Diplomová práce se zabývala multidisciplinárním přístupem k dětem s mozkovou obrnou. Cílem bylo zmapovat a zjistit za jakých okolností participantky hodnotí spolupráci jako efektivní a cítí se být součástí týmu odborníků. Výzkumná část byla provedena kvalitativní metodou prostřednictvím polostruktorovaných rozhovorů s pěti participantkami. Výsledky pak byly analyzovány prostřednictvím otevřeného kódování. Z výsledků vyplynula především potřeba včasné a dostatečné informovanosti, vstřícné komunikace odborníků a přítomnost tzv. klíčové osoby, která by rodinám dětí s postižením pomohla se orientovat v ucelené rehabilitaci a multidisciplinární přístup by se tak stal více efektivní.
Anotace v angličtině
The diploma thesis dealt with a multidisciplinary approach to children with cerebral palsy. The goal was to map and expect your participants to evaluate the collaboration as positive and enjoyable with your team of experts. The research part was evaluated by a qualitative method through semi-structured interviews with five participants. The results were then analyzed by open coding. The results probably resulted in timely and sufficient information, friendly communication of experts and the presence of the so-called key person, who are oriented by family children with disabilities in a comprehensive rehabilitation and multidisciplinary approach by being more active.
Klíčová slova
mozková obrna, multidisciplinární tým, multidisciplinární přístup, tým okolo dítěte, klíčový pracovník
Klíčová slova v angličtině
cerebral palsy, multidisciplinary team, multidisciplinary approach, team around the child, key worker
Rozsah průvodní práce
84 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývala multidisciplinárním přístupem k dětem s mozkovou obrnou. Cílem bylo zmapovat a zjistit za jakých okolností participantky hodnotí spolupráci jako efektivní a cítí se být součástí týmu odborníků. Výzkumná část byla provedena kvalitativní metodou prostřednictvím polostruktorovaných rozhovorů s pěti participantkami. Výsledky pak byly analyzovány prostřednictvím otevřeného kódování. Z výsledků vyplynula především potřeba včasné a dostatečné informovanosti, vstřícné komunikace odborníků a přítomnost tzv. klíčové osoby, která by rodinám dětí s postižením pomohla se orientovat v ucelené rehabilitaci a multidisciplinární přístup by se tak stal více efektivní.
Anotace v angličtině
The diploma thesis dealt with a multidisciplinary approach to children with cerebral palsy. The goal was to map and expect your participants to evaluate the collaboration as positive and enjoyable with your team of experts. The research part was evaluated by a qualitative method through semi-structured interviews with five participants. The results were then analyzed by open coding. The results probably resulted in timely and sufficient information, friendly communication of experts and the presence of the so-called key person, who are oriented by family children with disabilities in a comprehensive rehabilitation and multidisciplinary approach by being more active.
Klíčová slova
mozková obrna, multidisciplinární tým, multidisciplinární přístup, tým okolo dítěte, klíčový pracovník
Klíčová slova v angličtině
cerebral palsy, multidisciplinary team, multidisciplinary approach, team around the child, key worker
Zásady pro vypracování
studium odborné literatury a zdrojů a příprava teoretických podkladů práce
- sbírání a třídění informací od respondentů, analýza a interpretace výsledků zkoumání
- postulace závěrů a doporučení pro praxi
- průběžné konzultování stavu práce s vedoucí BP
Zásady pro vypracování
studium odborné literatury a zdrojů a příprava teoretických podkladů práce
- sbírání a třídění informací od respondentů, analýza a interpretace výsledků zkoumání
- postulace závěrů a doporučení pro praxi
- průběžné konzultování stavu práce s vedoucí BP
Seznam doporučené literatury
Jankovský, Jiří. 2006. Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením. Praha: Triton. ISBN 80-7254-730-5.
Papež, Jan a kol. 2015. Komplexní multioborová péče o děti s dětskou mozkovou obrnou je nutností. Olomouc : Solen. ISBN 978-80-7471-131-2.
Marešová, Eva, Joudová, Pavla, Severa Stanislav. 2011. Dětská mozková obrna : možnosti a hranice včasné diagnostiky a terapie. Praha : Galén. ISBN 978-80-7262-703-5.
Opatřilová, Dagmar. 2010. Pedagogická intervence v raném a předškolním věku u jedinců s mozkovou obrnou. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-5266-6.
Jakobová, Anna. 2007. Komplexní péče o děti s tělesným a kombinovaným postižením. Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta. ISBN 978-80-7368-488-4.
Seznam doporučené literatury
Jankovský, Jiří. 2006. Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením. Praha: Triton. ISBN 80-7254-730-5.
Papež, Jan a kol. 2015. Komplexní multioborová péče o děti s dětskou mozkovou obrnou je nutností. Olomouc : Solen. ISBN 978-80-7471-131-2.
Marešová, Eva, Joudová, Pavla, Severa Stanislav. 2011. Dětská mozková obrna : možnosti a hranice včasné diagnostiky a terapie. Praha : Galén. ISBN 978-80-7262-703-5.
Opatřilová, Dagmar. 2010. Pedagogická intervence v raném a předškolním věku u jedinců s mozkovou obrnou. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-5266-6.
Jakobová, Anna. 2007. Komplexní péče o děti s tělesným a kombinovaným postižením. Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta. ISBN 978-80-7368-488-4.