Diplomová práce je zaměřena na zkoumání úrovně pohybových dovedností dětí předškolního věku ve dvou mateřských školách se zcela odlišným prostorovým a materiálním vybavením pro pohybové aktivity a posouzení, zda tyto podmínky pohybovou aktivitu ovlivňují. Dále pak se zjišťovaly rozdíly v úrovni motoriky mezi dívkami a chlapci. Porovnáním Školních vzdělávacích programů obou mateřských škol byla zjištěna úroveň motoriky dětí předškolního věku v kontextu podmínek deklarovaných v Školních vzdělávacích programech
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on examining the level of physical skills of preschool children in two kindergartens with completely different spatial and material equipment for physical activities and assessing whether these conditions affect physical activity. Furthermore, the differences in the level of motor skills between girls and boys were examined . By comparing the school educational programs of both kindergartens, the level of motor skills of preschool children was found in the context of the conditions declared in the school educational programs.
Klíčová slova
Dítě, pohybové činnosti, mateřská škola,
motorika dětí předškolního věku
Klíčová slova v angličtině
Child, physical activities, kindergarten,
motor skills of preschool children
Rozsah průvodní práce
83 s. (152000 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na zkoumání úrovně pohybových dovedností dětí předškolního věku ve dvou mateřských školách se zcela odlišným prostorovým a materiálním vybavením pro pohybové aktivity a posouzení, zda tyto podmínky pohybovou aktivitu ovlivňují. Dále pak se zjišťovaly rozdíly v úrovni motoriky mezi dívkami a chlapci. Porovnáním Školních vzdělávacích programů obou mateřských škol byla zjištěna úroveň motoriky dětí předškolního věku v kontextu podmínek deklarovaných v Školních vzdělávacích programech
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on examining the level of physical skills of preschool children in two kindergartens with completely different spatial and material equipment for physical activities and assessing whether these conditions affect physical activity. Furthermore, the differences in the level of motor skills between girls and boys were examined . By comparing the school educational programs of both kindergartens, the level of motor skills of preschool children was found in the context of the conditions declared in the school educational programs.
Klíčová slova
Dítě, pohybové činnosti, mateřská škola,
motorika dětí předškolního věku
Klíčová slova v angličtině
Child, physical activities, kindergarten,
motor skills of preschool children
Zásady pro vypracování
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše odborné literatury a dalších zdrojů při dodržení pravidel etiky citování.
Samostatnost studenta při výzkumném šetření realizovaném v rámci diplomové práce.
Dodržení formálních požadavků ze strany PdF UP v Olomouci na diplomovou práci studenta.
Zásady pro vypracování
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše odborné literatury a dalších zdrojů při dodržení pravidel etiky citování.
Samostatnost studenta při výzkumném šetření realizovaném v rámci diplomové práce.
Dodržení formálních požadavků ze strany PdF UP v Olomouci na diplomovou práci studenta.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007, 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4
MĚKOTA, K. A CUBEREK, R. Pohybové dovednosti - činnosti - výkony. Olomouc: UP, 2007, 163 s. ISBN 978-80-244-1738-8
BEDNÁŘOVÁ Jiřina, ŠMARDOVÁ Vlasta. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let, 1. vyd. Brno: Computer Press, 2008, 212 s. ISBN 978-80-251-1829-0.
DVOŘÁKOVÁ, Hana a Vendula KOPŘIVOVÁ.Růst a motorická výkonnost předškolních dětí v roce 2010 a v generačním posunu.Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2014, 81 s. ISBN 978-80-7290-775-5.
LANGMEIER, J. a KREJČÍŘOVÁ, D.Vývojová psychologie.2006. 2. aktualizované vydání, Praha: Grada Publishing, ISBN 80-247-1284-9.
MÁČEK, M. a RADVANSKÝ, J. Fyziologie a klinické aspekty pohybové aktivity. Praha: Galén, 20011, 245 s. ISBN 978-80-7262-695-3
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007, 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4
MĚKOTA, K. A CUBEREK, R. Pohybové dovednosti - činnosti - výkony. Olomouc: UP, 2007, 163 s. ISBN 978-80-244-1738-8
BEDNÁŘOVÁ Jiřina, ŠMARDOVÁ Vlasta. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let, 1. vyd. Brno: Computer Press, 2008, 212 s. ISBN 978-80-251-1829-0.
DVOŘÁKOVÁ, Hana a Vendula KOPŘIVOVÁ.Růst a motorická výkonnost předškolních dětí v roce 2010 a v generačním posunu.Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2014, 81 s. ISBN 978-80-7290-775-5.
LANGMEIER, J. a KREJČÍŘOVÁ, D.Vývojová psychologie.2006. 2. aktualizované vydání, Praha: Grada Publishing, ISBN 80-247-1284-9.
MÁČEK, M. a RADVANSKÝ, J. Fyziologie a klinické aspekty pohybové aktivity. Praha: Galén, 20011, 245 s. ISBN 978-80-7262-695-3