Tématem diplomové práce je Analýza teambuildingových akcí z pohledu nabídky a poptávky v regionech ČR. Práce je zaměřena na nabídku a poptávku teambuildingových programů v Praze a v Liberci. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se zabývá pojmy teambuilding v cestovním ruchu, teambuilding, tým, teambuildingové programy. Empirická část se zabývá výzkumem, který zjišťuje jaké aktivity preferují zaměstnanci na teambuildingu a jakou preferují lokalitu. V závěru práce jsou uvedeny výsledky výzkumu.
Anotace v angličtině
The topic of the diploma thesis is the analysis of teambuilding events from the point of view of supply and demand in the regions of the Czech Republic. The work is focused on the supply and demand of teambuilding programs in Prague and Liberec. The diploma thesis is divided into theoretical and empirical part. The theoretical part deals with the concepts of teambuilding in tourism, teambuilding, team, teambuilding programs. The empirical part deals with research that finds out what activities employees prefer for teambuilding and which location they prefer. At the end of the work are the results of the research.
Klíčová slova
Teambuilding v cestovním ruchu, teambuilding, tým, teambuildingové programy
Klíčová slova v angličtině
Teambuilding in tourism, teambuilding, team, teambuilding programs
Rozsah průvodní práce
86 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem diplomové práce je Analýza teambuildingových akcí z pohledu nabídky a poptávky v regionech ČR. Práce je zaměřena na nabídku a poptávku teambuildingových programů v Praze a v Liberci. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se zabývá pojmy teambuilding v cestovním ruchu, teambuilding, tým, teambuildingové programy. Empirická část se zabývá výzkumem, který zjišťuje jaké aktivity preferují zaměstnanci na teambuildingu a jakou preferují lokalitu. V závěru práce jsou uvedeny výsledky výzkumu.
Anotace v angličtině
The topic of the diploma thesis is the analysis of teambuilding events from the point of view of supply and demand in the regions of the Czech Republic. The work is focused on the supply and demand of teambuilding programs in Prague and Liberec. The diploma thesis is divided into theoretical and empirical part. The theoretical part deals with the concepts of teambuilding in tourism, teambuilding, team, teambuilding programs. The empirical part deals with research that finds out what activities employees prefer for teambuilding and which location they prefer. At the end of the work are the results of the research.
Klíčová slova
Teambuilding v cestovním ruchu, teambuilding, tým, teambuildingové programy
Klíčová slova v angličtině
Teambuilding in tourism, teambuilding, team, teambuilding programs
Zásady pro vypracování
1. stanovení cíle: Cílem práce je za pomocí dotazníku zhodnotit do jaké míry se firmy v různých velikostech, počtech zaměstnanců zúčastňují teambuildingových akcí. Ráda bych se zaměřila na dva základní pohledy: Klienti na severu Čech (Liberec) a dále klienti, kteří žijí v Praze. (ať chceme nebo ne nabídka v Praze je mnohem silnější). Zjistit jaký pohled a názor firmy mají na teambuildingové akce. Pokud se jim akce líbí, co konkrétně hledají, jaké jsou jejich hlavní rozhodující motivy (peníze x lokalita x unikátnost x nabídka zábavy, ?)
2. vymezení základních pojmů (klíčová slova): cestovní ruch, teambulding, pracovní skupina, tým
3. stanovení metod, realizace projektu a jeho zhodnocení:
Tato práce bude získávat primární data prostřednictvím dotazování ve formě dotazníku. Ten bude složený z otázek týkajících se problematiky teambuildingových akcí a jejich využití v Liberci a v Praze dále případné poptávky na teambuildinogvé akce ze strany zaměstnanců firem a také otázky možného financování těchto akcí, tedy kolik peněz jsou ochotny firmy zaplatit za teambuldingové akce.
Pro diplomovou práci jsem si stanovila hypotézu: Firmy, nemají dostatečné informace o významu teambuildingových kurzů.
Po vypracování této práce očekávám zjištění aktuální nabídky teambuildingových firem v Libereci a v Praze dále získání informací o tom, jaké teambuldingové aktivity respondenti vyhledávají a zda mají dostatečné informace spolu spojené s financemi. Zda se někdy zúčastnili nějakého teambuildingového programu a zda vědí, o čem takový program vůbec je.
Z výsledků výzkumu bych chtěla být schopna vypracovat možný návrh programu, který by by se shodoval s odpověďmi respondentů a k tomu samozřejmě vytvořím i příslušnou kalkulaci.
Zásady pro vypracování
1. stanovení cíle: Cílem práce je za pomocí dotazníku zhodnotit do jaké míry se firmy v různých velikostech, počtech zaměstnanců zúčastňují teambuildingových akcí. Ráda bych se zaměřila na dva základní pohledy: Klienti na severu Čech (Liberec) a dále klienti, kteří žijí v Praze. (ať chceme nebo ne nabídka v Praze je mnohem silnější). Zjistit jaký pohled a názor firmy mají na teambuildingové akce. Pokud se jim akce líbí, co konkrétně hledají, jaké jsou jejich hlavní rozhodující motivy (peníze x lokalita x unikátnost x nabídka zábavy, ?)
