Diplomová práce se zabývá volným časem jako
nástrojem pro reedukaci mladistvých ve výchovném
ústavu. V teoretické části je charakterizován volný čas,
období adolescence, dospívající s poruchou chování,
ústavní a ochranná výchova mladistvých. Praktická část
analyzuje data, která byla získaná ve výchovném ústavu
pomocí polostrukturovaného rozhovoru. V závěru práce
jsou uvedené výsledky výzkumu a diskuse.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with leisure time as a tool for
the reeducation of adolescents in an educational
institute. The theoretical part characterizes leisure time,
period of adolescence, adolescents with behavioral
disorders, institutional and protective education of
adolescents. The practical part analyzes the data that
were obtained in the educational institution using a
semi-structured interview. In the colosure, you can find
results of the research and discussion.
Klíčová slova
Volný čas, adolescence, poruchy chování, výchovný
ústav, internet, aktivity, motivace
Klíčová slova v angličtině
Leisure time, adolescent, behavioral disorders,
educational institution, internet, activities, motivation
Rozsah průvodní práce
89 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá volným časem jako
nástrojem pro reedukaci mladistvých ve výchovném
ústavu. V teoretické části je charakterizován volný čas,
období adolescence, dospívající s poruchou chování,
ústavní a ochranná výchova mladistvých. Praktická část
analyzuje data, která byla získaná ve výchovném ústavu
pomocí polostrukturovaného rozhovoru. V závěru práce
jsou uvedené výsledky výzkumu a diskuse.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with leisure time as a tool for
the reeducation of adolescents in an educational
institute. The theoretical part characterizes leisure time,
period of adolescence, adolescents with behavioral
disorders, institutional and protective education of
adolescents. The practical part analyzes the data that
were obtained in the educational institution using a
semi-structured interview. In the colosure, you can find
results of the research and discussion.
Klíčová slova
Volný čas, adolescence, poruchy chování, výchovný
ústav, internet, aktivity, motivace
Klíčová slova v angličtině
Leisure time, adolescent, behavioral disorders,
educational institution, internet, activities, motivation
Zásady pro vypracování
Hlavním cílem práce bude zmapovat, jakou roli hraje volný čas mládeže ve výchovném ustavu. Předpokládaná strategie kvalitativní, výzkumný nástroj polostrukturovaný rozhovor. Plánovanou metodou analýzy je zakotvená teorie.
Zásady pro vypracování
Hlavním cílem práce bude zmapovat, jakou roli hraje volný čas mládeže ve výchovném ustavu. Předpokládaná strategie kvalitativní, výzkumný nástroj polostrukturovaný rozhovor. Plánovanou metodou analýzy je zakotvená teorie.
Seznam doporučené literatury
BENDL, Stanislav. Vychovatelství: učebnice teoretických základů oboru. Praha: Grada, 2015. Pedagogika. ISBN 978-80-247-4248-9.
JEDLIČKA, Richard. Poruchy socializace u dětí a dospívajících: prevence životních selhání a krizová intervence. Praha: Grada, 2015. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-5447-5.
LACA, Slavomír. Výchova \textendash rodina \textendash hodnoty. Brno: Institut mezioborových studií, 2013. ISBN 978-80-87182-32-1
KAPLÁNEK, Michal. Čas volnosti \textendash čas výchovy: pedagogické úvahy o volném čase. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0450-3.
JEDLIČKA, Richard. Poruchy socializace u dětí a dospívajících: prevence životních selhání a krizová intervence. Praha: Grada, 2015. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-5447-5.
LACA, Slavomír. Výchova \textendash rodina \textendash hodnoty. Brno: Institut mezioborových studií, 2013. ISBN 978-80-87182-32-1
KAPLÁNEK, Michal. Čas volnosti \textendash čas výchovy: pedagogické úvahy o volném čase. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0450-3.