Informace o kvalifikační práci Současný systém spolupráce mateřských škol s pedagogicko - psychologickými poradnami při posuzování školní zralosti a připravenosti dětí s narušenou komunikační schopností
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Současný systém spolupráce mateřské školy s pedagogicko - psychologickou poradnou k posouzení školní zralosti
Hlavní téma v angličtině
The current system of cooperation among kindergartens and educational psychological counseling centres assessing school maturity
Název dle studenta
Současný systém spolupráce mateřských škol s pedagogicko - psychologickými poradnami při posuzování školní zralosti a připravenosti dětí s narušenou komunikační schopností
Název dle studenta v angličtině
The current system of cooperation among kindergartens and pedagogical-psychological counseling centres assessing school maturity and readiness of children with impaired communication skills
Diplomová práce se zabývá současným systémem spolupráce mateřských škol s pedagogicko - psychologickými poradnami při posuzování školní zralosti a připravenosti dětí s narušenou komunikační schopností.
Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část má čtyři kapitoly, z nichž první vymezuje pojmy školní zralost a připravenost a odklad školní docházky. Další kapitoly se zaměřují na charakterizaci dítěte předškolního věku a na narušenou komunikační schopnost dětí předškolního věku a s tím spojený řečový vývoj tohoto období. Poslední kapitola teoretické části se věnuje pedagogicko-psychologickému poradenství.
Praktická část se zabývá spoluprací PPP a MŠ v oblasti Ostrava-Jih při posuzování školní zralosti a připravenosti dětí s narušenou komunikační schopností a názorem obou stran na tuto spolupráci. Výzkum byl realizován prostřednictvím dotazníků.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the current system of cooperation among kindergartens and pedagogical - psychological counseling centers assessing school maturity and readiness of children with impaired communication skills.
The diploma thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part has four chapters, the first of which defines the concepts of school maturity and readiness and postponement of school attendance. Other chapters focus on the characterization of preschoolers and the impaired communication skills of preschool children and the associated speech development of this period. The last chapter of the theoretical part deals with pedagogical-psychological counseling.
The practical part occupies with the cooperation among kindergartens and pedagogical - psychological counseling centers situated in Ostrava-Jih area. It describes the process of assessing the school maturity and readiness of children with impaired communication skills and also provides the opinion of both parties on this cooperation. The research was carried out using a quantitative method through questionnaires.
Klíčová slova
Školní zralost a školní připravenost, odklad školní docházky, charakteristika dítěte předškolního věku, narušená komunikační schopnost dětí předškolního věku, pedagogicko-psychologické poradny
Klíčová slova v angličtině
School maturity and school readiness, postponement of school attendance, characterization of preschoolers, impaired communication skills, pedagogical-psychological counselling centres
Rozsah průvodní práce
89 s. (162 160 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá současným systémem spolupráce mateřských škol s pedagogicko - psychologickými poradnami při posuzování školní zralosti a připravenosti dětí s narušenou komunikační schopností.
Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část má čtyři kapitoly, z nichž první vymezuje pojmy školní zralost a připravenost a odklad školní docházky. Další kapitoly se zaměřují na charakterizaci dítěte předškolního věku a na narušenou komunikační schopnost dětí předškolního věku a s tím spojený řečový vývoj tohoto období. Poslední kapitola teoretické části se věnuje pedagogicko-psychologickému poradenství.
Praktická část se zabývá spoluprací PPP a MŠ v oblasti Ostrava-Jih při posuzování školní zralosti a připravenosti dětí s narušenou komunikační schopností a názorem obou stran na tuto spolupráci. Výzkum byl realizován prostřednictvím dotazníků.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the current system of cooperation among kindergartens and pedagogical - psychological counseling centers assessing school maturity and readiness of children with impaired communication skills.
The diploma thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part has four chapters, the first of which defines the concepts of school maturity and readiness and postponement of school attendance. Other chapters focus on the characterization of preschoolers and the impaired communication skills of preschool children and the associated speech development of this period. The last chapter of the theoretical part deals with pedagogical-psychological counseling.
The practical part occupies with the cooperation among kindergartens and pedagogical - psychological counseling centers situated in Ostrava-Jih area. It describes the process of assessing the school maturity and readiness of children with impaired communication skills and also provides the opinion of both parties on this cooperation. The research was carried out using a quantitative method through questionnaires.
Klíčová slova
Školní zralost a školní připravenost, odklad školní docházky, charakteristika dítěte předškolního věku, narušená komunikační schopnost dětí předškolního věku, pedagogicko-psychologické poradny
Klíčová slova v angličtině
School maturity and school readiness, postponement of school attendance, characterization of preschoolers, impaired communication skills, pedagogical-psychological counselling centres
Zásady pro vypracování
1.studium literatury
2.tvorba podrobné osnovy práce - konzultace
3.zpracování teoretické části - konzultace
4.příprava výzkumné části - konzultace
5.sběr dat, zpracování praktické části - konzultace
Zásady pro vypracování
1.studium literatury
2.tvorba podrobné osnovy práce - konzultace
3.zpracování teoretické části - konzultace
4.příprava výzkumné části - konzultace
5.sběr dat, zpracování praktické části - konzultace
Seznam doporučené literatury
- Je naše dítě zralé na vstup do školy? - Drahomíra Jucovičová, Hana Žáčková, GRADA 2014
- Školní zralost a připravenost - Hana Otevřelová, Portál 2016
- 100 věcí, které by měl znát každý předškolák - Dr. Birgit Ebbert, Computer Press 2011
- Vývojová psychologie - Josef Langmeier, Dana Křejčířová, GRADA 1998
- Předškolní a primární pedagogika - Zuzana Kolláriková , Branislav Pupala (eds.), Portál 2001
- Logopedie - Jiřina Klenková, GRADA 2006
- Kapitoly z logopedie II a III, Jiřina Klenková, Paido 1998
- Logopedická prevence - Dana Kutálková, Portál 1996
- Diagnostika předškoláka - správný vývoj řeči - Jiřina Klenková, Helena Kolbábková, MC nakladatelství 2002
- Pedagogický slovník - Jan Průcha, Eliška Walterová, Jiří Mareš, Portál 2003
Seznam doporučené literatury
- Je naše dítě zralé na vstup do školy? - Drahomíra Jucovičová, Hana Žáčková, GRADA 2014
- Školní zralost a připravenost - Hana Otevřelová, Portál 2016
- 100 věcí, které by měl znát každý předškolák - Dr. Birgit Ebbert, Computer Press 2011
- Vývojová psychologie - Josef Langmeier, Dana Křejčířová, GRADA 1998
- Předškolní a primární pedagogika - Zuzana Kolláriková , Branislav Pupala (eds.), Portál 2001
- Logopedie - Jiřina Klenková, GRADA 2006
- Kapitoly z logopedie II a III, Jiřina Klenková, Paido 1998
- Logopedická prevence - Dana Kutálková, Portál 1996
- Diagnostika předškoláka - správný vývoj řeči - Jiřina Klenková, Helena Kolbábková, MC nakladatelství 2002
- Pedagogický slovník - Jan Průcha, Eliška Walterová, Jiří Mareš, Portál 2003
Přílohy volně vložené
Příloha č. 1: Dotazník pro pracovníky PPP
Příloha č. 2: Dotazník pro pedagogy MŠ
Příloha č. 3: Seznam Mateřských škol Ostrava-Jih
Seznam e-mailových adres pracovníků PPP
Příloha č. 4: Statistické zpracování dat