Diplomová práce se zabývá problematikou nadání v kombinaci se speciálními vzdělávacími potřebami. Teoretická část vymezuje pojmy nadání, talent, speciální vzdělávací potřeby, ADHD, Asperger syndrom. Podpora při vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. V praktické části je prezentován kvantitativní průzkum u rodičů těchto dětí. Ten měl za úkol zjistit jejich názor na danou problematiku.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the issue of giftedness in combination with special educational needs. The theoretical part defines concepts of aptitude and talent specific Learning Disabilias, Attention, ADHD and Asperger syndrom. Support in education children with special educational need. In the practical part, quantitative research on the parents of these children. Its aim was to assess their opinion on theis issue.
Diplomová práce se zabývá problematikou nadání v kombinaci se speciálními vzdělávacími potřebami. Teoretická část vymezuje pojmy nadání, talent, speciální vzdělávací potřeby, ADHD, Asperger syndrom. Podpora při vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. V praktické části je prezentován kvantitativní průzkum u rodičů těchto dětí. Ten měl za úkol zjistit jejich názor na danou problematiku.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the issue of giftedness in combination with special educational needs. The theoretical part defines concepts of aptitude and talent specific Learning Disabilias, Attention, ADHD and Asperger syndrom. Support in education children with special educational need. In the practical part, quantitative research on the parents of these children. Its aim was to assess their opinion on theis issue.
Vyhledávání zdrojů a sběr odborné literatury související s tématem DP.
Vypracování teoretické části DP.
Sběr a vyhodnocování dat k tématu DP.
Vypracování praktické části DP.
Průběžné konzultace s vedoucím DP.
Kompletace DP.
Zásady pro vypracování
Vyhledávání zdrojů a sběr odborné literatury související s tématem DP.
Vypracování teoretické části DP.
Sběr a vyhodnocování dat k tématu DP.
Vypracování praktické části DP.
Průběžné konzultace s vedoucím DP.
Kompletace DP.
Seznam doporučené literatury
FOŘTÍK, Václav a Jitka FOŘTÍKOVÁ. Nadané dítě a rozvoj jeho schopností. Vydání druhé. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0969-0.
HŘÍBKOVÁ, Lenka. Nadání a nadaní: pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi. Praha: Grada, 2009. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-1998-6.
PORTEŠOVÁ, Šárka. Rozumově nadaní studenti s poruchou učení: cesty od školních výkonových paradoxů k úspěchu. Brno: Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-7520-7.
VOSMIK, Miroslav a Lucie BĚLOHLÁVKOVÁ. Žáci s poruchou autistického spektra v běžné škole: možnosti integrace na ZŠ a SŠ. Praha: Portál, 2010. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 978-80-7367-687-2.
Seznam doporučené literatury
FOŘTÍK, Václav a Jitka FOŘTÍKOVÁ. Nadané dítě a rozvoj jeho schopností. Vydání druhé. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0969-0.
HŘÍBKOVÁ, Lenka. Nadání a nadaní: pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi. Praha: Grada, 2009. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-1998-6.
PORTEŠOVÁ, Šárka. Rozumově nadaní studenti s poruchou učení: cesty od školních výkonových paradoxů k úspěchu. Brno: Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-7520-7.
VOSMIK, Miroslav a Lucie BĚLOHLÁVKOVÁ. Žáci s poruchou autistického spektra v běžné škole: možnosti integrace na ZŠ a SŠ. Praha: Portál, 2010. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 978-80-7367-687-2.