Cílem diplomové práce je zhodnotit prožívání stresu studentů v klinickém výukovém prostředí. Výzkumné šetření bylo zpracováno formou kvantitativního typu výzkumu. Data byla shromážděna pomocí standardizovaných dotazníků s využitím hodnotících škál, doplněná o sociodemografické údaje. Teoretická část práce se zabývá dohledanými publikovanými poznatky o prožívání stresu studentů v klinickém výukovém prostředí napříč ročníky studia. Empirická část blíže specifikuje zdroje stresu, projevy stresu a strategie zvládání stresových situací během klinické praxe na základě dat získaných od studentů.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is evaluates of exercising stress of students in a clinical learning environment. The research was processed in the form of quantitative research. Data were collected using standardized questionnaires with the use of evaluation scales, supplemented by sociodemographic data. The theoretical part of the thesis deals with the searched published knowledge about exercising stress of students in the clinical learning environment across the years of study. The empirical part specifies in sources of stress, manifestations of stress and coping strategies of stress situations during clinical practise, based on data obtained from students.
Klíčová slova
prožívání stresu, studenti ošetřovatelství, klinické prostředí, ošetřovatelská péče
Klíčová slova v angličtině
perceived stress, nursing students, clinical environment, nursing practice
Rozsah průvodní práce
75 s. (91 011)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je zhodnotit prožívání stresu studentů v klinickém výukovém prostředí. Výzkumné šetření bylo zpracováno formou kvantitativního typu výzkumu. Data byla shromážděna pomocí standardizovaných dotazníků s využitím hodnotících škál, doplněná o sociodemografické údaje. Teoretická část práce se zabývá dohledanými publikovanými poznatky o prožívání stresu studentů v klinickém výukovém prostředí napříč ročníky studia. Empirická část blíže specifikuje zdroje stresu, projevy stresu a strategie zvládání stresových situací během klinické praxe na základě dat získaných od studentů.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is evaluates of exercising stress of students in a clinical learning environment. The research was processed in the form of quantitative research. Data were collected using standardized questionnaires with the use of evaluation scales, supplemented by sociodemographic data. The theoretical part of the thesis deals with the searched published knowledge about exercising stress of students in the clinical learning environment across the years of study. The empirical part specifies in sources of stress, manifestations of stress and coping strategies of stress situations during clinical practise, based on data obtained from students.
Klíčová slova
prožívání stresu, studenti ošetřovatelství, klinické prostředí, ošetřovatelská péče
Klíčová slova v angličtině
perceived stress, nursing students, clinical environment, nursing practice
Zásady pro vypracování
1. Prostudování vstupní literatury.
2. Rešeršní činnost.
3. Analýza získaných informací.
4. Prostudování vyhledaných relevantních zdrojů.
5. Sumarizace dohledaných informací dle cílů práce.
6. Tvorba plánu výzkumu.
7. Realizace výzkumu.
8. Zpracování výsledků výzkumu.
9. Tvorba praktické části DP.
10. Finální úprava textu DP.
11. Odevzdání DP.
Zásady pro vypracování
1. Prostudování vstupní literatury.
2. Rešeršní činnost.
3. Analýza získaných informací.
4. Prostudování vyhledaných relevantních zdrojů.
5. Sumarizace dohledaných informací dle cílů práce.
6. Tvorba plánu výzkumu.
7. Realizace výzkumu.
8. Zpracování výsledků výzkumu.
9. Tvorba praktické části DP.
10. Finální úprava textu DP.
11. Odevzdání DP.
Seznam doporučené literatury
1. GURKOVÁ, Elena. ZELENÍKOVÁ, Renáta. 2017. Klinické prostředí v přípravě sester: organizace, strategie, hodnocení. Praha: Grada Publishing, a.s. s. 23-45. ISBN 978-80-271-0583-0.
2. MELLANOVÁ, Alena a kol. 2017. Psychosociální problematika v ošetřovatelské profesi. Praha: Grada Publishing, a.s. s. 9-25. ISBN 978-80-247-5589-2.
3. VENGLÁŘOVÁ, Martina a kol. 2013. Supervize v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada Publishing, a.s. s. 7-27. ISBN 978-80-247-4082-9.
4. STUART, Ci Ci. 2013. Mentoring, learning and assessment in clinical practise. China: Elsevier. s. 1-18, 147-168. ISBN 978-0-7020-4195-2.
Seznam doporučené literatury
1. GURKOVÁ, Elena. ZELENÍKOVÁ, Renáta. 2017. Klinické prostředí v přípravě sester: organizace, strategie, hodnocení. Praha: Grada Publishing, a.s. s. 23-45. ISBN 978-80-271-0583-0.
2. MELLANOVÁ, Alena a kol. 2017. Psychosociální problematika v ošetřovatelské profesi. Praha: Grada Publishing, a.s. s. 9-25. ISBN 978-80-247-5589-2.
3. VENGLÁŘOVÁ, Martina a kol. 2013. Supervize v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada Publishing, a.s. s. 7-27. ISBN 978-80-247-4082-9.
4. STUART, Ci Ci. 2013. Mentoring, learning and assessment in clinical practise. China: Elsevier. s. 1-18, 147-168. ISBN 978-0-7020-4195-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Název práce: Prožívání stresu studentů v klinickém výukovém prostředí
Studentka prezentovala svou práci a závěry z ní vyplývající.
Odpověděla na otázky vedoucího a oponenta práce:
Jaká konkrétní doporučení vyplývají z výzkumu: a) pro přípravu studentů na praxi ve vztahu k vyučujícím a ke studentům; b) pro mentorky?
Proč jste si zvolila právě toto téma?
Jaké doporučení máte pro praxi?