Hlavním cílem práce je vytvořit soubor didaktických her a aktivit, které využije vychovatel ve školní družině při začleňování žáka - cizince do procesu školní družiny. Obsahem teoretické části jsou kapitoly vymezující základní terminologii, cizince v České republice i ve školách a definice školského zařízení - školní družiny. Praktická část obsahuje soubor didaktických her a aktivit, který mohou vychovatelé školních družin použít při začleňování žáka s OMJ do školního procesu.
Annotation in English
The main aim of the thesis is a creation of a set of didactic games and activities
which can help after school tutors integtate non-native pupils in after school
clubs. The theoretical part contains chapters defining basic terminology, foreigners in the Czech republic and in schools and a definition of the educational facility - after school club. The practical part contains a didactic material full of games and activities that can be used by after school tutors in order to integrate non-native pupils in the educational process.
Keywords
Cizinci, žáci - cizinci, začleňování žáků cizinců, školní družina, soubor her a aktivit
Keywords in English
Foreigners, pupils - foreigners, adaptation of foreign pupils, school group, a set of games and activities
Length of the covering note
65 s. (86 008 znaků)
Language
CZ
Annotation
Hlavním cílem práce je vytvořit soubor didaktických her a aktivit, které využije vychovatel ve školní družině při začleňování žáka - cizince do procesu školní družiny. Obsahem teoretické části jsou kapitoly vymezující základní terminologii, cizince v České republice i ve školách a definice školského zařízení - školní družiny. Praktická část obsahuje soubor didaktických her a aktivit, který mohou vychovatelé školních družin použít při začleňování žáka s OMJ do školního procesu.
Annotation in English
The main aim of the thesis is a creation of a set of didactic games and activities
which can help after school tutors integtate non-native pupils in after school
clubs. The theoretical part contains chapters defining basic terminology, foreigners in the Czech republic and in schools and a definition of the educational facility - after school club. The practical part contains a didactic material full of games and activities that can be used by after school tutors in order to integrate non-native pupils in the educational process.
Keywords
Cizinci, žáci - cizinci, začleňování žáků cizinců, školní družina, soubor her a aktivit
Keywords in English
Foreigners, pupils - foreigners, adaptation of foreign pupils, school group, a set of games and activities
Research Plan
Vypracování projektu BP v rozsahu min. 2 stran, kde student představí zejména cíle práce, zamýšlenou metodologii, přínos řešení tématu a připojí seznam prostudované literatury. - Stanovení cíle práce: Cílem práce je zjistit jaké jsou výhody a nevýhody cizinců na českých základních školách, jak s nimi pracovat, jak je začlenit. - Prostudování odborné literatury vztahující se k tématu práce. - Zpracování teoretické části práce, vhodná metodologie. - Rozhovory/dotazník s pedagogy pracujícími s cizinci ve své třídě - Sběr dat, jejich vyhodnocení zjištěných údajů. - Závěr práce
Research Plan
Vypracování projektu BP v rozsahu min. 2 stran, kde student představí zejména cíle práce, zamýšlenou metodologii, přínos řešení tématu a připojí seznam prostudované literatury. - Stanovení cíle práce: Cílem práce je zjistit jaké jsou výhody a nevýhody cizinců na českých základních školách, jak s nimi pracovat, jak je začlenit. - Prostudování odborné literatury vztahující se k tématu práce. - Zpracování teoretické části práce, vhodná metodologie. - Rozhovory/dotazník s pedagogy pracujícími s cizinci ve své třídě - Sběr dat, jejich vyhodnocení zjištěných údajů. - Závěr práce
Recommended resources
- PRŮCHA Jan, Moderní pedagogika Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1228-7 - ŠIŠKOVÁ Tatjana, ed. Multikulturní výchova v praxi Portál 2008. ISBN 978-80-7367-182-2 - CÍLKOVÁ Eva, BOREŠOVÁ Petra, Poznáváme jiné národy Portál 2011, ISBN 978-80-7367-890-6 - GULOVÁ Lenka, Sociální práce Grada 2011, ISBN 978-80-247-3379-1 - HÁJKOVÁ Vanda Integrativní pedagogika Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR 2005, ISBN 80-86856-05-4 - VYHNÁLKOVÁ Pavla, PLISCHKE Jitka Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XII. Odumírání lidskosti? Výchovné výzvy v současné škole, sborník, katalog, ISBN 978-80-244-5277-7
Recommended resources
- PRŮCHA Jan, Moderní pedagogika Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1228-7 - ŠIŠKOVÁ Tatjana, ed. Multikulturní výchova v praxi Portál 2008. ISBN 978-80-7367-182-2 - CÍLKOVÁ Eva, BOREŠOVÁ Petra, Poznáváme jiné národy Portál 2011, ISBN 978-80-7367-890-6 - GULOVÁ Lenka, Sociální práce Grada 2011, ISBN 978-80-247-3379-1 - HÁJKOVÁ Vanda Integrativní pedagogika Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR 2005, ISBN 80-86856-05-4 - VYHNÁLKOVÁ Pavla, PLISCHKE Jitka Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XII. Odumírání lidskosti? Výchovné výzvy v současné škole, sborník, katalog, ISBN 978-80-244-5277-7