Diplomová práce se zaměřuje na připravenost dětí na vstup do první třídy základní školy. Hlavním cílem práce je zjistit, zda úroveň přípravy odpovídá požadavkům vzdělávání v první třídě základní školy. Teoretická část analyzuje adekvátní odbornou literaturu. Praktická část popisuje a hodnotí výsledky kvantitativního výzkumu.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on the readiness of children to enter the first grade of primary school. The main goal of the thesis is to find out whether the level of readiness corresponds to the educational requirements in the first grade of primary school. The theoretical part analyses the adequate professional literature. The practical part describes and evaluates the results of a quantitative research.
Klíčová slova
Školní zralost, školní připravenost, mateřská škola, základní škola, spolupráce učitelů a rodičů, odklad školní docházky.
Klíčová slova v angličtině
School maturity, school readiness, kindergarten, primary school, cooperation of teachers and parents, deferred school entry.
Rozsah průvodní práce
76
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaměřuje na připravenost dětí na vstup do první třídy základní školy. Hlavním cílem práce je zjistit, zda úroveň přípravy odpovídá požadavkům vzdělávání v první třídě základní školy. Teoretická část analyzuje adekvátní odbornou literaturu. Praktická část popisuje a hodnotí výsledky kvantitativního výzkumu.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on the readiness of children to enter the first grade of primary school. The main goal of the thesis is to find out whether the level of readiness corresponds to the educational requirements in the first grade of primary school. The theoretical part analyses the adequate professional literature. The practical part describes and evaluates the results of a quantitative research.
Klíčová slova
Školní zralost, školní připravenost, mateřská škola, základní škola, spolupráce učitelů a rodičů, odklad školní docházky.
Klíčová slova v angličtině
School maturity, school readiness, kindergarten, primary school, cooperation of teachers and parents, deferred school entry.
Zásady pro vypracování
1. studium literatury, stanovení designu práce, obsah - konzultace
2. zpracování teoretické části práce - konzultace
3. příprava struktury praktické části, volba výzkumné metody, příprava výzkumné části - konzultace
4. svběr dat, interpretace výsledků výzkumu - konzultace
5. zpracování praktické části - konzultace
Zásady pro vypracování
1. studium literatury, stanovení designu práce, obsah - konzultace
2. zpracování teoretické části práce - konzultace
3. příprava struktury praktické části, volba výzkumné metody, příprava výzkumné části - konzultace
4. svběr dat, interpretace výsledků výzkumu - konzultace
5. zpracování praktické části - konzultace
Seznam doporučené literatury
Bednářová , Jiřina a Vlasta Šmardová.2010.Školní zralost: co by mělo umět dítě před vstupem do školy.Brno: Computer Press, a.s. ISBN 978-80-251-2569-4
Mlčáková, Renata.2009. Grafomotorika a počáteční psaní. Praha: GRADA.ISBN 978-80-247-2630-4
Franclová, Marta.2013. Zahájení školní docházky.Praha: GRADA.ISBN 978-80-247-4463-6
Fasnerová, Martina.2018. Prvopočáteční čtení a psaní. Praha:GRADA.ISBN 978-80-271-0976-0
Seznam doporučené literatury
Bednářová , Jiřina a Vlasta Šmardová.2010.Školní zralost: co by mělo umět dítě před vstupem do školy.Brno: Computer Press, a.s. ISBN 978-80-251-2569-4
Mlčáková, Renata.2009. Grafomotorika a počáteční psaní. Praha: GRADA.ISBN 978-80-247-2630-4
Franclová, Marta.2013. Zahájení školní docházky.Praha: GRADA.ISBN 978-80-247-4463-6
Fasnerová, Martina.2018. Prvopočáteční čtení a psaní. Praha:GRADA.ISBN 978-80-271-0976-0
Přílohy volně vložené
1. Dotazník pro učitele mateřských škol
2. Dotazník pro učitele základních škol