Diplomová práce je určena učitelům 1. stupně ZŠ ve městě
Hodoníně.
Teoretická část seznamuje čtenáře s pojmy týkajícími se
regionální vlastivědy, vymezuje téma regionu v RVP ZV a
nabízí způsoby výuky a organizační formy výuky, kterých lze
využít.
Empirická část práce přináší výsledky dotazníku pro učitele,
který se týká využívání regionální vlastivědy ve výuce.
Praktická část nabízí několik nápadů, jak lze učivo o městě
Hodoníně ve výuce zpracovat.
Anotace v angličtině
This master's thesis is intended for teachers in primary schools
in Hodonín.
The theoretical part introduces basic terms related to regional
history and geography, it defines the topic of region in the
Framework Educational Programme for Basic Education and
offers teaching methods and organisational forms, which can
be used in practise.
The empirical part presents the results of a questionnaire for
teachers regarding the application of regional history and
geography in education.
The practical part provides several ideas how to prepare the
subject matter Hodonín for education.
Klíčová slova
Region, Hodonín, místně zakotvené učení, regionální princip,
RVP ZV, 1. stupeň ZŠ
Klíčová slova v angličtině
Region, Hodonín, place-based education, regional principle,
the Educational Programme for Basic Education, primary
school
Rozsah průvodní práce
85
Jazyk
ČI
Anotace
Diplomová práce je určena učitelům 1. stupně ZŠ ve městě
Hodoníně.
Teoretická část seznamuje čtenáře s pojmy týkajícími se
regionální vlastivědy, vymezuje téma regionu v RVP ZV a
nabízí způsoby výuky a organizační formy výuky, kterých lze
využít.
Empirická část práce přináší výsledky dotazníku pro učitele,
který se týká využívání regionální vlastivědy ve výuce.
Praktická část nabízí několik nápadů, jak lze učivo o městě
Hodoníně ve výuce zpracovat.
Anotace v angličtině
This master's thesis is intended for teachers in primary schools
in Hodonín.
The theoretical part introduces basic terms related to regional
history and geography, it defines the topic of region in the
Framework Educational Programme for Basic Education and
offers teaching methods and organisational forms, which can
be used in practise.
The empirical part presents the results of a questionnaire for
teachers regarding the application of regional history and
geography in education.
The practical part provides several ideas how to prepare the
subject matter Hodonín for education.
Klíčová slova
Region, Hodonín, místně zakotvené učení, regionální princip,
RVP ZV, 1. stupeň ZŠ
Klíčová slova v angličtině
Region, Hodonín, place-based education, regional principle,
the Educational Programme for Basic Education, primary
school
Zásady pro vypracování
1. Studium odborné literatury. 2. Vytyčení koncepce práce. 3. Zpracování teoretické části práce. 4. Konkretizace výběru výzkumných metod a sběru dat. 5. Vyhodnocení a interpretace výsledků.
Zásady pro vypracování
1. Studium odborné literatury. 2. Vytyčení koncepce práce. 3. Zpracování teoretické části práce. 4. Konkretizace výběru výzkumných metod a sběru dat. 5. Vyhodnocení a interpretace výsledků.
Seznam doporučené literatury
1. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: MŠMT, 2013. 2. VAVRDOVÁ, Alena. Didaktika vlastivědy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2009, 75 s. Skripta. ISBN 978-80-244-2263-3. 3. SCHAUEROVA, Alena a kol.: Ke kořenům domova. ÚLK, Strážnice, 1999, 110 s. ISBN 80-86156-28-1. 4. PALEČEK, Miroslav. Hodonín: dějiny města do roku 1948. Hodonín: Město Hodonín, 2008, 559 s. ISBN 978-80-254-2100-0.
Seznam doporučené literatury
1. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: MŠMT, 2013. 2. VAVRDOVÁ, Alena. Didaktika vlastivědy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2009, 75 s. Skripta. ISBN 978-80-244-2263-3. 3. SCHAUEROVA, Alena a kol.: Ke kořenům domova. ÚLK, Strážnice, 1999, 110 s. ISBN 80-86156-28-1. 4. PALEČEK, Miroslav. Hodonín: dějiny města do roku 1948. Hodonín: Město Hodonín, 2008, 559 s. ISBN 978-80-254-2100-0.