Diplomová práce je zaměřena na komparaci znalostí žáků o svém regionu s cílem zjistit, do jaké míry znají svůj region žáci na konci primárního vzdělávání na základních školách ve městech La Coru?a (Španělsko) a Vsetín (ČR). Teoretická část práce přibližuje školský vzdělávací systém v ČR a ve Španělsku a uvádí informace o regionech (Galicie, Valašsko). V empirické části jsou srovnávány regionální vědomosti žáků, jejichž věk odpovídá konci primárního vzdělání. V závěru práce jsou shrnuty výsledky znalosti žáků na daných školách.
Anotace v angličtině
Diploma thesis is focused on comparison of pupils' knowledge of their region with the aim to find out to what extent pupils know their region at the end of primary education in primary schools in La Coru?a (Spain) and Vsetín (Czech Republic). The theoretical part describes the educational system in the Czech Republic and Spain and provides information about regions (Galicia, Wallachia). The empirical part compares the regional knowledge of pupils whose age corresponds to the end of primary education. In the conclusion of the thesis is summarizes the results of the comparison the pupils' knowledge at each school is compared.
Klíčová slova
vzdělávací systém ČR, vzdělávací systém Španělska, kurikulum, region, metody, formy, postupy při výuce o regionu
Klíčová slova v angličtině
Education system of Czech Republic and Spain, curriculum region, methods, forms, procedures for teaching about the region
Rozsah průvodní práce
117 s. (19 838)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na komparaci znalostí žáků o svém regionu s cílem zjistit, do jaké míry znají svůj region žáci na konci primárního vzdělávání na základních školách ve městech La Coru?a (Španělsko) a Vsetín (ČR). Teoretická část práce přibližuje školský vzdělávací systém v ČR a ve Španělsku a uvádí informace o regionech (Galicie, Valašsko). V empirické části jsou srovnávány regionální vědomosti žáků, jejichž věk odpovídá konci primárního vzdělání. V závěru práce jsou shrnuty výsledky znalosti žáků na daných školách.
Anotace v angličtině
Diploma thesis is focused on comparison of pupils' knowledge of their region with the aim to find out to what extent pupils know their region at the end of primary education in primary schools in La Coru?a (Spain) and Vsetín (Czech Republic). The theoretical part describes the educational system in the Czech Republic and Spain and provides information about regions (Galicia, Wallachia). The empirical part compares the regional knowledge of pupils whose age corresponds to the end of primary education. In the conclusion of the thesis is summarizes the results of the comparison the pupils' knowledge at each school is compared.
Klíčová slova
vzdělávací systém ČR, vzdělávací systém Španělska, kurikulum, region, metody, formy, postupy při výuce o regionu
Klíčová slova v angličtině
Education system of Czech Republic and Spain, curriculum region, methods, forms, procedures for teaching about the region
Zásady pro vypracování
Specifičtější oblasti tématu:
Práce bude zaměřena na komparaci vzdělávání ve Španělsku a v ČR a to se zaměřením na vědomosti žáků o svém regionu a městech v nich ležících: La Coruňa (Galicie), Vsetín (Valašsko).
Teoretická část přiblíží školství Španělska a ČR, autonomní společenství Galicii a město La Coruňa, Valašsko a město Vsetín.
Praktická část přiblíží a ukáže výsledky mého výzkumu znalostí žáků 5.tříd o svém regionu ve Valašsku v komparaci se znalostmi žáků stejného věku v městě La Coruňa.
Postup vypracování práce:
1.Sběr literatury
2.Příprava teoretické části
3.Příprava výzkumného nástroje
4.Sběr dat a následné jejich vyhodnocení
5.Zpracování empirické části
6.Finalizace práce
Zásady pro vypracování
Specifičtější oblasti tématu:
Práce bude zaměřena na komparaci vzdělávání ve Španělsku a v ČR a to se zaměřením na vědomosti žáků o svém regionu a městech v nich ležících: La Coruňa (Galicie), Vsetín (Valašsko).
Teoretická část přiblíží školství Španělska a ČR, autonomní společenství Galicii a město La Coruňa, Valašsko a město Vsetín.
Praktická část přiblíží a ukáže výsledky mého výzkumu znalostí žáků 5.tříd o svém regionu ve Valašsku v komparaci se znalostmi žáků stejného věku v městě La Coruňa.
Postup vypracování práce:
1.Sběr literatury
2.Příprava teoretické části
3.Příprava výzkumného nástroje
4.Sběr dat a následné jejich vyhodnocení
5.Zpracování empirické části
6.Finalizace práce
Seznam doporučené literatury
CHALUPA, Jiří. Španělsko. 2., aktualiz. vyd. Praha: Libri, 2010. Stručná historie států. ISBN 978-80-7277-478-4.
PRŮCHA, Jan. Vzdělávací systémy v zahraničí: encyklopedický přehled školství v 30 zemích Evropy, v Japonsku, Kanadě, USA. Praha: Wolters Kluwer, 2017. ISBN 978-80-7552-845-2.
KANTOROVÁ, Jana a Helena GRECMANOVÁ. Vybrané kapitoly z obecné pedagogiky I. Olomouc: Hanex, 2008. Vzdělávání. ISBN 978-80-7409-024-0.
GRECMANOVÁ, Helena, Drahomíra HOLOUŠOVÁ a Eva URBANOVSKÁ. Obecná pedagogika. Olomouc: Hanex, 1999. Edukace. ISBN 80-85783-20-7
KOVANDOVÁ, Petra. Komparace vzdělávacích systémů v České republice a Španělsku. České Budějovice, 2011. Diplomová práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích.
PRŮCHA, Jan. Srovnávací pedagogika. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-155-7.
Seznam doporučené literatury
CHALUPA, Jiří. Španělsko. 2., aktualiz. vyd. Praha: Libri, 2010. Stručná historie států. ISBN 978-80-7277-478-4.
PRŮCHA, Jan. Vzdělávací systémy v zahraničí: encyklopedický přehled školství v 30 zemích Evropy, v Japonsku, Kanadě, USA. Praha: Wolters Kluwer, 2017. ISBN 978-80-7552-845-2.
KANTOROVÁ, Jana a Helena GRECMANOVÁ. Vybrané kapitoly z obecné pedagogiky I. Olomouc: Hanex, 2008. Vzdělávání. ISBN 978-80-7409-024-0.
GRECMANOVÁ, Helena, Drahomíra HOLOUŠOVÁ a Eva URBANOVSKÁ. Obecná pedagogika. Olomouc: Hanex, 1999. Edukace. ISBN 80-85783-20-7
KOVANDOVÁ, Petra. Komparace vzdělávacích systémů v České republice a Španělsku. České Budějovice, 2011. Diplomová práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích.
PRŮCHA, Jan. Srovnávací pedagogika. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-155-7.