Diplomová práce je zaměřena na vzdělávací technologie používané ve výuce českého jazyka. Teoretická část se zabývá vymezením terminologie, didaktickou stránkou a souhrnem aplikací a nástrojů používaných ve výuce. Praktická část je koncipována jako výzkumné šetření v podobě kvantitativního výzkumu pomocí dotazníků.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on educational
technologies used in teaching the Czech language. The theoretical part deals with the definition of terminology, didactic side and a summary of applications and tools used in teaching. The practical part is designed as a research survey in the form of quantitative research using questionnaires
Klíčová slova
učitel, základní vzdělávání, vzdělávací technologie, ICT, žák, druhý stupeň, základní škola, český jazyk, kompetence, aplikace, nástroje
Diplomová práce je zaměřena na vzdělávací technologie používané ve výuce českého jazyka. Teoretická část se zabývá vymezením terminologie, didaktickou stránkou a souhrnem aplikací a nástrojů používaných ve výuce. Praktická část je koncipována jako výzkumné šetření v podobě kvantitativního výzkumu pomocí dotazníků.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on educational
technologies used in teaching the Czech language. The theoretical part deals with the definition of terminology, didactic side and a summary of applications and tools used in teaching. The practical part is designed as a research survey in the form of quantitative research using questionnaires
Klíčová slova
učitel, základní vzdělávání, vzdělávací technologie, ICT, žák, druhý stupeň, základní škola, český jazyk, kompetence, aplikace, nástroje
Práce se bude skládat ze dvou částí, z teoretické a praktické. Na teoretickou část, vycházející z odborné literatury (knižní i internetové zdroje), naváže praktická část s kvalitativním výzkumným šetřením v podobě metody rozhovoru. Výzkumné šetření proběhne na druhých stupních vybraných základních škol, za spolupráce učitelů českého jazyka. Cílem šetření je přístup učitelů mateřského (českého) jazyka ke vzdělávacím technologiím. Četnost a forma užívání vzdělávacích technologií učiteli českého jazyka na druhém stupni základní školy.
Zásady pro vypracování
Práce se bude skládat ze dvou částí, z teoretické a praktické. Na teoretickou část, vycházející z odborné literatury (knižní i internetové zdroje), naváže praktická část s kvalitativním výzkumným šetřením v podobě metody rozhovoru. Výzkumné šetření proběhne na druhých stupních vybraných základních škol, za spolupráce učitelů českého jazyka. Cílem šetření je přístup učitelů mateřského (českého) jazyka ke vzdělávacím technologiím. Četnost a forma užívání vzdělávacích technologií učiteli českého jazyka na druhém stupni základní školy.
Seznam doporučené literatury
PRŮCHA, Jiří. Moderní vzdělávací technologie. Praha: Vysoká škola J.A. Komenského, 2003. ISBN 80-86723-01-1. Dostupné také z: http://www.digitalniknihovna.cz/mzk/uuid/uuid:d01c23c0-a0eb-11e2-9a9f-005056827e51
NAGYOVÁ, Ingrid. Vzdělávací technologie - nástroje. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2013. ISBN 978-80-7464-401-6.
BAJER, Lukáš. Vzdělávací aktivity v jazyce českém: oborová uživatelská příručka pro učitele. V Brně: Itelligence a.s., Brno, 2015. ISBN 978-80-260-8169-2.
Seznam doporučené literatury
PRŮCHA, Jiří. Moderní vzdělávací technologie. Praha: Vysoká škola J.A. Komenského, 2003. ISBN 80-86723-01-1. Dostupné také z: http://www.digitalniknihovna.cz/mzk/uuid/uuid:d01c23c0-a0eb-11e2-9a9f-005056827e51
NAGYOVÁ, Ingrid. Vzdělávací technologie - nástroje. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2013. ISBN 978-80-7464-401-6.
BAJER, Lukáš. Vzdělávací aktivity v jazyce českém: oborová uživatelská příručka pro učitele. V Brně: Itelligence a.s., Brno, 2015. ISBN 978-80-260-8169-2.