Bakalářská práce pojednává o náplni práce a důležitosti asistenta pedagoga v základních školách z pohledu pedagoga, jenž s ním spolupracuje. V teoretické části se věnujeme vysvětlení pojmů integrace, inkluze a dalších témat ve spojitosti s pojmem asistent pedagoga. V rámci praktické části bylo provedeno dotazníkové šetření zaměřené na názory pedagogů. Byla provedena analýza získaných odpovědí a následně popsány dosažené výsledky.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is about the content of the work and the importance of the assistant teacher in primary schools from the perspective of the teacher who cooperates with him. In the theoretical part, we explain the concepts of integration, inclusion and other topics in connection with the term assistant teacher. Based on the practical part, a questionnaire survey was conducted focusing on the opinions of teachers. The obtained answers were analyzed, and the results obtained were described.
Klíčová slova
Asistent pedagoga, speciální vzdělávací potřeby, podpůrná opatření, náplň práce, spolupráce, důležitost, pedagog.
Klíčová slova v angličtině
Assistant teacher, special educational needs, support measures, job description, cooperation, importance, teacher.
Rozsah průvodní práce
66 s. (95 605 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o náplni práce a důležitosti asistenta pedagoga v základních školách z pohledu pedagoga, jenž s ním spolupracuje. V teoretické části se věnujeme vysvětlení pojmů integrace, inkluze a dalších témat ve spojitosti s pojmem asistent pedagoga. V rámci praktické části bylo provedeno dotazníkové šetření zaměřené na názory pedagogů. Byla provedena analýza získaných odpovědí a následně popsány dosažené výsledky.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is about the content of the work and the importance of the assistant teacher in primary schools from the perspective of the teacher who cooperates with him. In the theoretical part, we explain the concepts of integration, inclusion and other topics in connection with the term assistant teacher. Based on the practical part, a questionnaire survey was conducted focusing on the opinions of teachers. The obtained answers were analyzed, and the results obtained were described.
Klíčová slova
Asistent pedagoga, speciální vzdělávací potřeby, podpůrná opatření, náplň práce, spolupráce, důležitost, pedagog.
Klíčová slova v angličtině
Assistant teacher, special educational needs, support measures, job description, cooperation, importance, teacher.
Zásady pro vypracování
1.Rešerše a studium odborné literatury
2.Zpracování teoretické části práce
3.Stanovení cíle a metodického postupu výzkumné části
4.Sběr a analýza dat
5.Vyhodnocení dat a stanovení závěrů
Zásady pro vypracování
1.Rešerše a studium odborné literatury
2.Zpracování teoretické části práce
3.Stanovení cíle a metodického postupu výzkumné části
4.Sběr a analýza dat
5.Vyhodnocení dat a stanovení závěrů
Seznam doporučené literatury
1.Vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných
2.Zákon č. 561/2004 Sb. (školský zákon)
3.Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících (ve znění zákona č. 198/2012)
4.Nařízení vlády č.75/2005 Sb., o stanovení rozsahu přímé vyučovací, přímé výchovné, přímé speciálně pedagogické a přímé pedagogicko-psychologické činnosti pedagogických pracovníků
5.KENDÍKOVÁ, Jitka. Asistent pedagoga. Praha: Raabe, [2017]. Dobrá škola. ISBN 978-80-7496-349-0.
6.TEPLÁ, Marta a Lenka FELCMANOVÁ. Asistent pedagoga: jak efektivně zavést pozici asistenta pedagoga ve školách. Praha: Verlag Dashöfer, [2016]. ISBN 978-80-87963-33-3.
Seznam doporučené literatury
1.Vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných
2.Zákon č. 561/2004 Sb. (školský zákon)
3.Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících (ve znění zákona č. 198/2012)
4.Nařízení vlády č.75/2005 Sb., o stanovení rozsahu přímé vyučovací, přímé výchovné, přímé speciálně pedagogické a přímé pedagogicko-psychologické činnosti pedagogických pracovníků
5.KENDÍKOVÁ, Jitka. Asistent pedagoga. Praha: Raabe, [2017]. Dobrá škola. ISBN 978-80-7496-349-0.
6.TEPLÁ, Marta a Lenka FELCMANOVÁ. Asistent pedagoga: jak efektivně zavést pozici asistenta pedagoga ve školách. Praha: Verlag Dashöfer, [2016]. ISBN 978-80-87963-33-3.