Cíle práce: Hlavní cílem výzkumné práce je zapojit děti s tělesným postižením do procesu tance a porovnat jejich vztah k tanci před a po vlastní zkušenosti. Ukázat jim, že se může stát potěšením nejen pro intaktní společnost.
Subjekt: Výzkumu se zúčastnilo 5 žáků (4 dívky a 1 chlapec) ve věku 13-15 let v Jedličkově ústavu.
Metoda: Povaha našeho výzkumu je kvalitativní. V hlavním výzkumu jsme využili metodu rozhovoru a pozorování. Jako doplněk byl použit dotazník.
Výsledky: Podařilo se zlepšit vztah k tanci a hudbě. Také jsme zjistili, že tanec na děti s tělesným postižením působí pozitivně.
Anotace v angličtině
Objectives: The objective is engage children with physical disabilities into the dance proces and compare their relationship to dance before and after their own eprerence. Show them that dance can become pleasure not only for an intact society.
Subject: 5 children (4 girls and 1 boy), aged 13-15 in Institute and schools of Jedlička.
Methods: The character of research is qualitative. We used the method of interview and observation in the main research. The guestionnaire was used as a complement.
Results: We managed to improve the relationship with dance and music. We also found that dancing has a positive effect on children with disabilities.
Cíle práce: Hlavní cílem výzkumné práce je zapojit děti s tělesným postižením do procesu tance a porovnat jejich vztah k tanci před a po vlastní zkušenosti. Ukázat jim, že se může stát potěšením nejen pro intaktní společnost.
Subjekt: Výzkumu se zúčastnilo 5 žáků (4 dívky a 1 chlapec) ve věku 13-15 let v Jedličkově ústavu.
Metoda: Povaha našeho výzkumu je kvalitativní. V hlavním výzkumu jsme využili metodu rozhovoru a pozorování. Jako doplněk byl použit dotazník.
Výsledky: Podařilo se zlepšit vztah k tanci a hudbě. Také jsme zjistili, že tanec na děti s tělesným postižením působí pozitivně.
Anotace v angličtině
Objectives: The objective is engage children with physical disabilities into the dance proces and compare their relationship to dance before and after their own eprerence. Show them that dance can become pleasure not only for an intact society.
Subject: 5 children (4 girls and 1 boy), aged 13-15 in Institute and schools of Jedlička.
Methods: The character of research is qualitative. We used the method of interview and observation in the main research. The guestionnaire was used as a complement.
Results: We managed to improve the relationship with dance and music. We also found that dancing has a positive effect on children with disabilities.
Rešerše a studium odborné literatury
Zpracování teoretické části práce
Stanovení cíle a metodického postupu výzkumné části
Sběr a analýza dat
Vyhodnocení dat a stanovení závěrů
Zásady pro vypracování
Rešerše a studium odborné literatury
Zpracování teoretické části práce
Stanovení cíle a metodického postupu výzkumné části
Sběr a analýza dat
Vyhodnocení dat a stanovení závěrů
Seznam doporučené literatury
- Jaroslava Dosedlová -Terapie tancem: Role tance v dějinách lidstva a v současné psychoterapii, 2012
- Jiří Jankovský - Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením, 2001
- Libor Novosad - Tělesné postižení jako fenomén i životní realita, 2011
- Alexander Lowen - Bioenergetika - terapie duše pomocí práce s tělem, 2002
- Joan Chodorowová - Taneční terapie a hlubinná psychologie - Imaginace v pohybu, 2006
Seznam doporučené literatury
- Jaroslava Dosedlová -Terapie tancem: Role tance v dějinách lidstva a v současné psychoterapii, 2012
- Jiří Jankovský - Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením, 2001
- Libor Novosad - Tělesné postižení jako fenomén i životní realita, 2011
- Alexander Lowen - Bioenergetika - terapie duše pomocí práce s tělem, 2002
- Joan Chodorowová - Taneční terapie a hlubinná psychologie - Imaginace v pohybu, 2006