Informace o kvalifikační práci Spokojenost zaměstnanců se systémem odměňování v bankovnictví, zaměstnanecké benefity jako stimulační prostředek motivace.
Správné nastavení systému odměňování je pro každou organizaci důležité. Pokud jsou zaměstnanci správně motivováni, budou lépe uskutečňovat cíle organizace. Zaměstnanecké benefity mohou být správným způsobem, jak doplnit mzdové odměnění zaměstnance tak, aby byl spokojen a ztotožněn s cíli podniku. Tato práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou a snaží se zodpovědět, zda jsou zaměstnanci ve společnosti XY spokojeni s balíčkem zaměstnaneckých výhod.
Anotace v angličtině
Setting up the pay system correctly is important for each organization. If employees are properly motivated, they will carry out the organization's economic goals. Employee benefits can be the right way to supplement employee wages so they are satisfied and aligned with the company's goals. This thesis is divided into two parts, theoretical and practical, and we try to answer if employees in XY are satisfied with the employee benefits package.
Správné nastavení systému odměňování je pro každou organizaci důležité. Pokud jsou zaměstnanci správně motivováni, budou lépe uskutečňovat cíle organizace. Zaměstnanecké benefity mohou být správným způsobem, jak doplnit mzdové odměnění zaměstnance tak, aby byl spokojen a ztotožněn s cíli podniku. Tato práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou a snaží se zodpovědět, zda jsou zaměstnanci ve společnosti XY spokojeni s balíčkem zaměstnaneckých výhod.
Anotace v angličtině
Setting up the pay system correctly is important for each organization. If employees are properly motivated, they will carry out the organization's economic goals. Employee benefits can be the right way to supplement employee wages so they are satisfied and aligned with the company's goals. This thesis is divided into two parts, theoretical and practical, and we try to answer if employees in XY are satisfied with the employee benefits package.
A. Cíl práce: Identifikovat vliv prostředků odměňování na spokojenost pracovníků v bankovnictví.
B. Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění):
Práce má charakter případové studie ve společnosti, která se zabývá bankovnictvím, působí jako jedna z největších bank v České republice a zaměřuje se na prostředky odměňování a na spokojenost pracovníků s těmito prostředky. Předmětem výzkumu je systém
odměňování, peněžními i nepeněžními způsoby, které používá daná organizace jako prostředek personálního řízení v jedné z poboček organizace. Prostředkem výzkumu je dotazníkové šetření, provedené v určitých kategoriích zaměstnanců, přičemž vyhodnocení výsledků se zaměřuje na komparaci způsobů odměňování a jejich vliv v kontextu těchto personálních skupin.
C. Výzkumná otázka: Které prostředky odměňování hodnotili pracovníci organizace nejlépe?
D. Návrh postupu řešení (metoda): Metoda: provedení dotazníkového šetření, popis výsledků pomocí kontingenční tabulky, porovnání výsledků mezi kategoriemi zaměstnanců, vyhodnocení výsledků v kontextu aplikování prostředků odměňování v organizaci.
E. Harmonogram práce:
Studium literatury, formování teoretické koncepce: duben - srpen 2017
Design výzkumu (strategie, konceptuální rámec): červen - červenec 2017
Sběr dat: srpen - září 2017
Pracovní verze práce - závěrečné konzultace s vedoucím: leden - únor 2018
Odevzdání finální verze: 31. 3. 2018.
Primární zdroj dat: dotazníkové šetření s pracovníky pobočky organizace.
Doplňující zdroje informací: teorie, rozhovory s pracovníky, interní materiály organizace, vlastní pozorování.
Zásady pro vypracování
A. Cíl práce: Identifikovat vliv prostředků odměňování na spokojenost pracovníků v bankovnictví.
B. Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění):
Práce má charakter případové studie ve společnosti, která se zabývá bankovnictvím, působí jako jedna z největších bank v České republice a zaměřuje se na prostředky odměňování a na spokojenost pracovníků s těmito prostředky. Předmětem výzkumu je systém
odměňování, peněžními i nepeněžními způsoby, které používá daná organizace jako prostředek personálního řízení v jedné z poboček organizace. Prostředkem výzkumu je dotazníkové šetření, provedené v určitých kategoriích zaměstnanců, přičemž vyhodnocení výsledků se zaměřuje na komparaci způsobů odměňování a jejich vliv v kontextu těchto personálních skupin.
C. Výzkumná otázka: Které prostředky odměňování hodnotili pracovníci organizace nejlépe?
D. Návrh postupu řešení (metoda): Metoda: provedení dotazníkového šetření, popis výsledků pomocí kontingenční tabulky, porovnání výsledků mezi kategoriemi zaměstnanců, vyhodnocení výsledků v kontextu aplikování prostředků odměňování v organizaci.
E. Harmonogram práce:
Studium literatury, formování teoretické koncepce: duben - srpen 2017
Design výzkumu (strategie, konceptuální rámec): červen - červenec 2017
Sběr dat: srpen - září 2017
Pracovní verze práce - závěrečné konzultace s vedoucím: leden - únor 2018
Odevzdání finální verze: 31. 3. 2018.
Primární zdroj dat: dotazníkové šetření s pracovníky pobočky organizace.
Doplňující zdroje informací: teorie, rozhovory s pracovníky, interní materiály organizace, vlastní pozorování.
Seznam doporučené literatury
BEDRNOVÁ, Eva a Ivan NOVÝ. Psychologie a sociologie řízení. Praha: Management Press, 1998. ISBN 80-85943-57-3.
BĚLOHLÁVEK, František. Jak řídit a vést lidi: testy, případové studie, styly řízení, motivace a hodnocení. 4. vyd. Brno: CP Books, 2005. Praxe manažera (CP Books). ISBN 80-251-0505-9.
VODÁK, Jozef a Alžběta KUCHARČÍKOVÁ. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2011. Management (Grada). ISBN 978-80-247-3651-8.
Seznam doporučené literatury
BEDRNOVÁ, Eva a Ivan NOVÝ. Psychologie a sociologie řízení. Praha: Management Press, 1998. ISBN 80-85943-57-3.
BĚLOHLÁVEK, František. Jak řídit a vést lidi: testy, případové studie, styly řízení, motivace a hodnocení. 4. vyd. Brno: CP Books, 2005. Praxe manažera (CP Books). ISBN 80-251-0505-9.
VODÁK, Jozef a Alžběta KUCHARČÍKOVÁ. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2011. Management (Grada). ISBN 978-80-247-3651-8.
Přílohy volně vložené
Příloha č. 1 Dotazník
Příloha č. 2 Rozhovor s manažerkou pobočky
Příloha č. 3 Souhlas s provedením dotazníkového šetření