Bakalářská práce je zaměřena na diagnostickou činnost učitele na základní škole. Teoretická část obsahuje vymezení základních pojmů týkajících se diagnostiky, historie, metod, legislativního ukotvení a diagnostických kompetencí učitele. Praktická část vyhodnocuje případové studie pěti dětí základní školy a kvalitu diagnostických schopností vyučujících.
Annotation in English
The bachelor thesis is focused on the diagnostic activities of a primary school teacher. The theoretical part contains the definition of basic concepts related to diagnostics, history, methods, legislative anchoring and diagnostic competencies of teachers. The practical part evaluates case studies of five primary school children and the quality of teachers' diagnostic skills.
Keywords
Vzdělávání, pedagogická diagnostika, metody pedagogické diagnostiky, základní škola, kompetence učitele.
Bakalářská práce je zaměřena na diagnostickou činnost učitele na základní škole. Teoretická část obsahuje vymezení základních pojmů týkajících se diagnostiky, historie, metod, legislativního ukotvení a diagnostických kompetencí učitele. Praktická část vyhodnocuje případové studie pěti dětí základní školy a kvalitu diagnostických schopností vyučujících.
Annotation in English
The bachelor thesis is focused on the diagnostic activities of a primary school teacher. The theoretical part contains the definition of basic concepts related to diagnostics, history, methods, legislative anchoring and diagnostic competencies of teachers. The practical part evaluates case studies of five primary school children and the quality of teachers' diagnostic skills.
Keywords
Vzdělávání, pedagogická diagnostika, metody pedagogické diagnostiky, základní škola, kompetence učitele.
Zpracování rešerše, studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti pedagogické diagnostiky.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu v podobě rozhovorů s vyučujícími ZŠ.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí, doporučení pro praxi.
Research Plan
Zpracování rešerše, studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti pedagogické diagnostiky.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu v podobě rozhovorů s vyučujícími ZŠ.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí, doporučení pro praxi.
Recommended resources
HRABAL, Vladimír. Diagnostika : pedagogickopsychologická diagnostika žáka s úvodem do diagnostické aplikace statistiky. 2. vyd. Praha: Karolinum, 2002. 199 s. ISBN 8024603195.
SPÁČILOVÁ, Hana. Pedagogická diagnostika v primární škole. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2009. 119 s. ISBN 9788024422640.
LUKÁŠOVÁ, Hana. Kvalita života dětí a didaktika. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. 202 s. ISBN 9788073677848.
MERTIN, Václav a Lenka KREJČOVÁ. Metody a postupy poznávání žáka : pedagogická diagnostika. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. 343 s. ISBN 9788073576790.
SLEZÁČKOVÁ, Alena, Klára VALENTOVÁ, Kitti FARKASOVÁ, Monika KUPCOVÁ, Jan POKLUDA a Zuzana SENCIOVÁ. Psychosociální souvislosti životní spokojenosti u žáků českých
základních škol. Annales Psychologici, Brno: Masarykova univerzita, 2015, roč. 2 (16), č. 1, s. 39-54. ISSN 2336-4939.
Recommended resources
HRABAL, Vladimír. Diagnostika : pedagogickopsychologická diagnostika žáka s úvodem do diagnostické aplikace statistiky. 2. vyd. Praha: Karolinum, 2002. 199 s. ISBN 8024603195.
SPÁČILOVÁ, Hana. Pedagogická diagnostika v primární škole. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2009. 119 s. ISBN 9788024422640.
LUKÁŠOVÁ, Hana. Kvalita života dětí a didaktika. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. 202 s. ISBN 9788073677848.
MERTIN, Václav a Lenka KREJČOVÁ. Metody a postupy poznávání žáka : pedagogická diagnostika. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. 343 s. ISBN 9788073576790.
SLEZÁČKOVÁ, Alena, Klára VALENTOVÁ, Kitti FARKASOVÁ, Monika KUPCOVÁ, Jan POKLUDA a Zuzana SENCIOVÁ. Psychosociální souvislosti životní spokojenosti u žáků českých
základních škol. Annales Psychologici, Brno: Masarykova univerzita, 2015, roč. 2 (16), č. 1, s. 39-54. ISSN 2336-4939.