Bakalářská práce se zabývá osobností učitele. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se zaměřuje na osobnost učitele, profesionální kvalifikace učitele a na interakce ve škole. Empirická část se zabývá kvantitativním výzkumem. Cílem bakalářské práce je popsat a zjistit, zdali osobnost učitele ovlivňuje výchovně vzdělávací proces a jakým způsobem.
Anotace v angličtině
The theme of bachelor thesis deals with the personality of a teacher. It is divided into theoretical and empirical part. Theoretical part focuses on the personality of a teacher, the teacher's professional qualifications and interactions at school. Empirical part focuses on quantitative research. The aim of the research is to describe and find out whether the teacher's personality influences educational process and in what way.
Klíčová slova
Osobnost učitele, typologie, kompetence učitele, kvantitativní výzkum
Klíčová slova v angličtině
Personality of a teacher, typology, competence of a teacher, quantitative research
Rozsah průvodní práce
65 s. (87 114 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá osobností učitele. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se zaměřuje na osobnost učitele, profesionální kvalifikace učitele a na interakce ve škole. Empirická část se zabývá kvantitativním výzkumem. Cílem bakalářské práce je popsat a zjistit, zdali osobnost učitele ovlivňuje výchovně vzdělávací proces a jakým způsobem.
Anotace v angličtině
The theme of bachelor thesis deals with the personality of a teacher. It is divided into theoretical and empirical part. Theoretical part focuses on the personality of a teacher, the teacher's professional qualifications and interactions at school. Empirical part focuses on quantitative research. The aim of the research is to describe and find out whether the teacher's personality influences educational process and in what way.
Klíčová slova
Osobnost učitele, typologie, kompetence učitele, kvantitativní výzkum
Klíčová slova v angličtině
Personality of a teacher, typology, competence of a teacher, quantitative research
Zásady pro vypracování
- cíl bakalářské práce: Popsat a analyzovat, jakým způsobem ovlivňuje osobnost učitele výchovně vzdělávací proces.
- dílčí cíl 1: Zjistit, zda osobnost učitele ovlivňuje přípravu žáků na výuku.
- dílčí cíl 2: Zjistit, zda osobnost učitele ovlivňuje chování žáků.
- vypracování teoretické části
- vypracování empirické části
Zásady pro vypracování
- cíl bakalářské práce: Popsat a analyzovat, jakým způsobem ovlivňuje osobnost učitele výchovně vzdělávací proces.
- dílčí cíl 1: Zjistit, zda osobnost učitele ovlivňuje přípravu žáků na výuku.
- dílčí cíl 2: Zjistit, zda osobnost učitele ovlivňuje chování žáků.
- vypracování teoretické části
- vypracování empirické části
Seznam doporučené literatury
ZORMANOVÁ, Lucie. Obecná didaktika: Pro studium a praxi. Praha: Grada Publishing, a.s., 2014. ISBN 978-80-247-4590-9.
DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel: Příprava na profesi. Praha: Grada Publishing, a.s., 2009. ISBN 978-80-247-2863-6.
HOLEČEK, Václav. Psychologie v učitelské praxi. Praha: Grada Publishing, a.s., 2014. ISBN 978-80-247-3704-1.
VALIŠOVÁ, Alena a Hana KASÍKOVÁ. Pedagogika pro učitele-2., rozšířené a aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2011. ISBN 978-80-247-3357-9.
KOLÁŘ, Zdeněk. Analýza vyučování. Praha: Grada Publishing, a.s., 2009. ISBN 978-80-247-2857-5.
ZORMANOVÁ, Lucie. Výukové metody v pedagogice: S praktickými ukázkami. Praha: Grada Publishing, a.s., 2012. ISBN- 978-80-247-4100-0.
NELEŠOVSKÁ, Alena. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0738-1.
Seznam doporučené literatury
ZORMANOVÁ, Lucie. Obecná didaktika: Pro studium a praxi. Praha: Grada Publishing, a.s., 2014. ISBN 978-80-247-4590-9.
DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel: Příprava na profesi. Praha: Grada Publishing, a.s., 2009. ISBN 978-80-247-2863-6.
HOLEČEK, Václav. Psychologie v učitelské praxi. Praha: Grada Publishing, a.s., 2014. ISBN 978-80-247-3704-1.
VALIŠOVÁ, Alena a Hana KASÍKOVÁ. Pedagogika pro učitele-2., rozšířené a aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2011. ISBN 978-80-247-3357-9.
KOLÁŘ, Zdeněk. Analýza vyučování. Praha: Grada Publishing, a.s., 2009. ISBN 978-80-247-2857-5.
ZORMANOVÁ, Lucie. Výukové metody v pedagogice: S praktickými ukázkami. Praha: Grada Publishing, a.s., 2012. ISBN- 978-80-247-4100-0.
NELEŠOVSKÁ, Alena. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0738-1.