Bakalářský projekt je zaměřen na rozvoj základů v oblasti první pomoci u dětí v Mateřské škole Nový Malín.
Projekt první pomoci pro předškolní děti je vytvořen na základě analýzy vzdělávacích programů mateřských škol v České republice, dotazníkového šetření a osobní prohlídky konkrétní mateřské školy.
Úvod bakalářského projektu popisuje stručnou historii vybrané mateřské školy. Hlavní část projektu, která se zabývá základy první pomoci pro děti ve věku od čtyř do šesti let, obsahuje dvanáct individuálních programů pro dvanáct setkání (projektových dnů). Každý rok by měly proběhnout čtyři setkání (projektové dny).
Cílem projektu je vytvořit jednoduchý a interaktivní soubor edukativního materiálu k výuce základních znalostí první pomoci pro děti v předškolním věku.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the development of the first aid training in the kindergarten Nový Malín.
The first aid project for the preschool children is based on the analysis of the preschool curriculum within kindergartens in the Czech Republic, a questionnaire survey and visits in the particular kindergarten.
The first part of the bachelor project briefly outlines a history of the chosen kindergarten. The main part that deals with the first aid basics for preschool children aged 4- 6 years, it features twelve individual syllabuses for twelve sessions (project days). There will be four sessions (project days) each year.
This project aims to create a simple interactive set of educational resources to support the first aid education of preschool children.
Klíčová slova
První pomoc, předškolní děti, předškolní vzdělávání, projekt první pomoci
Klíčová slova v angličtině
First Aid, preschool children, preschool education, first aid project
Rozsah průvodní práce
54
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářský projekt je zaměřen na rozvoj základů v oblasti první pomoci u dětí v Mateřské škole Nový Malín.
Projekt první pomoci pro předškolní děti je vytvořen na základě analýzy vzdělávacích programů mateřských škol v České republice, dotazníkového šetření a osobní prohlídky konkrétní mateřské školy.
Úvod bakalářského projektu popisuje stručnou historii vybrané mateřské školy. Hlavní část projektu, která se zabývá základy první pomoci pro děti ve věku od čtyř do šesti let, obsahuje dvanáct individuálních programů pro dvanáct setkání (projektových dnů). Každý rok by měly proběhnout čtyři setkání (projektové dny).
Cílem projektu je vytvořit jednoduchý a interaktivní soubor edukativního materiálu k výuce základních znalostí první pomoci pro děti v předškolním věku.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the development of the first aid training in the kindergarten Nový Malín.
The first aid project for the preschool children is based on the analysis of the preschool curriculum within kindergartens in the Czech Republic, a questionnaire survey and visits in the particular kindergarten.
The first part of the bachelor project briefly outlines a history of the chosen kindergarten. The main part that deals with the first aid basics for preschool children aged 4- 6 years, it features twelve individual syllabuses for twelve sessions (project days). There will be four sessions (project days) each year.
This project aims to create a simple interactive set of educational resources to support the first aid education of preschool children.
Klíčová slova
První pomoc, předškolní děti, předškolní vzdělávání, projekt první pomoci
Klíčová slova v angličtině
First Aid, preschool children, preschool education, first aid project
Zásady pro vypracování
1)Studium literatury a pramenů k tématu: květen-červen 2019.
2)Návrh osnovy a vypracování první části projektu, analýza současného stavu: květen-červen 2019.
3)Návrh cílů a aktivit v projektu: říjen-prosinec 2019.
4)Vypracování aktivit projektu: leden 2020.
5)Korektura práce: únor 2020.
6)Odevzdání práce: březen 2020.
Zásady pro vypracování
1)Studium literatury a pramenů k tématu: květen-červen 2019.
2)Návrh osnovy a vypracování první části projektu, analýza současného stavu: květen-červen 2019.
3)Návrh cílů a aktivit v projektu: říjen-prosinec 2019.
4)Vypracování aktivit projektu: leden 2020.
5)Korektura práce: únor 2020.
6)Odevzdání práce: březen 2020.
Seznam doporučené literatury
BERNATOVÁ, Eva. Příručka první pomoci pro celou rodinu. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 2014.
MAREČEK, Vít a JANÁKOVÁ, Anna. První pomoc: praktická příručka první pomoci na pracovišti; Kniha úrazů. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha: Dashöfer, ?2011.
Příručka první pomoci pro 4. a 5. ročník ZŠ. Vydání první. Brno: Didaktis, [2018], ?2018.
KELNAROVÁ, Jarmila et al. Ošetřovatelství pro střední zdravotnické školy - 2. ročník. 2., přepracované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2016.
Seznam doporučené literatury
BERNATOVÁ, Eva. Příručka první pomoci pro celou rodinu. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 2014.
MAREČEK, Vít a JANÁKOVÁ, Anna. První pomoc: praktická příručka první pomoci na pracovišti; Kniha úrazů. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha: Dashöfer, ?2011.
Příručka první pomoci pro 4. a 5. ročník ZŠ. Vydání první. Brno: Didaktis, [2018], ?2018.
KELNAROVÁ, Jarmila et al. Ošetřovatelství pro střední zdravotnické školy - 2. ročník. 2., přepracované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2016.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Uchazeč byl komisí vyzván k představení kvalifikační práce, jejích cílů, průběhu zpracování a dosažených výsledků. Dále byly uchazeči položeny následující otázky:
1. Je Vašim cílem nabídnout daný projekt i do jiných MŠ? Z čeho plyne tak velká neochota seznamovat děti s první pomocí v rámci vzdělávání (42,5%)?
2. Jaká jsou podle Vás rizika tohoto projektu? Jak je lze minimalizovat?
3. Jak lze motivovat školitele pro tento projekt?
Uchazeč reagoval na položené otázky adekvátně.
Na základě posudků vedoucí práce a oponenta, zhodnocení průběhu obhajoby a způsobu zodpovězení položených otázek se komise usnesla na závěrečném hodnocení:
Předseda: Mgr. Milena ÖBRINK HOBZOVÁ, Ph.D.
Členové: PhDr. Jiří POSPÍŠIL, Ph.D.
PhDr. Ing. Ludmila TROCHTOVÁ