Diplomová práce se zabývá zmapováním současné situace výuky pěstitelských prací, chovatelství na druhém stupni základních škol. Získávání dat probíhalo na deseti základních školách v okrese Olomouc. Byly zjišťovány následující skutečnosti: rozsah vyučovacích hodin v jednotlivých ročnících, vybavení škol pro výuku předmětu, přehled pěstovaných rostlin a zástupci fauny. Výsledky byly zjišťovány formou řízených rozhovorů s vyučujícími předmětu nebo řediteli škol, a dále formou anonymních dotazníků pro žáky. Získaná data byla porovnána s pracemi jiných autorů.
Anotace v angličtině
The diploma thesis concerns mapping the current situation of teaching the Growing and breeding at secondary schools. Data were collected from ten secondary schools in the Olomouc district. The following facts were ascertained: the range of teaching hours in individual years, the equipment of schools for teaching the subject, and flora and fauna overview. The results were determined in the form of controlled interviews with teachers of the subject or school principals, and also in the form of anonymous questionnaires for pupils. The obtained data were compared with studies of previous authors.
Klíčová slova
Pěstitelské práce, chovatelství, základní školy, okres Olomouc, školní pozemek, pěstované rostliny, chovaní živočichové, výuka předmětu, vztah žáků k předmětu
Klíčová slova v angličtině
Growing, breeding, secondary schools, region Olomouc, school garden, grown plants, bred animals, good practice, a relation of pupils to subject
Rozsah průvodní práce
120 s., 20 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá zmapováním současné situace výuky pěstitelských prací, chovatelství na druhém stupni základních škol. Získávání dat probíhalo na deseti základních školách v okrese Olomouc. Byly zjišťovány následující skutečnosti: rozsah vyučovacích hodin v jednotlivých ročnících, vybavení škol pro výuku předmětu, přehled pěstovaných rostlin a zástupci fauny. Výsledky byly zjišťovány formou řízených rozhovorů s vyučujícími předmětu nebo řediteli škol, a dále formou anonymních dotazníků pro žáky. Získaná data byla porovnána s pracemi jiných autorů.
Anotace v angličtině
The diploma thesis concerns mapping the current situation of teaching the Growing and breeding at secondary schools. Data were collected from ten secondary schools in the Olomouc district. The following facts were ascertained: the range of teaching hours in individual years, the equipment of schools for teaching the subject, and flora and fauna overview. The results were determined in the form of controlled interviews with teachers of the subject or school principals, and also in the form of anonymous questionnaires for pupils. The obtained data were compared with studies of previous authors.
Klíčová slova
Pěstitelské práce, chovatelství, základní školy, okres Olomouc, školní pozemek, pěstované rostliny, chovaní živočichové, výuka předmětu, vztah žáků k předmětu
Klíčová slova v angličtině
Growing, breeding, secondary schools, region Olomouc, school garden, grown plants, bred animals, good practice, a relation of pupils to subject
Zásady pro vypracování
Závěrečná práce bude zaměřena na zmapování současné situace výuky pěstitelských prací na druhém stupni základních škol. Pro průzkum bude zvolen přiměřený počet základních škol ve zvoleném okrese. Průzkum bude zaměřen zejména na následující skutečnosti: rozsah vyučovacích hodin v jednotlivých ročnících, vybavení škol pro výuku předmětu, přehled pěstovaných rostlin a zástupci fauny, aj. Informace budou získány formou řízených rozhovorů s vyučujícími daného předmětu popř. ředitele škol, a dále formou anonymních dotazníků pro žáky.
Zásady pro vypracování
Závěrečná práce bude zaměřena na zmapování současné situace výuky pěstitelských prací na druhém stupni základních škol. Pro průzkum bude zvolen přiměřený počet základních škol ve zvoleném okrese. Průzkum bude zaměřen zejména na následující skutečnosti: rozsah vyučovacích hodin v jednotlivých ročnících, vybavení škol pro výuku předmětu, přehled pěstovaných rostlin a zástupci fauny, aj. Informace budou získány formou řízených rozhovorů s vyučujícími daného předmětu popř. ředitele škol, a dále formou anonymních dotazníků pro žáky.
Seznam doporučené literatury
Milec, Andrej a kol. Pěstitelské práce v 6. ročníku základní školy. 8. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1994. 89 s., obr. příl. Učebnice pro základní školy.
ISBN 80-04-26302-X
Milec, Andrej. Pěstitelské práce v 7. ročníku základní školy: Prac.vyučování. 8. vyd. Praha: SPN, 1994. 134 s. Učebnice pro základní školy.
ISBN 80-04-26301-1
Pěstitelské práce v 8. ročníku základní školy. 5., upr. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1994. 109 s. Učebnice pro základní školy.
ISBN 80-04-26530-8
Chráska, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. 254 stran. Pedagogika.
ISBN 978-80-247-5326-3
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
Školní vzdělávací programy daných základních škol
Seznam doporučené literatury
Milec, Andrej a kol. Pěstitelské práce v 6. ročníku základní školy. 8. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1994. 89 s., obr. příl. Učebnice pro základní školy.
ISBN 80-04-26302-X
Milec, Andrej. Pěstitelské práce v 7. ročníku základní školy: Prac.vyučování. 8. vyd. Praha: SPN, 1994. 134 s. Učebnice pro základní školy.
ISBN 80-04-26301-1
Pěstitelské práce v 8. ročníku základní školy. 5., upr. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1994. 109 s. Učebnice pro základní školy.
ISBN 80-04-26530-8
Chráska, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. 254 stran. Pedagogika.
ISBN 978-80-247-5326-3
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
Školní vzdělávací programy daných základních škol