Tento bakalářský projekt je zaměřen na prevenci kyberšikany a bezpečnosti dětí a mládeže na internetu. V první části je uveden současný a obecný pohled na tuto problematiku, následně jsou v ní popsány aktuální poznatky prezentované v odborné literatuře nebo výzkumech. V další části je zpracován preventivní program zahrnující soubor aktivit, který je možno použít v rámci školní výuky.
Annotation in English
This bachelor's diploma thesis is composed as a project, focused on a cyberbullying and internet security prevention of the children and youth. At the first part, a current and general perspective is mentioned. Then, there are presented contemporary findings in the academical literature and researches. Next part is elaborated as a preventive programme including some activities which may be implemented within the school preventive programme.
Keywords
kyberšikana, bezpečnost na internetu, děti a mládež, preventivní program
Keywords in English
cyberbullying, internet security, children and youth, preventive programme
Length of the covering note
46 s.
Language
CZ
Annotation
Tento bakalářský projekt je zaměřen na prevenci kyberšikany a bezpečnosti dětí a mládeže na internetu. V první části je uveden současný a obecný pohled na tuto problematiku, následně jsou v ní popsány aktuální poznatky prezentované v odborné literatuře nebo výzkumech. V další části je zpracován preventivní program zahrnující soubor aktivit, který je možno použít v rámci školní výuky.
Annotation in English
This bachelor's diploma thesis is composed as a project, focused on a cyberbullying and internet security prevention of the children and youth. At the first part, a current and general perspective is mentioned. Then, there are presented contemporary findings in the academical literature and researches. Next part is elaborated as a preventive programme including some activities which may be implemented within the school preventive programme.
Keywords
kyberšikana, bezpečnost na internetu, děti a mládež, preventivní program
Keywords in English
cyberbullying, internet security, children and youth, preventive programme
Research Plan
1. Stanovení cíle bakalářského projektu (leden - březen 2019)
2. Výběr a studium literatury (březen - květen 2019)
3. Zpracování teoretické části bakalářského projektu (květen - srpen 2019)
4. Tvorba bakalářského projektu - inovativní činnost (srpen - listopad 2019)
5. Zpracování bakalářského projektu (listopad - leden 2019/2020)
6. Vypracování celkové podoby bakalářského projektu (leden - březen 2020)
7. Tvorba příloh, kompletace, předložení konečné verze bakalářského projektu (březen 2020)
Research Plan
1. Stanovení cíle bakalářského projektu (leden - březen 2019)
2. Výběr a studium literatury (březen - květen 2019)
3. Zpracování teoretické části bakalářského projektu (květen - srpen 2019)
4. Tvorba bakalářského projektu - inovativní činnost (srpen - listopad 2019)
5. Zpracování bakalářského projektu (listopad - leden 2019/2020)
6. Vypracování celkové podoby bakalářského projektu (leden - březen 2020)
7. Tvorba příloh, kompletace, předložení konečné verze bakalářského projektu (březen 2020)
Recommended resources
BENDL, S. Prevence a řešení šikany ve škole. 1. vyd. Praha: ISV nakladatelství, 2003. 197 s. ISBN 80-86642-08-9.
ČERNÁ, Alena a kol. Kyberšikana: Průvodce novým fenoménem. 1. vyd. České
Budějovice: Grada Publishing, 2013. 152 s. ISBN 978-80-247-4577-0.
ECKERTOVÁ, Lenka a Daniel DOČEKAL. Bezpečnost dětí na internetu: Rádce
zodpovědného rodiče. 1. Vyd. Brno: Computer Press, 2013. ISBN 978-80-251-3804-5.
Recommended resources
BENDL, S. Prevence a řešení šikany ve škole. 1. vyd. Praha: ISV nakladatelství, 2003. 197 s. ISBN 80-86642-08-9.
ČERNÁ, Alena a kol. Kyberšikana: Průvodce novým fenoménem. 1. vyd. České
Budějovice: Grada Publishing, 2013. 152 s. ISBN 978-80-247-4577-0.
ECKERTOVÁ, Lenka a Daniel DOČEKAL. Bezpečnost dětí na internetu: Rádce
zodpovědného rodiče. 1. Vyd. Brno: Computer Press, 2013. ISBN 978-80-251-3804-5.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
tables
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Uchazeč byl komisí vyzván k představení kvalifikační práce, jejích cílů, průběhu zpracování a dosažených výsledků. Dále byly uchazeči položeny následující otázky:
1. Z jakého důvodu jste si vybral dané téma?
2. Co je hlavní myšlenkou projektu?
3. Co je obsahem jednotlivých bloků?
Uchazeč reagoval na položené otázky adekvátně.
Na základě posudků vedoucí práce a oponentky, zhodnocení průběhu obhajoby a způsobu zodpovězení položených otázek se komise usnesla na závěrečném hodnocení: B
Předseda: doc. PhDr. et Mgr. Petra POTMĚŠILOVÁ, Ph.D.
Členové: PhDr. Gabriela ŠARNÍKOVÁ, PhD.
Mgr. Petr FOJTÍK