, preschool child, kindergarten
Zásady pro vypracování
1. Úvod
2. Analýza textu knihy
3. Návrh metod a postupů při práci s uvedeným textem v mateřské škole
4. Závěr
Zásady pro vypracování
1. Úvod
2. Analýza textu knihy
3. Návrh metod a postupů při práci s uvedeným textem v mateřské škole
4. Závěr
Seznam doporučené literatury
BINAR, Ivan. Bibiana píská na prsty. 1. vyd. Praha: Meander, 2009. 91 s. ISBN 978-80-86283-73-9.
LEDERBUCHOVÁ, L. Průvodce literárním dílem: výkladový slovník základních pojmů literární teorie. 1. vyd. Jinočany: H&H, 2002. 355 s. ISBN 80-7319-020-6.
PAVERA, Libor. Lexikon literárních pojmů. Olomouc: Nakladatelství Olomouc s.r.o., 2002. 422 s. ISBN 80-7182-124-1.
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání [online]. Praha: MŠMT, 2018. 50 s. Dostupné z: http://www.msmt.cz/file/45304/
ŠMELOVÁ, Eva - PRÁŠILOVÁ, Michaela. Didaktika předškolního vzdělávání. 1. vyd. Praha: Portál, 2018. 232 s. ISBN 978-80-262-1302-4.
ŠUBRTOVÁ, M. a kol. Slovník autorů literatury pro děti a mládež 2 - čeští spisovatelé. 1. vyd. Brno: Libri, 2012. 468 s. ISBN 978-80-7277-506-4.
TOMAN, J. Vybrané kapitoly z teorie dětské literatury. 1. vyd. České Budějovice: PdF JU, 1992. 98 s. ISBN 80-7040-055-2.
Seznam doporučené literatury
BINAR, Ivan. Bibiana píská na prsty. 1. vyd. Praha: Meander, 2009. 91 s. ISBN 978-80-86283-73-9.
LEDERBUCHOVÁ, L. Průvodce literárním dílem: výkladový slovník základních pojmů literární teorie. 1. vyd. Jinočany: H&H, 2002. 355 s. ISBN 80-7319-020-6.
PAVERA, Libor. Lexikon literárních pojmů. Olomouc: Nakladatelství Olomouc s.r.o., 2002. 422 s. ISBN 80-7182-124-1.
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání [online]. Praha: MŠMT, 2018. 50 s. Dostupné z: http://www.msmt.cz/file/45304/
ŠMELOVÁ, Eva - PRÁŠILOVÁ, Michaela. Didaktika předškolního vzdělávání. 1. vyd. Praha: Portál, 2018. 232 s. ISBN 978-80-262-1302-4.
ŠUBRTOVÁ, M. a kol. Slovník autorů literatury pro děti a mládež 2 - čeští spisovatelé. 1. vyd. Brno: Libri, 2012. 468 s. ISBN 978-80-7277-506-4.
TOMAN, J. Vybrané kapitoly z teorie dětské literatury. 1. vyd. České Budějovice: PdF JU, 1992. 98 s. ISBN 80-7040-055-2.