2. vymezení základních pojmů (klíčová slova): cestovní ruch, teambulding, pracovní skupina, tým
3. stanovení metod, realizace projektu a jeho zhodnocení:
Tato práce bude získávat primární data prostřednictvím dotazování ve formě dotazníku. Ten bude složený z otázek týkajících se problematiky teambuildingových akcí a jejich využití v Liberci a v Praze dále případné poptávky na teambuildinogvé akce ze strany zaměstnanců firem a také otázky možného financování těchto akcí, tedy kolik peněz jsou ochotny firmy zaplatit za teambuldingové akce.
Pro diplomovou práci jsem si stanovila hypotézu: Firmy, nemají dostatečné informace o významu teambuildingových kurzů.
Po vypracování této práce očekávám zjištění aktuální nabídky teambuildingových firem v Libereci a v Praze dále získání informací o tom, jaké teambuldingové aktivity respondenti vyhledávají a zda mají dostatečné informace spolu spojené s financemi. Zda se někdy zúčastnili nějakého teambuildingového programu a zda vědí, o čem takový program vůbec je.
Z výsledků výzkumu bych chtěla být schopna vypracovat možný návrh programu, který by by se shodoval s odpověďmi respondentů a k tomu samozřejmě vytvořím i příslušnou kalkulaci.
Seznam doporučené literatury
BĚLOHLÁVEK, F. Jak vést svůj tým. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008, ISBN 978-80-247-1975-7.
DOUBRAVOVÁ, J. (2010). Kompetenční model lektora teambuildingu. Andragogika 4. Ročník XIV.
FIŠEROVÁ, V. Volný čas a jeho animace v cestovním ruchu. Vyd. 1. Praha:Vysoká škola hotelová v Praze 8, 2008, ISBN 978-80-86578-87-3.
GINTEL, A. Zážitková pedagogika a výchova v přírodě: cesty vedou dál, Vyd.1. Univerzita Palackého, 2013, ISBN 978-80-244-3359-2
HAYES, N. Psychologie týmové spolupráce, strategie efektivního vedení týmu.Vyd. 1. Praha: Portal, s.r.o., 2005, ISBN 80-85839-09-1.
HERMOCHOVÁ, S. (2006) Teambuilding. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1155-3
KOLAJOVÁ, L. (2006). Týmová spolupráce: Jak efektivně vést tým pro dosažení nejlepších výsledků. Praha: Grada Publishing, a.s.
KRÜGER, Wolfgang. Vedení týmů: jak sestavit, organizovat a povzbuzovat pracovní tým. 1. vyd. Praha: Grada, 2004, ISBN 80-247-0780-2.
MOHAUPTOVÁ, E. (2009). Teambuilding: cesta k efektivní spolupráci. Praha: Portál.
PAYNE, V.Teambuilding workshop: trénink týmových dovedností. Vyd. 1. Brno: Computer Press, c. 2007, ISBN 978-80-251-1588-6.
SOJÁK, Petr. Osobnostní a sociální rozvoj, aneb Strom, mozaika a vzducholoď. Vydání 1. Praha: Grada, 2017. 205 s. ISBN 978-80-271-0342-3
SVATOŠ, Vladimír a Petr LEBEDA. Outdoor trénink pro manažery a firemní týmy 1.vyd. Praha: Grada, 2005, ISBN 80-247-0318-1.
TORRES, C. a D. M FAIRBANKS. Teambuilding: the ASTD trainer's sourcebook. New York: McGraw-Hill, ISBN 00-705-3435-7.
Seznam doporučené literatury
BĚLOHLÁVEK, F. Jak vést svůj tým. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008, ISBN 978-80-247-1975-7.
DOUBRAVOVÁ, J. (2010). Kompetenční model lektora teambuildingu. Andragogika 4. Ročník XIV.
FIŠEROVÁ, V. Volný čas a jeho animace v cestovním ruchu. Vyd. 1. Praha:Vysoká škola hotelová v Praze 8, 2008, ISBN 978-80-86578-87-3.
GINTEL, A. Zážitková pedagogika a výchova v přírodě: cesty vedou dál, Vyd.1. Univerzita Palackého, 2013, ISBN 978-80-244-3359-2
HAYES, N. Psychologie týmové spolupráce, strategie efektivního vedení týmu.Vyd. 1. Praha: Portal, s.r.o., 2005, ISBN 80-85839-09-1.
HERMOCHOVÁ, S. (2006) Teambuilding. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1155-3
KOLAJOVÁ, L. (2006). Týmová spolupráce: Jak efektivně vést tým pro dosažení nejlepších výsledků. Praha: Grada Publishing, a.s.
KRÜGER, Wolfgang. Vedení týmů: jak sestavit, organizovat a povzbuzovat pracovní tým. 1. vyd. Praha: Grada, 2004, ISBN 80-247-0780-2.
MOHAUPTOVÁ, E. (2009). Teambuilding: cesta k efektivní spolupráci. Praha: Portál.
PAYNE, V.Teambuilding workshop: trénink týmových dovedností. Vyd. 1. Brno: Computer Press, c. 2007, ISBN 978-80-251-1588-6.
SOJÁK, Petr. Osobnostní a sociální rozvoj, aneb Strom, mozaika a vzducholoď. Vydání 1. Praha: Grada, 2017. 205 s. ISBN 978-80-271-0342-3
SVATOŠ, Vladimír a Petr LEBEDA. Outdoor trénink pro manažery a firemní týmy 1.vyd. Praha: Grada, 2005, ISBN 80-247-0318-1.
TORRES, C. a D. M FAIRBANKS. Teambuilding: the ASTD trainer's sourcebook. New York: McGraw-Hill, ISBN 00-705-3435-7.