Tato bakalářská práce se zabývá tématem pedagogické diagnostiky dítěte v prostředí mateřské školy. Teoretická část práce popisuje specifika dítěte předškolního věku a diagnostický proces. Dále definuje důležité termíny, jako je předškolní vzdělávání, školní zralost a školní připravenost. Praktická část nabízí náměty aktivit vhodné pro učitele mateřských škol. Tyto aktivity lze využít při individuální diagnostice dítěte předškolního věku. Hlavním cílem bakalářské práce je vytvořit zásobník aktivit a didaktických pomůcek.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the topic of pedagogical diagnostics of nursery school children. The theoretical part of the thesis describes specifics of a preschool child and the diagnostic process. It also defines important terms, such as preschool education, school maturity and school readiness. The practical part of the thesis offers ideas for activities suitable for nursery teachers. These activities can be used in the individual diagnostics of a preschool child. The main goal of the bachelor thesis is create a stack of activities and teaching aids.
Klíčová slova
Předškolní věk, pedagogická diagnostika, školní zralost, školní připravenost, předškolní vzdělávání, oblasti předškolní diagnostiky, osobnost pedagoga
Klíčová slova v angličtině
Preschool age, pedagogical diagnostics, school maturity, school readiness, preschool education, areas of preschool diagnostics, teacher personality
Rozsah průvodní práce
53 s. (76 905 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá tématem pedagogické diagnostiky dítěte v prostředí mateřské školy. Teoretická část práce popisuje specifika dítěte předškolního věku a diagnostický proces. Dále definuje důležité termíny, jako je předškolní vzdělávání, školní zralost a školní připravenost. Praktická část nabízí náměty aktivit vhodné pro učitele mateřských škol. Tyto aktivity lze využít při individuální diagnostice dítěte předškolního věku. Hlavním cílem bakalářské práce je vytvořit zásobník aktivit a didaktických pomůcek.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the topic of pedagogical diagnostics of nursery school children. The theoretical part of the thesis describes specifics of a preschool child and the diagnostic process. It also defines important terms, such as preschool education, school maturity and school readiness. The practical part of the thesis offers ideas for activities suitable for nursery teachers. These activities can be used in the individual diagnostics of a preschool child. The main goal of the bachelor thesis is create a stack of activities and teaching aids.
Klíčová slova
Předškolní věk, pedagogická diagnostika, školní zralost, školní připravenost, předškolní vzdělávání, oblasti předškolní diagnostiky, osobnost pedagoga
Klíčová slova v angličtině
Preschool age, pedagogical diagnostics, school maturity, school readiness, preschool education, areas of preschool diagnostics, teacher personality
Zásady pro vypracování
Sběr literatury
Příprava teoretické části
Příprava výzkumného nástroje
Sběr dat
Vyhodnocování dat
Zpracování empirické části
Finalizace práce
Zásady pro vypracování
Sběr literatury
Příprava teoretické části
Příprava výzkumného nástroje
Sběr dat
Vyhodnocování dat
Zpracování empirické části
Finalizace práce
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVA, J., ŠMARDOVÁ, V. Diagnostika dítěte předškolního věku
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Školní zralost
GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice
CHRÁSKA, M. Metody pedagogické diagnostiky
CHRÁSKA, M. Úvod do výzkumu v pedagogice
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu
ŠMELOVÁ, E. Individualizace ve výchově a vzdělání dětí předškolního věku
SPÁČILOVÁ, H. Pedagogická diagnostika v primární škole
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVA, J., ŠMARDOVÁ, V. Diagnostika dítěte předškolního věku
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Školní zralost
GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice
CHRÁSKA, M. Metody pedagogické diagnostiky
CHRÁSKA, M. Úvod do výzkumu v pedagogice
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu
ŠMELOVÁ, E. Individualizace ve výchově a vzdělání dětí předškolního věku
SPÁČILOVÁ, H. Pedagogická diagnostika v primární škole