Diplomová práce se zaměřuje na zjištění, jakou roli sehrála rodina v případě dětí a mládeže, které se dopouštějí patologického chování. Zda rodina hraje klíčovou roli takového chování a zda jsou děti z dysfunkčních a afukčních rodin předurčeny k tomu, že nebudou splňovat požadavky společnosti a zda rodina je hlavním činitelem patologického chování mládeže. V teoretické části této práce se zaměříme vymezení pojmů rodina, typy a funkce rodiny. Budeme se zabývat otázkou trávení volného času, samotným dospíváním a samozřejmě definujeme samotné patologické chování ve společnosti.
V praktické části pak formou dotazníkového šetření provedeme výzkum ve vzdělávacích a výchovných institucích, kde budou pedagogičtí pracovníci odpovídat na dotazy týkající se závadového chování dětí a mládeže.
Anotace v angličtině
This diploma thesis focuses on finding out what is the role of the family in the case of their children and youth committing pathological behavior. If the family plays a key role in such behavior and if children from dysfunctional families are predetermined not to meet demands of society and whether the family is a major factor in the pathological behavior of youth.
In the theoretical part we will concentrate on the definition of terms family, types and functions of the family. We will deal with the question of free time, adolescence itself and of course we wil define the pathological behavior itself in society.
In the practical part we will carry out (conduct) research in pedagogical and educational institutions in the form of a questionnaire survey, where the pedagogical workers will answer the questiones concerning children and youth defective behavior.
family, children, parents, free time, pathological behavior
Rozsah průvodní práce
81s (136 748 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaměřuje na zjištění, jakou roli sehrála rodina v případě dětí a mládeže, které se dopouštějí patologického chování. Zda rodina hraje klíčovou roli takového chování a zda jsou děti z dysfunkčních a afukčních rodin předurčeny k tomu, že nebudou splňovat požadavky společnosti a zda rodina je hlavním činitelem patologického chování mládeže. V teoretické části této práce se zaměříme vymezení pojmů rodina, typy a funkce rodiny. Budeme se zabývat otázkou trávení volného času, samotným dospíváním a samozřejmě definujeme samotné patologické chování ve společnosti.
V praktické části pak formou dotazníkového šetření provedeme výzkum ve vzdělávacích a výchovných institucích, kde budou pedagogičtí pracovníci odpovídat na dotazy týkající se závadového chování dětí a mládeže.
Anotace v angličtině
This diploma thesis focuses on finding out what is the role of the family in the case of their children and youth committing pathological behavior. If the family plays a key role in such behavior and if children from dysfunctional families are predetermined not to meet demands of society and whether the family is a major factor in the pathological behavior of youth.
In the theoretical part we will concentrate on the definition of terms family, types and functions of the family. We will deal with the question of free time, adolescence itself and of course we wil define the pathological behavior itself in society.
In the practical part we will carry out (conduct) research in pedagogical and educational institutions in the form of a questionnaire survey, where the pedagogical workers will answer the questiones concerning children and youth defective behavior.
family, children, parents, free time, pathological behavior
Zásady pro vypracování
Téma je formulováno obecně. Zájemce o uvedené téma je povinen předložit vedoucímu stručné teze (záměr) diplomové práce. V rámci tezí student formuluje:
- konkrétní cíle práce,
- metodologii sběru, vyhodnocení výzkumných dat,
- výzkumný soubor.
Zásady pro vypracování diplomové práce
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti rodiny jako primární sociální skupiny, socializace, funkcí rodiny, typů rodiny a sociálně patologického chování mládeže.
Příprava metodiky výzkumné části, zejména vymezení výzkumného problému a výzkumných cílů.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Téma je formulováno obecně. Zájemce o uvedené téma je povinen předložit vedoucímu stručné teze (záměr) diplomové práce. V rámci tezí student formuluje:
- konkrétní cíle práce,
- metodologii sběru, vyhodnocení výzkumných dat,
- výzkumný soubor.
Zásady pro vypracování diplomové práce
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti rodiny jako primární sociální skupiny, socializace, funkcí rodiny, typů rodiny a sociálně patologického chování mládeže.
Příprava metodiky výzkumné části, zejména vymezení výzkumného problému a výzkumných cílů.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
KRAUS, B., POLÁČKOVÁ, V.: Člověk, prostředí a výchova.
NĚMEC, J., BODLÁKOVÁ, I.: Praktická diagnostika sociálně patologického chování u dětí a mládeže.
VÝROST, J., SLAMĚNÍK, I.: Sociální psychologie.
MOŽNÝ, I.: Rodina a společnost
MERTIN, V.: Výchova bez trestů.
MATOUŠEK, O., PAZLAROVÁ, H.: Hodnocení ohroženého dítěte a rodiny.
KRAUS, B.: Základy sociální pedagogiky.
DUNOVSKÝ, J.: Dítě a poruchy rodiny.
Seznam doporučené literatury
KRAUS, B., POLÁČKOVÁ, V.: Člověk, prostředí a výchova.
NĚMEC, J., BODLÁKOVÁ, I.: Praktická diagnostika sociálně patologického chování u dětí a mládeže.
VÝROST, J., SLAMĚNÍK, I.: Sociální psychologie.
MOŽNÝ, I.: Rodina a společnost
MERTIN, V.: Výchova bez trestů.
MATOUŠEK, O., PAZLAROVÁ, H.: Hodnocení ohroženého dítěte a rodiny.